Gå til innhold

Prøvekjørt E65 730D

///M
 Share

Anbefalte innlegg

730d=218hk?
de 218hk og 500nm er syke assa, du fyker langt bak i setet ved kickdown fra 0kmt.

Psst.... hvordan fikser du Kickdown fra 0 kmt...... :wink:

altså jeg mente, gi bånngass når bilen står på tomgang, blir vel kickdown det, altså bånngass fra 0kmt og oppover-

kickdown er når bilen girer ned når du trykker gassen bånn!

Men ærlig talt bmw dude var ikkje dette unødvendig flise spikking?

Joda 8) kunne bare ikke dy meg. Skal ikke gjenta seg.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

730d=218hk?
de 218hk og 500nm er syke assa, du fyker langt bak i setet ved kickdown fra 0kmt.

Psst.... hvordan fikser du Kickdown fra 0 kmt...... :wink:

altså jeg mente, gi bånngass når bilen står på tomgang, blir vel kickdown det, altså bånngass fra 0kmt og oppover-

kickdown er når bilen girer ned når du trykker gassen bånn!

Men ærlig talt bmw dude var ikkje dette unødvendig flise spikking?

Joda 8) kunne bare ikke dy meg. Skal ikke gjenta seg.... :D

jeg vet jo det da ved kickdown girer bilen ned, men det blir jo nesten det samme da, automat bil-bånn gass-ved bånn gass trykkes kick down knappen bak pedalen inn. KICKDOWN.............

:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde kickdown var at en kjører lenger ut på girene jeg (automatkassen girer ved høyere rpm)... :-s

Neimen gutter da, nå må dere slutte å tulle :D

"Kick down" er en egen funksjon på alle automat kasser. Det bety at du tråker gassen helt i bånn og aktivere en "bryter" under gassen, da girer kassa maksimalt ned for optimal akslerasjon.

Til og med nye M5 har en slik "kickdown" funksjon. M6 har det ikke.

NB Ja jeg vet at M5-M6ikke har automat kasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kickdown er når man girer ned, for å få høyere rpm, slik at man får et bedre moment ;)

Trodde kickdown var at en kjører lenger ut på girene jeg (automatkassen girer ved høyere rpm)... :-s

"Kick down" er en egen funksjon på alle automat kasser. Det bety at du tråker gassen helt i bånn og aktivere en "bryter" under gassen, da girer kassa maksimalt ned for optimal akslerasjon.

Man kan ta kickdown på manuell også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kickdown er når man girer ned, for å få høyere rpm, slik at man får et bedre moment ;)

Man kan ta kickdown på manuell også ;)

Ja det kan man, det kaller jeg manuell kickdown, inn med clutchen og ned til lavere gir og bånn gass, det er manuell kickdown. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..... det er forskjell på en normal nedgiring på en automat kasse og kickdown.

Dersom din automat kasse girer fra 5 til 4 eller 4 til 3 i forbindelse med en bakke eller forbikjøring er det IKKE kick down. men....dersom du trår gassen helt INN aktiverer du kickdown funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..... det er forskjell på en normal nedgiring på en automat kasse og kickdown.

Dersom din automat kasse girer fra 5 til 4 eller 4 til 3 i forbindelse med en bakke eller forbikjøring er det IKKE kick down. men....dersom du trår gassen helt INN aktiverer du kickdown funksjonen.

Faen så jævlig pirkete du er da :lol: , alle vet jo hva en kickdown er da. Skjønner ikke vitsen med å diskutere det, man lærer jo sånt som dette på kjøreskolen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen så jævlig pirkete du er da :lol: , alle vet jo hva en kickdown er da. Skjønner ikke vitsen med å diskutere det, man lærer jo sånt som dette på kjøreskolen :lol:

:P Joda, jeg regnet faktisk med at ALLE visst hva det var, men jeg begynnte faktisk å lure litt...... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...