Gå til innhold

336 twinturbo i e30 på...www-praerien-racing.com..


venbus
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er de noen flere som har tilsvarende prosjekt med twinturbo på lang sekser type?? jeg bruker elektomotive datasprut å moxy dumper cooler. turboer er noen kjekke IHI vifter. skriv gjerne eller ta kontakt. skal legge inn noe tekniske data på hjemmesiden vår etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet hvem det er. det er tor olav aafløy som eier den på kleive. jeg har solgt 3 stempel til han. han har gått over fra 2stk garret t3 turboer til en stor lastebil turbo. holder på med noe ekstra dyse opplegg. spennende konsept. twinturbo er kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 262 eller 265 kassen du holder på med?

Aafløy kjører med GT37 nå ja, men twin turbo systemet skal inn igjen sier han.. Tror det er slitne dyser, så han ville skifte alle sammen sa han.. Samt vurderes vel nytt datasprut...

Hvorfor bygger du twin turbo, istedet for singel? Mener du det er noen fordel med twin, eller bare for morro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 små turboer er helt klart bedre enn en stor turbo viss du vil ha dreiemoment på lavt turtall. alternativet er kompressor. jeg er stor fan av sugemotor med mye hk. har hatt m5 e34 i 2 år med 340 hk sugemotor. det er rått på bane. det samme med pitbull bmw`n med 218 hk sugemotor i en lett e30. dette er egentli mest kjørbart.nå har jeg montert 745 turbomotor i pitbullen, å jeg vil si den ble mye verre å kjøre på bane. for å bygge videre på dreiemomentet på lave varv,ble det twinturbo. jeg bruker elektromotive datasprut å er godt fornøyd med den. toyota supra dyser er å montert. jeg har ennå ikke benket motoren. skal montere sinter clutsjen å gjøre ferdig gearkassa som er 262 kasse ja. det blir å bygging av bur å lakkering i nermeste framtid. men ting tar som kjennt tid.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du KAN få tidligere trykk, men du må jo sammenligne med en singel turbo som skal yte like mye effekt.. En turbo fungerer sjelden optimalt mer enn 3000-3500rpm av motorens register, om det er twin turbo, eller singelturbo.. :)

Optimalt sett, så vil jeg anbefale deg å styre trykket ditt med electromotiven, for å holde det litt lavere under 3500-4000rpm. Hvis ikke, så er jeg redd girkassa di tar kvelden ganske fort.. Om du får grep.. hehe..(spørs jo seff også på effekten du skal ha..)

Jeg byttet til enda større turbo enn jeg bremset med for å unngå å rase girkasser i hopetall.. GT37`n jeg hadde fallt på trykk over 5400rpm, og ladet veldig tidlig.. for tidlig i mine øyne, da den ble for mye for girkassa mi.. GT40`n lader litt senere, men holder trykket til 6500+

Enig i at det er vanskeligere å kjøre med turbo.. Men det er gøy fordèt ;)

Kult prosjekt iallefall.. Håper du skal bremse den, og legger ut resultatene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla. oppsettet på elektromotiven var ca 450 motor hk med gammle blokka med orginale stempel som jeg dreidde ned. etter stempelraset kjøpte jeg ny blokk. nyborret til 3,6 med nye smidde mahle stempel. det er også underspyling på denne blokka. det skulle holde lenger. toppen og turboene er portet ved autotrim i trondheim. med nye styringer og nyslipte ventiler. elektromotiven skal selfølgelig styre laddetrykket. jeg har bestillt pulsventil ved haugens boost, men ikke fått den enda. når jeg er klar med nyblokka skal jeg til fannrem med bilen å kjøre den i dynapac`en. skal mappe innsprøytinga samtidig ved geir haugen. resultat vil natulivis legges ut på............ www.praerien-racing.com..........jeg er forøvrig ute etter ett tilig laddetrykk. det synes jeg er viktigere enn toppeffekt i og med at jeg bruker bilen på konkuranse på banekjøring. vannt dagens breisladd med pitbull på lonke i helga som var. .... men det var verre å kjøre breisladd nå med turbo enn det var tiligere med orginal 3,5 å 218 hk. men jeg venner vel meg til det å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
2 små turboer er helt klart bedre enn en stor turbo viss du vil ha dreiemoment på lavt turtall. alternativet er kompressor..

Hva med å kombinere kompressor og en stor turbo??

Bruke kompressoren til å "dra igang" turboen, er det du mener? :wink:

Tror Ronnie Hilmersson har noe lignende på Mantaen sin..? Mulig jeg er på viddene her men.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...