bimmerdude Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Sebring effektanlegg og grenrør er bra det Originalmanifoilen er knøttliten i forhold Så vidt jeg har sett på bilder så er ikke Sebring grenrøret ett ekte grenrør. Ett grenrør skal ha like lange rør! Det som er poenget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Har du hatt Sebring grenrør noen gang? Har du prøvd det? Vet du helt bestemt at det ikke fungerer slik det skal? Hadde sebring grenrør på min E30 ( i komb med Ac Schnitzer effektanl.)... merket MARKANT forskjell på bilen. Så det fungerte uten tvil på bilen min. Om det er det samme til E36 vet jeg ikke, men litt "hardt" å avvise det hele pga et bilde du har sett en gang... På en eller annen måte har jeg mer tiltro på diverse ingeniører/ansatte hos Sebring enn på dine uttalelser... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Så vidt jeg har sett på bilder så er ikke Sebring grenrøret ett ekte grenrør. Ett grenrør skal ha like lange rør! Det som er poenget. Mulig at det skal være like lange rør som du sier, det gir uten tvil best effekt. Sebring har kun tilgangsrør. Men rørene til motorblokka er mye større enn originalt, så at det gir effekt er jeg ikke det minste i tvil om. Jeg merker det iallfall både på lyd og respons på motor uten at det er så voldsomt, men nok til at jeg smiler bredt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet September 14, 2005 Forfatter Share Skrevet September 14, 2005 Tja, bedre effekt kanskje?Og om jeg forstår deg rett så står kat'en fortsatt på bilen? Vil tro den må bort før du vil høre godlyden... Kan ikkje si at eg merker noe til en evt effektøkning. Ja kat'en står der fortsatt. Hva bør jeg gjøre i rundt kat område, Med tanke på å bytte den ut eller bare fjerne den?? Noen forslag? Pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 De selger jo såkalte effektanl. med sportskat. skal funke like greit som å ta den bort... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Husk, motoren har ikke fått flere hestekrefter, den puster ut litt lettere bare. Forskjellen vil nok merkes mer på høyt turtall. Det finnes sportskatalysatorer, men jeg tror de er svindyre. Få en proff sveiser til å lage et rørstykke med muffer/flenser som er bolt-on likedan som katalysatoren. (om den er skrudd fast da) Hvis ikke er det vinkelsliper og kutte foran og bak kat'en. Sveis så inn et rakrør der kat'en sto. Husk, den tar 3-5 % av effekten den også. He-he. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Husk også at det er ulovlig å fjerne katalysator, så jeg vil anbefale å fjerne den på en slik måte at den er enkel å settte tilbake ifm. EU-kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet September 14, 2005 Forfatter Share Skrevet September 14, 2005 Er det ikkje bare å skru av det stykket som kat'en er på og erstatte det med vanlige rør sånn at man bare kan skru kat'en opp igjen når en nærmer seg eu?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Hvis katalysatoren er en løs del så er det så enkelt, men hvis den er en integrert del av eksosanlegget så må du isåfall fjerne en mye større del, eller skjære den ut. Edit: DaggEn, ditt innlegg har ID #100.000 her på forumet! Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet September 15, 2005 Forfatter Share Skrevet September 15, 2005 Edit: DaggEn, ditt innlegg har ID #100.000 her på forumet! Gratulerer! Konge.. Er det ikkje sånn som det er når du er f.eks kunde nr 100k i en butikk så får du masse gratis varer Eg e historisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 kanskje du er heldig og får er gratis -bimmers.no frimerke som du kan ha når/hvis du skal på Gatebil til helga?? hvis du ikke har allerede da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 bimmers.no frimerke faktisk! Vel har dette forumet økt kraftig det siste halvåret, men jeg tror nok ikke vi kan håpe på å få komme på frimerkene på en stund ennå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet September 16, 2005 Forfatter Share Skrevet September 16, 2005 Men tilbake til topic Syns eg leste for en stund siden her på siden at det ikkje var bra for motoren å fjerne kat pga at den var laget for å ha den motstanden som kat'en gir eller noe i den duren....?? Noen som skjønner hva jeg skal frem til? Stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Hehe. Skillbill har tydeligvis sett noe vi andre ikke har! Men det hadde jo vært stil å sende ut klistremerker med bimmers-frimerke på konvolutten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet September 16, 2005 Forfatter Share Skrevet September 16, 2005 Men tilbake til topic Syns eg leste for en stund siden her på siden at det ikkje var bra for motoren å fjerne kat pga at den var laget for å ha den motstanden som kat'en gir eller noe i den duren....?? Noen som skjønner hva jeg skal frem til? Stemmer dette? Ingen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå