Gå til innhold

Snart vinter!


bmwdude_1
 Share

Anbefalte innlegg

ge.jpg

Dekk for hardt underlag, is og "grus". Meget holdbart. Minimal fading selv på lange SS med tunge biler. Det ultimate dekket for WRC og store GpN når det er normalt bra brøytede veier. Nr.1 totalt på Mountain Rally 2005 og Rally Hadeland 2005. Leveres bare i 16", og leveres som høyre og venstre dekk.

Pris kr. 3137,50

Her har du pigg :P8):lol: Er vel mellom 400-500 pigger på et dekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Continental WinterViking. Der er desse dekka som er vidareutviklinga av Viking Stop2000 og Stop4000.

Eg har no testa masse "kvalitetsdekk" men Conti. tek kaka. Eg kjem til å bytte Nokian som eg har på BMW'en til ContiWinterViking.

Ps er både med og uten pigg! (eg vil ha pigg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ge.jpg

Dekk for hardt underlag, is og "grus". Meget holdbart. Minimal fading selv på lange SS med tunge biler. Det ultimate dekket for WRC og store GpN når det er normalt bra brøytede veier. Nr.1 totalt på Mountain Rally 2005 og Rally Hadeland 2005. Leveres bare i 16", og leveres som høyre og venstre dekk.

Pris kr. 3137,50

Her har du pigg :P8):lol: Er vel mellom 400-500 pigger på et dekk...

disse er vel ikkje lovlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ge.jpg

Dekk for hardt underlag, is og "grus". Meget holdbart. Minimal fading selv på lange SS med tunge biler. Det ultimate dekket for WRC og store GpN når det er normalt bra brøytede veier. Nr.1 totalt på Mountain Rally 2005 og Rally Hadeland 2005. Leveres bare i 16", og leveres som høyre og venstre dekk.

Pris kr. 3137,50

Her har du pigg :P8):lol: Er vel mellom 400-500 pigger på et dekk...

disse er vel ikkje lovlige?

den er god!...hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er absolutt ikke lovlige på vei.

Her er utdraget fra piggdekk på bil:

3. For pigging av dekk til bil med tillatt totalvekt ikke over 3.500 kg gjelder følgende:

a) Det gjennomsnittlige overheng på nypigget dekk - før det tas i bruk - må ikke overstige 1,2 mm.

B) Største antall pigger:

- hjuldimensjon t.o.m. 13": 90 stk.

- hjuldimensjon 14 og 15": 110 stk.

- hjuldimensjon f.o.m. 16": 150 stk.

c) Største tillatte vekt pr. pigg er 1,1 g.

Største tillatte statiske piggkraft for slike pigger er 120 N eller lavere.

Annen type pigg kan godkjennes dersom det fra et uavhengig kompetent laboratorium kan dokumenteres at piggene vegslitasje- og veggrepsmessig, har minst like gode egenskaper som en piggtype tilsvarende ovennevnte krav.

d) Statisk piggkraft skal måles ved 20 ° C ± 4 ° C. (Den kraft som skal til for å trykke en korrekt montert pigg, med 1,2 mm overheng, ved korrekt lufttrykk, inn i dekket til piggen flukter med dekkets anleggsflate mot vegbanen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakkepilta 4 med kvadratiske pigger var utrolig bra syntes jeg.. Kjøpte nye i fjor, og det var liksom ikke lett å få han til å slippe, hvis du ikke ville da :P Opp bakker med blank is hadde jeg 0 problemer med.. Anbefales!

Støtter den! Kjøpte samme dekka og sitter som støpt på veien. Har også en bakke opp til huset, og har bare hatt problemer når det er typisk nullføre med mye snø som tiner og gått over til slaps som igjen gjør den tung. Ellers problemfritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Hakkepelitta. Dritgode dekk. Hadde de framme på en Opel Astra 1.8 16v. Var bare å gi gass, inn med clutchen og opp med brekket, ned med brekket og så tok eg ut clutchen på 2.giret så tok den tak med en gang. Var "kongen" på håndbrekksladder. De dekka beit seg fast i isen og alt. Men når du har spunnet ut piggene, da kan du like godt kjøpe nye dekk. Da er de dårlige. Men skal litt til å spinne de ut og. Eg spant opp i 160 km/t på klink is uten å miste noen pigger.

ABSOLUTT Å ANBEFALE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...