venbus Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 halla folkens. i vinter blir det lakkering og komplettering av twinturbo prosjektet. jeg har å nylig montert 745 motor i pit bull bmw`n min. det går an å se alle prosjektene på...www.praerien-racing.com... følg med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venbus Skrevet September 16, 2005 Forfatter Share Skrevet September 16, 2005 er de noen flere som har tilsvarende prosjekt med twinturbo på lang sekser type?? jeg bruker elektomotive datasprut å moxy dumper cooler. turboer er noen kjekke IHI vifter. skriv gjerne eller ta kontakt. skal legge inn noe tekniske data på hjemmesiden vår etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Det går jo en Twin turbo 6 serie B7s på kleive... http://www.midtnorskgatebil.com/Rep_09_ ... Alpina.php Hvilken girkasse setter du inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Det går jo en Twin turbo 6 serie B7s på kleive...http://www.midtnorskgatebil.com/Rep_09_ ... Alpina.php Hvilken girkasse setter du inn? Sist jeg så under panseret sto det en stk. STOR turbo der.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venbus Skrevet September 16, 2005 Forfatter Share Skrevet September 16, 2005 jeg vet hvem det er. det er tor olav aafløy som eier den på kleive. jeg har solgt 3 stempel til han. han har gått over fra 2stk garret t3 turboer til en stor lastebil turbo. holder på med noe ekstra dyse opplegg. spennende konsept. twinturbo er kult. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venbus Skrevet September 16, 2005 Forfatter Share Skrevet September 16, 2005 i pitbull bmw`n har jeg en m5 kasse å i twinturboen har jeg en av de sterkeste kassene bmw brukte på 80 tallet. en 5 trinns med delbart klutsjhus. som jeg forøvrig holder på å skifte synkronisering på i de 3 første gearene.... mye arb gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Er det 262 eller 265 kassen du holder på med? Aafløy kjører med GT37 nå ja, men twin turbo systemet skal inn igjen sier han.. Tror det er slitne dyser, så han ville skifte alle sammen sa han.. Samt vurderes vel nytt datasprut... Hvorfor bygger du twin turbo, istedet for singel? Mener du det er noen fordel med twin, eller bare for morro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 jepp. tor olav har d som sto på min e30 i bilen sin for og prøve over en periode. men i vinteren skal den vist få tilbake 2 stk større turboer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venbus Skrevet September 16, 2005 Forfatter Share Skrevet September 16, 2005 2 små turboer er helt klart bedre enn en stor turbo viss du vil ha dreiemoment på lavt turtall. alternativet er kompressor. jeg er stor fan av sugemotor med mye hk. har hatt m5 e34 i 2 år med 340 hk sugemotor. det er rått på bane. det samme med pitbull bmw`n med 218 hk sugemotor i en lett e30. dette er egentli mest kjørbart.nå har jeg montert 745 turbomotor i pitbullen, å jeg vil si den ble mye verre å kjøre på bane. for å bygge videre på dreiemomentet på lave varv,ble det twinturbo. jeg bruker elektromotive datasprut å er godt fornøyd med den. toyota supra dyser er å montert. jeg har ennå ikke benket motoren. skal montere sinter clutsjen å gjøre ferdig gearkassa som er 262 kasse ja. det blir å bygging av bur å lakkering i nermeste framtid. men ting tar som kjennt tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Ja du KAN få tidligere trykk, men du må jo sammenligne med en singel turbo som skal yte like mye effekt.. En turbo fungerer sjelden optimalt mer enn 3000-3500rpm av motorens register, om det er twin turbo, eller singelturbo.. Optimalt sett, så vil jeg anbefale deg å styre trykket ditt med electromotiven, for å holde det litt lavere under 3500-4000rpm. Hvis ikke, så er jeg redd girkassa di tar kvelden ganske fort.. Om du får grep.. hehe..(spørs jo seff også på effekten du skal ha..) Jeg byttet til enda større turbo enn jeg bremset med for å unngå å rase girkasser i hopetall.. GT37`n jeg hadde fallt på trykk over 5400rpm, og ladet veldig tidlig.. for tidlig i mine øyne, da den ble for mye for girkassa mi.. GT40`n lader litt senere, men holder trykket til 6500+ Enig i at det er vanskeligere å kjøre med turbo.. Men det er gøy fordèt Kult prosjekt iallefall.. Håper du skal bremse den, og legger ut resultatene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venbus Skrevet September 16, 2005 Forfatter Share Skrevet September 16, 2005 halla. oppsettet på elektromotiven var ca 450 motor hk med gammle blokka med orginale stempel som jeg dreidde ned. etter stempelraset kjøpte jeg ny blokk. nyborret til 3,6 med nye smidde mahle stempel. det er også underspyling på denne blokka. det skulle holde lenger. toppen og turboene er portet ved autotrim i trondheim. med nye styringer og nyslipte ventiler. elektromotiven skal selfølgelig styre laddetrykket. jeg har bestillt pulsventil ved haugens boost, men ikke fått den enda. når jeg er klar med nyblokka skal jeg til fannrem med bilen å kjøre den i dynapac`en. skal mappe innsprøytinga samtidig ved geir haugen. resultat vil natulivis legges ut på............ www.praerien-racing.com..........jeg er forøvrig ute etter ett tilig laddetrykk. det synes jeg er viktigere enn toppeffekt i og med at jeg bruker bilen på konkuranse på banekjøring. vannt dagens breisladd med pitbull på lonke i helga som var. .... men det var verre å kjøre breisladd nå med turbo enn det var tiligere med orginal 3,5 å 218 hk. men jeg venner vel meg til det å. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Fett prosjekt det her! Hender jeg er innom siden deres å titter! Jævla strøken finish på den twinturboen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladdern Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 HAR DU MYE HK I 745 DA??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 2 små turboer er helt klart bedre enn en stor turbo viss du vil ha dreiemoment på lavt turtall. alternativet er kompressor.. Hva med å kombinere kompressor og en stor turbo?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 2 små turboer er helt klart bedre enn en stor turbo viss du vil ha dreiemoment på lavt turtall. alternativet er kompressor.. Hva med å kombinere kompressor og en stor turbo?? Bruke kompressoren til å "dra igang" turboen, er det du mener? Tror Ronnie Hilmersson har noe lignende på Mantaen sin..? Mulig jeg er på viddene her men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå