Kjetil Sømme Skrevet September 17, 2005 Share Skrevet September 17, 2005 Å bytte olje uten å bytte filter er som å vaske håret uten såpe. Det blir litt renere, men ikke på langt nær like rent som med såpe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet September 17, 2005 Forfatter Share Skrevet September 17, 2005 Ok,har skjønt det nå.... Skal vente til jeg har fått tak i oljefilter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet September 17, 2005 Share Skrevet September 17, 2005 Måtte bare få sagt det. Et godt tips er å ha et sett med olje og filter liggende i reserve, samt en ekstra liter olje til etterfylling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet September 17, 2005 Forfatter Share Skrevet September 17, 2005 Tar med meg den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 17, 2005 Share Skrevet September 17, 2005 Måtte bare få sagt det. Et godt tips er å ha et sett med olje og filter liggende i reserve, samt en ekstra liter olje til etterfylling. hmmm...ikkje verste forslaget det når ein ser kor vanskeleg det er å få tak i ting når det hastar.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 17, 2005 Share Skrevet September 17, 2005 Dette her er bullshit! filteret har ikkje så forbannet mye og si! og sjøl om filteret er gammelt skitner det ikkje til den nye olja, Skal eg kopiere loggboka til caterpiller og mtu generatorene som eg vedlikeholder på jobben? disse koster fleire millioner stk og her skiftes det olje oftere enn det skiftes filter! Unnskyld men blei bare litt iritert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet September 17, 2005 Share Skrevet September 17, 2005 Dette her er bullshit! filteret har ikkje så forbannet mye og si! og sjøl om filteret er gammelt skitner det ikkje til den nye olja,Skal eg kopiere loggboka til caterpiller og mtu generatorene som eg vedlikeholder på jobben? disse koster fleire millioner stk og her skiftes det olje oftere enn det skiftes filter! Unnskyld men blei bare litt iritert! Filter er så billig at det er egentlig ikke noe å lure på. På store maskiner som du snakker om vil mengden olje kompensere for manglende filterbytte. Sjekk ellers ut http://www.bobistheoilguy.com Der står alt du trenger å vite, samt et flott forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 17, 2005 Share Skrevet September 17, 2005 men uansett har det veldig liten praktisk betydning og vertfal ikkje vist han har tenkt og skifte olje om ikkje så altfor lenge på nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 17, 2005 Share Skrevet September 17, 2005 ...ellers så er det ikje alle som byttar filter kavar gong dei byttar olje...det kjem litt an på kva intervall ein bytter på og. Eg byttar alltid begge deler på bmw med dei lange intervalla.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet September 17, 2005 Share Skrevet September 17, 2005 Eg byttar begge dele kvar 5000km som blir kjøyrt. Filteret kostar som sagt ikkje mykje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet September 18, 2005 Share Skrevet September 18, 2005 Dette er jo ren logikk. Bedre med ny olje og gamelt filter enn å ikke gjøre noe. Et gammelt filter filtrerer selvfølgelig dårligere enn et nytt, men ny olje er jo alltid bedre enn gammel......... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet September 18, 2005 Forfatter Share Skrevet September 18, 2005 Det er jo begrenset for mye dritt som kommer i filtret...Oljen ser egentli ganske bra ut, har kjørt 10000km nå å bytter bestandig på 10000km... Hvor langt kjører dere på hvert oljeskift?? Hvor langt kan jeg kjøre??Bruker Castrol TXT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet September 18, 2005 Share Skrevet September 18, 2005 Jeg bruker Castrol TWS 10w-60 på 330'n, og bytter hver 8000km. det bli ca 2 oljeskift mellom hver service. På E30 318is'n til Linn bytter hun (!) olje hver 5000km, der bruker hun en CD-Cardic fullsyntetisk 10w-40 olje som har ganske høy API klassefisering. Filter byttes selvsagt hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 18, 2005 Share Skrevet September 18, 2005 Bytter selv sånn ca. når det passer. Blir vel stort sett 7500km eller noe i den duren. Kjører for tiden konsekvent på Valvoline MaxLife. Dama kjører nå på CD Cardic sin delsyntetiske 10W-40. Ca. 300,- for 5 liter. Fikk bort masse tikking etter motorrens og på med den olja. Det er forresten en Sportage. Fantastisk bil å bytte olje på. Trenger bare en skiftenøkkel og et tappekar. Alt annet, som jekk osv, er fullstendig overflødig.. Kan byttes på 3 minutter.. Dette er jo ren logikk. Bedre med ny olje og gamelt filter enn å ikke gjøre noe. Et gammelt filter filtrerer selvfølgelig dårligere enn et nytt, men ny olje er jo alltid bedre enn gammel......... Og så er det igjen enda bedre å vente to dager og få både ny olje og nytt filter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet September 18, 2005 Share Skrevet September 18, 2005 Jeg bruker Castrol TWS 10w-60 på 330'n, og bytter hver 8000km. det bli ca 2 oljeskift mellom hver service.På E30 318is'n til Linn bytter hun (!) olje hver 5000km, der bruker hun en CD-Cardic fullsyntetisk 10w-40 olje som har ganske høy API klassefisering. Filter byttes selvsagt hver gang. 5w-40 faktisk bruker vi på bilen til Linn. Det er CD Cardic's 5 liters dunk som jeg får for kr. 169,- (takket være gode kontakter) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå