BJ Skrevet September 15, 2005 Forfatter Share Skrevet September 15, 2005 Takker for alt hjelpen! Håper(tror) kanskje det kan være kondens. For jeg så jo denne "maijonesen" før jeg skiftet olje sist gang, og da så jeg ingen antydninger til noe i olja jeg tappet av. Men jeg får prøve å skifte olje å se om jeg blir noe klokere. Viss det viser seg at det er noe i olja så får jeg vel prøve meg på å ta av topp dekselet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 Bilen har kun blitt brukt til småkjøring. Tror ikke den har blitt kjørt lenger en 30 min om gangen fra janurar til nå, uten om noe veldig få unntak. Men vet du hvordan jeg kan finne ut om det er kondens som du sier? Ja si det du kan jo begynne med å sjekke om det minker i ekspansjonstanken... Men når du bedriver med så mye små kjøring så er jeg rimelig sikker på att det bare er kondens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Ta av toppdekselet og se/gjør rent før du skifter olje. så kan du se om det kommer tilbake.Må du noengang fylle på vann? Om du må det, hvordan er det med oljestanden?Produserer den olje har du et problem. Har hatt mye småkjøring jeg også til tider, men ikke hatt hvit peilepinne siden jeg hadde en 1970 mod Rekord en gang i tiden. Jeg hadde nok blitt litt bekymret ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJ Skrevet September 17, 2005 Forfatter Share Skrevet September 17, 2005 Det var ingen anntydninger til noe hvitt i olja, den var helt ren og fin. Dvs at det er i oljepeile røret dette "grapset" er. Prøvde også å få sjekket litt under toppdekselet, men fant ingenting unormalt der. Er det noe jeg kan gjøre for å stoppe det? Det gjør vel ingen skade, men det hadde vært greit å sluppet å se noe hvitt på peilepinnen hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet September 17, 2005 Share Skrevet September 17, 2005 Tror du må innfinne deg med det hvite på peile pinnen så framt du bruker bilen til småkjøring.. Motoren må bli så varm att ev kondens fordamper ut av motoren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 17, 2005 Share Skrevet September 17, 2005 Det var ingen anntydninger til noe hvitt i olja, den var helt ren og fin. Dvs at det er i oljepeile røret dette "grapset" er. Prøvde også å få sjekket litt under toppdekselet, men fant ingenting unormalt der. Er det noe jeg kan gjøre for å stoppe det? Det gjør vel ingen skade, men det hadde vært greit å sluppet å se noe hvitt på peilepinnen hver gang. Har ikke sprekk i røret eller at peilepinnen ikke tetter skikkelig eller noe da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJ Skrevet September 18, 2005 Forfatter Share Skrevet September 18, 2005 Hmm, ja. Skal ikke se bort fra at det kan være sprekk eller at den rett og slett ikke tetter bra nok ja. Får sjekke det. Takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå