Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sebring effektanlegg og grenrør er bra det :D Originalmanifoilen er knøttliten i forhold :shock:

Så vidt jeg har sett på bilder så er ikke Sebring grenrøret ett ekte grenrør. Ett grenrør skal ha like lange rør! Det som er poenget.

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har du hatt Sebring grenrør noen gang? Har du prøvd det? Vet du helt bestemt at det ikke fungerer slik det skal?

Hadde sebring grenrør på min E30 ( i komb med Ac Schnitzer effektanl.)... merket MARKANT forskjell på bilen. Så det fungerte uten tvil på bilen min. Om det er det samme til E36 vet jeg ikke, men litt "hardt" å avvise det hele pga et bilde du har sett en gang...

På en eller annen måte har jeg mer tiltro på diverse ingeniører/ansatte hos Sebring enn på dine uttalelser... :roll:

Skrevet
Så vidt jeg har sett på bilder så er ikke Sebring grenrøret ett ekte grenrør. Ett grenrør skal ha like lange rør! Det som er poenget.

Mulig at det skal være like lange rør som du sier, det gir uten tvil best effekt. Sebring har kun tilgangsrør. Men rørene til motorblokka er mye større enn originalt, så at det gir effekt er jeg ikke det minste i tvil om. Jeg merker det iallfall både på lyd og respons på motor uten at det er så voldsomt, men nok til at jeg smiler bredt :D

Skrevet
Tja, bedre effekt kanskje?

Og om jeg forstår deg rett så står kat'en fortsatt på bilen? Vil tro den må bort før du vil høre godlyden...

Kan ikkje si at eg merker noe til en evt effektøkning.

Ja kat'en står der fortsatt. Hva bør jeg gjøre i rundt kat område, Med tanke på å bytte den ut eller bare fjerne den??

Noen forslag?

Pris?

Skrevet

Husk, motoren har ikke fått flere hestekrefter, den puster ut litt lettere bare.

Forskjellen vil nok merkes mer på høyt turtall.

Det finnes sportskatalysatorer, men jeg tror de er svindyre. Få en proff sveiser til å lage et rørstykke med muffer/flenser som er bolt-on likedan som katalysatoren. (om den er skrudd fast da) Hvis ikke er det vinkelsliper og kutte foran og bak kat'en. Sveis så inn et rakrør der kat'en sto. Husk, den tar 3-5 % av effekten den også. He-he.

Skrevet

Er det ikkje bare å skru av det stykket som kat'en er på og erstatte det med vanlige rør sånn at man bare kan skru kat'en opp igjen når en nærmer seg eu??

Skrevet

Hvis katalysatoren er en løs del så er det så enkelt, men hvis den er en integrert del av eksosanlegget så må du isåfall fjerne en mye større del, eller skjære den ut.

Edit: DaggEn, ditt innlegg har ID #100.000 her på forumet! Gratulerer!

Skrevet

Edit: DaggEn, ditt innlegg har ID #100.000 her på forumet! Gratulerer!

:applause::happybday::beer::drink:

Konge.. Er det ikkje sånn som det er når du er f.eks kunde nr 100k i en butikk så får du masse gratis varer ;):lol:

Eg e historisk :D

Skrevet

Men tilbake til topic ;)

Syns eg leste for en stund siden her på siden at det ikkje var bra for motoren å fjerne kat pga at den var laget for å ha den motstanden som kat'en gir eller noe i den duren....??

Noen som skjønner hva jeg skal frem til?

Stemmer dette?

Skrevet

Hehe. Skillbill har tydeligvis sett noe vi andre ikke har! Men det hadde jo vært stil å sende ut klistremerker med bimmers-frimerke på konvolutten... ;-)

Skrevet
Men tilbake til topic ;)

Syns eg leste for en stund siden her på siden at det ikkje var bra for motoren å fjerne kat pga at den var laget for å ha den motstanden som kat'en gir eller noe i den duren....??

Noen som skjønner hva jeg skal frem til?

Stemmer dette?

Ingen??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...