Gå til innhold

Banne i kirka? :D Jeg vil selge/bytte min VW Golf GTI....

BimmerKing
 Share

Anbefalte innlegg

HPIM0143.jpg

HPIM0145.jpg

Jeg har en GolF GTI med 1.8s motor. Ikke spør hvorfor, det var gjort før jeg fikk den :roll: ... Bilen er en -86 mod, motoren er nok også det, men det kan jeg ikke garantere. Bilen har pr idag gått i underkant av 191 000 km... Den er rimelig hel og pen, med ganske lite rust, men litt er det som på alle eldre biler. Det er 15" sommerhjul og 13" vinterhjul på den, alle alu... Bildene viser bilen med vinterhjul.... Servo, sportsint, effekt(?)anlegg. Den er EU-godkjent i April/Mai og årsavgiften er betalt. Stereo kan evt følge med..... Prisant på min er 11 000,- ? :wink:

Telefon: 900 61 525

M@IL: kai@bimmervestnes.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring er jo selvfølgelig rimeligere på en 1,8 enn en GTI, men du kan jo ikke uten grunn regge den om til en 1,8.

Da må du jo skifte moteren.

Det som er skummelt om du opplyser om at det er en 1,8l og ikke GTI er ved en eventuell skade vil det komme en avkortning på bilen som kan føre til ganske mange tusen unødvendig utlegg.

Er det en skade som har ført til personskade kan en i værste fall være blakk i lang, lang, lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er pr idag regget som GTI, så det er ikke noe problem. Motoren er jo mye mindre enn den orginale, så det burde ikke være noe problem å få den godkjent om noen skulle orke å ta seg bryet med det. Nå syns jeg egentlig at min kjøp og salgstråd sklir ut, HEEEEELT unødvendig :roll::roll::roll::?: . For bilen er godkjent sånn den er. Den som kjøper den kan kjøre med den sånn den er, eller bytte motor til GTI, og den er fortsatt lovlig. Hans/hennes valg. Men sånn den står nå så er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det ikke noe problem å bruke den slik den står, jeg tenkte for å spare penger på forsikring jeg. Og slett ikke alle potensielle bilkjøpere har evner eller ønsker om å bytte motor, derfor er det unødvednig å betale høyere forsikring enn man må.

Men jeg beklager at jeg kødda til salgstråden din Kai! Vil du jeg skal slette noen av innleggene, eller splitte tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du trenger ikke foreta deg noe som helst. :wink: Greit at det er oppklart nå, men jeg trenger ikke å få vite dette enda flere ganger for å si det sånn..... :roll: Jeg vet hva som skal til, siden jeg har undersøkt dette før. Fikk da beskjed om at det var ikke noen grunn til bekymring, så lenge motoren faktisk er MINDRE enn den som står der orginalt. Bremser og alt er jo orginalt GTI, da dette er en ORGINAL GTI..... Men så klart, det er jo dyrere å forsikre en GTI da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsmodell og km.stand (gjerne både på karosseri og motor) da Kai?

Jeg er ikke i markedet for Golf, men dersom jeg hører om noen så er det jo greit å ha litt info.

Det er en 1986 mod bil. Tror det er det samme med motoren, hvis den ikke er nyere da.... :oops: Bilen er rimelig pen den. Men det er jo en gammel bil da, så STRØKEN er den ikke..... Men alt i alt en grei bil, til en rimelig penge, for en som ikke trenger stor plass til unger osv..... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...