Gå til innhold

Bygge om E30 til 5 Bolt


erikwenås
 Share

Anbefalte innlegg

det var en kar her inne, på 16 år(!) som hadde gjort dette selv på en e30, han brukte fjærbein og sånn fra e36, Gunnar kan sikkert finne det frem, er ikkeno rev på PC jeg serru!

Men du får også kjøpt spacere med 9 hull på Koed, 4 til å skru i gamle navet og 5 nye til å feste felgen i! Funker det hvis du har felger med mye innpress :wink: tror disse er 30mm tykke!

Men hvis du finner en lur måte å bygge om med e36 fjærbein så kommer jeg bortom Anders å kikker litt :wink:

Ikke for å ødelegge tråden din, men hvor mye måtte Anders gi for opphenget til bakakslen? Fikk ikke han dreid en i nylon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jarle

Emblemspesialisten v/Borgen dreide det og tror han ga 300 eller no for det. Kan ikke bruke spacere ifra Koed når man har felger med 5x120 det blir kræsj. Da tror jeg det måtte være 5x112??

Vet at E30 M3 fjærben går bra, men forsker litt på andre løsninger.

Dette er til prosjektet til Ståle, min yngste sønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er oppskriften JEG har brukt...

Foran:

Komplette fjærbein fra E36 M3 (dog har jeg skiftet ut FJÆRBEINENE med coilover - Spec Z3 M). Så det vil si at jeg bruker spindlene fra E36 M3. Bærearmer fra E36 M3 3.2L (viktig at de er fra 3.2 for å ¨å riktig geometri!!!). Bakre foring fra E30 M3 (eksentrisk).

Oppsummering: Alt i forstillingen er fra E36 M3 bortsett fra travers og bakre foring.

Bak:

Komplett bakstilling fra E30 M3. Her kan man også bare bruke bærearmer fra enten: E30 M3, E36 Compact (alle modeller) eller fra Z3 (Merk! Alle bærearmer passer rett på, men husk at om du bruker de fra de 6-sylindrede IKKE ///M-modellene så bygger de MYE mer ut).

Dette er mitt oppsett, jeg mener det fungerer UPÅKLAGELIG.

Jeg har jo selvfølgelig gått noen hakk lenger og fått inn diverse jusertingsmuligheter, men somstandard oppsett fungerer det også veldig fint.

Det kan jo kanskje være verdt å nevne at vi (jeg og en kamerat) holder i disse dager på å lage en liten serie med justerbare bærearmer foran (uniball) samt heftige aluforinger bak. Dette vil vi vurdere om vi skal begynne å markedsføre. Det vil da med andre ord være mulig å få kjøpe slike deler fra oss istedenfor å handle med dyre amerikanske firmaer.

Jeg kommer tilbake til dette om det finnes interesse for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...