Gå til innhold

Bytte olje uten oljefilter

bmwdude_1
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dette her er bullshit! filteret har ikkje så forbannet mye og si! og sjøl om filteret er gammelt skitner det ikkje til den nye olja,

Skal eg kopiere loggboka til caterpiller og mtu generatorene som eg vedlikeholder på jobben?

disse koster fleire millioner stk og her skiftes det olje oftere enn det skiftes filter!

:wink:

Unnskyld men blei bare litt iritert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er bullshit! filteret har ikkje så forbannet mye og si! og sjøl om filteret er gammelt skitner det ikkje til den nye olja,

Skal eg kopiere loggboka til caterpiller og mtu generatorene som eg vedlikeholder på jobben?

disse koster fleire millioner stk og her skiftes det olje oftere enn det skiftes filter!

:wink:

Unnskyld men blei bare litt iritert! :D

Filter er så billig at det er egentlig ikke noe å lure på. På store maskiner som du snakker om vil mengden olje kompensere for manglende filterbytte. Sjekk ellers ut http://www.bobistheoilguy.com

Der står alt du trenger å vite, samt et flott forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter selv sånn ca. når det passer. ;) Blir vel stort sett 7500km eller noe i den duren. Kjører for tiden konsekvent på Valvoline MaxLife.

Dama kjører nå på CD Cardic sin delsyntetiske 10W-40. Ca. 300,- for 5 liter. Fikk bort masse tikking etter motorrens og på med den olja. Det er forresten en Sportage. Fantastisk bil å bytte olje på. Trenger bare en skiftenøkkel og et tappekar. Alt annet, som jekk osv, er fullstendig overflødig.. Kan byttes på 3 minutter.. ;)

Dette er jo ren logikk. Bedre med ny olje og gamelt filter enn å ikke gjøre noe. Et gammelt filter filtrerer selvfølgelig dårligere enn et nytt, men ny olje er jo alltid bedre enn gammel.........

Og så er det igjen enda bedre å vente to dager og få både ny olje og nytt filter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Castrol TWS 10w-60 på 330'n, og bytter hver 8000km. det bli ca 2 oljeskift mellom hver service.

På E30 318is'n til Linn bytter hun (!) olje hver 5000km, der bruker hun en CD-Cardic fullsyntetisk 10w-40 olje som har ganske høy API klassefisering.

Filter byttes selvsagt hver gang.

5w-40 faktisk bruker vi på bilen til Linn. Det er CD Cardic's 5 liters dunk som jeg får for kr. 169,- (takket være gode kontakter) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...