Gå til innhold

Nick Heidfeld til nye BMW F1-team


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Da var første fører i boks for BMWs nye Formel1-team, nemlig Nick Heidfeld. Han har kjørt for BMW.WilliamsF1 i år, men som kjent blir det jo endringer nå, siden BMW går ut av Williams og starter eget team, med utgangspunkt i Sauber-teamet som de har kjøpt.

Kilder:

http://www.formula1.com/news/3600.html

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=290476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler nok på at de kommer til å hevde seg de første 2-3 sesongene, nå som konkurransen er så tøff som den det siste året har blitt. Toyota kjører jo f.eks. vindtunnel så godt som hele året, på skift, noe Sauber neppe har hatt ressurser til, så de ligger nok i utgangspunktet litt etter på aerodynamikk og en haug andre ting. Blir allikevel moro med BMW som fabrikksteam i F1. :)

Håper de får Button eller noe til det andre setet jeg. Han er jo midt mellom en omdiskutert overgang mellom Bar og Williams. Egentlig hadde han jo signert for Williams før årets sesong, men kontrakten viste seg å være ugyldig og han ble bundet til Bar et siste år.

Jeg synes forøvrig Pizzonia imponerer hver gang han kommer utpå som reservefører. I fjor klarte han en 6. plass i det første løpet han var med i eller noe, og i år har han også gjort det bra i forhold til hvor Williams har ligget i det siste. Han er dessuten bare 25 år, og bør kunne bli god. Desverre har han vel allerede signert for et annet team..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick Heidfeld er ikkje verste føraren BMW kunne satse på. Han har def. vist fine takter. Trur helelr ikkje at det er verste sesongen for BMW å strte eige team, det er mykje nytt for alle i sesongen 2006. BMW har uttalt at dei har fint driv i motortestingen. tippar (håpar) BMW er oppe der dei er i dag i løpet av 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så enorme investeringer som BMW har gjort nå, så tror jeg at testing av både bil og motor er godt igang allerede.

Jeg tror på minst en pallplassering mot slutten av neste sesong.

Det er vell kanskje litt optimistisk.....hugs budsjettet til Toyota som er det høgaste i F1,,,ikkje mykje resultat i forhold til innsats i kr. Ferrari gjer det heller ikkje best om det er mykje kr i potten. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så enorme investeringer som BMW har gjort nå, så tror jeg at testing av både bil og motor er godt igang allerede.

Jeg tror på minst en pallplassering mot slutten av neste sesong.

Det er vell kanskje litt optimistisk.....hugs budsjettet til Toyota som er det høgaste i F1,,,ikkje mykje resultat i forhold til innsats i kr. Ferrari gjer det heller ikkje best om det er mykje kr i potten. :wink:

Men så har BMW lange og solide tradisjoner innen racing da! ;)

De har mye erfaring de kan dra nytte av fra BMW Motorsport, så det er bare å krysse fingrene og heie! Jeg tror dette kan bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så enorme investeringer som BMW har gjort nå, så tror jeg at testing av både bil og motor er godt igang allerede.

Jeg tror på minst en pallplassering mot slutten av neste sesong.

Det er vell kanskje litt optimistisk.....hugs budsjettet til Toyota som er det høgaste i F1,,,ikkje mykje resultat i forhold til innsats i kr. Ferrari gjer det heller ikkje best om det er mykje kr i potten. :wink:

Men så har BMW lange og solide tradisjoner innen racing da! ;)

De har mye erfaring de kan dra nytte av fra BMW Motorsport, så det er bare å krysse fingrene og heie! Jeg tror dette kan bli bra.

..ja eg må vurdere å bytte team eg og no når BMW får eige. Men dei må bevise først..hehe... Nei det vert nok Kimmi og McLaren Mercedes og i framtida, men eg kan adoptere BMW som likestilte. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1h7xspsh]Er det noen som vet designet på bilene? farger osv?

Nå har ikke jeg fulgt med helt i timen på F1 sirkuset da...

Tror ikke BMW har lansert noen bil enda.. er vel enda i testfasen tenker jeg...

hvorfor er v8 bedre enn v10? fordi den tåler mer turtall? hørte de hadde testa de til over 20.000 rpm,og det er mye!

2,4liters V8´erne er ikke bedre enn dagens 3 liters V10 som de bruker, men det har kommet nye regler som tilsier at de må benytte slike motorer neste sesong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":10gng4qr]Er det noen som vet designet på bilene? farger osv?

Nå har ikke jeg fulgt med helt i timen på F1 sirkuset da...

Tror ikke BMW har lansert noen bil enda.. er vel enda i testfasen tenker jeg...

hvorfor er v8 bedre enn v10? fordi den tåler mer turtall? hørte de hadde testa de til over 20.000 rpm,og det er mye!

2,4liters V8´erne er ikke bedre enn dagens 3 liters V10 som de bruker, men det har kommet nye regler som tilsier at de må benytte slike motorer neste sesong

den viktigaste kampen i F1 for tida er å få ned farten. Dette er og grunnen til at dei nå går ned til "svakare" motorar. Det vert rekna med at i løpet av kort tid så er bilane tilbake i tempo.....

Farten er og grunnen til at det vart laga ein del andre reglar, som å forby slicks til fordel for dekk med riller og muligens snart frå berre ein leverandør. Det vert vurdert å gå over til standar/felles bremser...det vart kutta lameller i hekkvinge, frontvinge er heva....alt dette for å fjerne marktrykk.

Slik håpar F1 å få tilbake racing i løpa med masse/meir forbikøyring..

Det har vore ein lei tendens dei siste åra, der løpa vert avgjort av pitstop og taktikk...ikkje racing mann mot mann.... :cry::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"få ned farten" ? for et teit mål å ha!! jeg syntes det er gøy å se fart! når du ser nåla dems nerme seg 370 km/t,det er stas! men det er vel for sikkerheten og... så en dokumentar om f1 historien.på 70-80 tallet var det jo lov med turbo,og da fikk de jo rundtom 1000 hk! men det greier de jo nesten i dag og med de v10 motorene (950 hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"få ned farten" ? for et teit mål å ha!! jeg syntes det er gøy å se fart! når du ser nåla dems nerme seg 370 km/t,det er stas! men det er vel for sikkerheten og... så en dokumentar om f1 historien.på 70-80 tallet var det jo lov med turbo,og da fikk de jo rundtom 1000 hk! men det greier de jo nesten i dag og med de v10 motorene (950 hk)

...ja for eit mål!

Det er eit viktigt mål! Det har ikkje med sikkerheit og gjere over hovudet. Med hastigheiter opp mot 360-370 km/t så er marktrykket (downforce) så vesenleg at det ikkje går an og køyre opp i rompa på bilen som ligg forran...for der er det ikkje "luft" nok til å presse bilen ned i asfalten når ein kjem inn mot sving og sjikane.

Dette kombinert med bremsar så er så gode at førarane startar nesten å svinge før dei bremsar....ja så vert det rett og slett ikkje forbikøyring. 95% av alle forbikøyringar er i forbindelse med inngang til kurver.

Ved å gå over til dårlegare bremsar og mindre fart så må førarane bremse langt inne på strekkene og det vert ikkje så avgjerande at det er mindre luft å bruke til downforce....dette grovt fortalt.

PS dette må ikkje forvekslast med "slipstreeming" som er den positive effekten av å ligge i hekken på ein bil over ei lang strekke der det viktige er å ikkje ha luftmotstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...