Gå til innhold

bilen starter ikkje :( (520 e34)


hypolisot
 Share

Anbefalte innlegg

kom akkurat fra jobb , så når eg skulle starte bilen så var den ikkje så veldig lysten til det.. :(

Det som skjer er at starteren osv. går (hørest helt normalt ut) , men den tenner ikkje.

Virker som om der er bra med strøm, måler 12V på motoren å startern går helt prob. fritt.

noen opplagte årsaker til dette? (skal ned på jobb å undersøke saken litt nærmere i morra)

mine minstenkte -

-kondens (det har regna en del..) i fordelelokk eller noe lignende.

-noe elektronikk greie (sirking til en del av tenninga en eller anna plass?)

-det som langt verre er..

sist eg brukte bilen var i går kveld i ca 30sec. (rygga den 5 meter på park. plassen) , da oppførte den seg ganske normalt uten noe tull.

Noen som har noen opplagte ting som bør sjekkes? er ikkje så veldig bil kyndig at det gjør noe selv..

EDIT: kan være verdt å nevne at tanken er halvfull/halvtom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med Muren på denne, ihvertfall er det en god start. Det samme skjedde meg da jeg var hjemme hos foreldrene mine i jula. Bilen hadde stått ute i gården, jeg starta den og kjørte 6 meter eller hva det er inn i garasjen. Mekka det vi skulle (elektronikkrelatert) og lot bilen stå til morgenen. Ikke f... om den ville starte dagen etterpå. Begynte å lure på om vi hadde fucka noe med hjernen eller noe. Kinna i en evighet, så kom den helt plutselig. Har ikke hatt startproblemer siden, så var nok bare at den hadde gått sur. Nå har jo jeg M20-motoren, men uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var snakk om mange minutter tror jeg. Føltes ihvertfall slik. Hadde holdt på litt på dagen, bytta plugger uten at det hjalp, og kinna kanskje i et halvt minutt om gangen, uten at det heller hjalp. Så hadde jeg lagt meg da, og hørte at fattern dreiv og kinna og kinna og kinna og kinna. Likte det ikke helt, men plutselig begynte det å komme antydning til tenning, og rett etterpå svev den som en klokke. Rare greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var samme med min.. prøvde med startgass i innsuget også for å se om det kunne være problemer med bensintilførsel. Hjalp null det heller.

Men byttet som sagt plugger, så kan jo være det også bidro til at den ikke var helt villig, selv om den ikke startet umiddelbart etter pluggbyttet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :o

En flaske kondensfjerner for i-motorer skader sikkert ikke.

Kjørte du den litt eller? Min var litt kranglete dagen etter også, for den ble ikke kjørt noe da fattern fikk gang på den. Så stod den over natten, og om morningen måtte jeg kinne litt igjen. Når den da kom kjørte jeg ut, lot den bli litt varm og kjørte den litt hardt for å få brent rent det som evt. måtte være sota eller et eller annet. Etter det har den som sagt vært fin. I snart et år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte den i 5-7 minutter, manglet noen slangeklemmer til noen slanger i motoren så tok ikkje kjangsen på å kjøre den noe hardt.

men den startet og stoppet 100%, den står i en varm garasje over natten iallefall så får eg se kordan den oppfører seg i morra. den skal iallefall få kondensfjerner å full tank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...