Gå til innhold

Hvit krem i olja?

BJ
 Share

Anbefalte innlegg

Takker for alt hjelpen! Håper(tror) kanskje det kan være kondens. For jeg så jo denne "maijonesen" før jeg skiftet olje sist gang, og da så jeg ingen antydninger til noe i olja jeg tappet av. Men jeg får prøve å skifte olje å se om jeg blir noe klokere. Viss det viser seg at det er noe i olja så får jeg vel prøve meg på å ta av topp dekselet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har kun blitt brukt til småkjøring. Tror ikke den har blitt kjørt lenger en 30 min om gangen fra janurar til nå, uten om noe veldig få unntak. Men vet du hvordan jeg kan finne ut om det er kondens som du sier?

Ja si det 8) du kan jo begynne med å sjekke om det minker i ekspansjonstanken... Men når du bedriver med så mye små kjøring så er jeg rimelig sikker på att det bare er kondens 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av toppdekselet og se/gjør rent før du skifter olje. så kan du se om det kommer tilbake.Må du noengang fylle på vann? Om du må det, hvordan er det med oljestanden?Produserer den olje har du et problem.

Har hatt mye småkjøring jeg også til tider, men ikke hatt hvit peilepinne siden jeg hadde en 1970 mod Rekord en gang i tiden. Jeg hadde nok blitt litt bekymret ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen anntydninger til noe hvitt i olja, den var helt ren og fin. Dvs at det er i oljepeile røret dette "grapset" er. Prøvde også å få sjekket litt under toppdekselet, men fant ingenting unormalt der. Er det noe jeg kan gjøre for å stoppe det? Det gjør vel ingen skade, men det hadde vært greit å sluppet å se noe hvitt på peilepinnen hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen anntydninger til noe hvitt i olja, den var helt ren og fin. Dvs at det er i oljepeile røret dette "grapset" er. Prøvde også å få sjekket litt under toppdekselet, men fant ingenting unormalt der. Er det noe jeg kan gjøre for å stoppe det? Det gjør vel ingen skade, men det hadde vært greit å sluppet å se noe hvitt på peilepinnen hver gang.

Har ikke sprekk i røret eller at peilepinnen ikke tetter skikkelig eller noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...