Pedi Skrevet Oktober 15, 2005 Skrevet Oktober 15, 2005 Han har kompressor på bunn, og turbo på topp...
Ola. Skrevet Oktober 15, 2005 Skrevet Oktober 15, 2005 Han har kompressor på bunn, og turbo på topp... Jepp! En veldig enkel trykkstyrt klaff mellom trykksiden til kompressor og turbo! Når turbo lader mer enn kompressor, slår klaffen over til kun turbo trykk og kjører bypass på kompressor Stor fan av det bygget! SYKT flink mann..
Pedi Skrevet Oktober 16, 2005 Skrevet Oktober 16, 2005 "Enkel" er vel en liten underdrivelse, hehe... Han har et ganske finurlig system faktisk. Ligger endel grubling bak for å få det til å virke 100% optimalt, han fikk det ikke til helt med en gang, nei... Skulle gitt endel for å hatt den rette oppskriften, skal jeg være den første til å innrømme....
Ola. Skrevet Oktober 16, 2005 Skrevet Oktober 16, 2005 "Enkel" er vel en liten underdrivelse, hehe... Han har et ganske finurlig system faktisk. Ligger endel grubling bak for å få det til å virke 100% optimalt, han fikk det ikke til helt med en gang, nei... Skulle gitt endel for å hatt den rette oppskriften, skal jeg være den første til å innrømme.... Mulig det? trodde det handlet om en boks med klaff i, med en aksling ut til trykkstyring fra de enkelte trykksidene? Teorien tilsier jo at det skal gå "bare" med klaff å
Pedi Skrevet Oktober 16, 2005 Skrevet Oktober 16, 2005 http://www.hilmersson-racing.com/ Det er en "enkel" patent, men jeg har for meg selv fundert litt på hvordan jeg skal løse det selv. Cluet er at den skal funke 100% i praksis og... Det er der det stopper opp for meg...
venbus Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2005 det stemmer att det går an å kombinere kompressor å turbo. men jeg synest det er trangt nok i motor rommet til twinturboen. men det meste går an.
Ostespiller Skrevet Desember 28, 2005 Skrevet Desember 28, 2005 Prøver å finne ut hvor jeg skal sette luftfilterne på min e30 m3 twinturbo. Har du noen tips til hvilke filtere som egner seg på den dårlige plassen vi har til rådighet?
venbus Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Skrevet Desember 28, 2005 halla. det er ikke enkelt å finne plass til luftfiltrene nei. det stemmer. jeg har tatt ut 2 lykter i min e30. da ble de plass til rørene fra turboene og til cooleren. de ble de gjenn plass til innsugsrørene med filter til turboene. jeg brukte noen unioversale filtre som du får kjøpt på de fleste bil rekvisita butikker: begge filtrene står ned i høyre hjørne bak der langlys lykten egentlig står. har du bilder av din twinturbo da? 4 cyl twinturbo? m3 assa...
Ostespiller Skrevet Desember 29, 2005 Skrevet Desember 29, 2005 3 Liter m20 motor. Er ikke dumt å fjerne lyktene gitt Men jeg skal bruke bilen til hverdags. Må nesten ha litt lys da Er det fordel med kortest mulig rør imellom filter å turboer? Fant noen alternativer på www.knfilters.com
stian329 Skrevet Desember 29, 2005 Skrevet Desember 29, 2005 Ostespiller: Hva er slag og boring på motoren din?
venbus Skrevet Desember 29, 2005 Forfatter Skrevet Desember 29, 2005 dette ser bra ut. du må natulivis sette inn lykter som det er H4 perer isteden for den ytterste orginale lykten. motoren må få luft vettu... rått oppsett med turboene dine dah. har du ikke flere bilder da tro...???? datasprut da? større dyser osv???
Ostespiller Skrevet Desember 29, 2005 Skrevet Desember 29, 2005 Her er noen nye bilder. Motoren er bygd av Tarjei Kristiansen. Og satt sammen av Helge Vik. Så jeg har ikke fått satt meg inn i hele motoren enda. Da jeg fikk den så den sånn ut Greit at gutta kan bygge motor. Men FY FAEN den var stygg da jeg fikk den. Litt forsjell?
stian329 Skrevet Desember 29, 2005 Skrevet Desember 29, 2005 Hvor mye effekt skal dette oppsettet være godt for? Skriv litt specs! Sprut, tenning, innmat, turboer, kam osv Minner myye om min motor bortsett fra Dbilas innsuget ditt...
kikka Skrevet Desember 29, 2005 Skrevet Desember 29, 2005 Hey! Skal lage underspyling på en M30 3.5l... Er det noen her som kan hjelpe med bilder?Er usikker på hvordan jeg skal gjøre det..Regner med at det er et must med underspyling på stemplene når det skal kjøres med Turbo Hvor mye hk klarer veiven og rådene?? Hilsen en ivrig Turbo bygger... Takker for alle svar og råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå