Ettertenning Skrevet September 17, 2005 Share Skrevet September 17, 2005 Hei eg veit det skal vere eit program for og kommunisere på nettverket! men husker ikkje ka det heiter, har brukt det før og det hadde vert praktisk pga har ein pc i kjelleren og ein oppe. Noen her som veit om det, programmet skal ligge i windows Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet September 18, 2005 Share Skrevet September 18, 2005 Start meny; Run; skriv cmd; netsend /navnpådatamaskin bla bla bla.... Noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 18, 2005 Forfatter Share Skrevet September 18, 2005 funker ikkje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet September 18, 2005 Share Skrevet September 18, 2005 HyperTerminal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 18, 2005 Forfatter Share Skrevet September 18, 2005 HyperTerminal Javel, kan du fortelle lit mere? Det skal vere eit program som ligger i windows Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet September 18, 2005 Share Skrevet September 18, 2005 Hos meg ligger det i programmer-tilbehør-kommunikasjon. Klikk på det så starter en veiviser. Bare å følg den og se om det funker. Har ikke bruk for det sjøl, men er et verktøy for å kommunisere med nettverk, så kan hende det funker til ditt bruk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 18, 2005 Forfatter Share Skrevet September 18, 2005 verts adresse? er det navnet på den andre datamaskinen? Postnummer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet September 18, 2005 Share Skrevet September 18, 2005 Hehe. Mulig det er for kommunikasjon med andre nettverk da selv om jeg ikke skjønner vitsen med postnr. Verten er vel din maskin skulle jeg tru Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 18, 2005 Forfatter Share Skrevet September 18, 2005 Hehe. Mulig det er for kommunikasjon med andre nettverk da selv om jeg ikke skjønner vitsen med postnr. Verten er vel din maskin skulle jeg tru verten er pcen til han der oppe! nei det er pcen til hybelverften\kompissen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet September 18, 2005 Share Skrevet September 18, 2005 Ok. Har ikke prøvd det sjøl, så aner ikke om det funker. Prøvd veiviseren for ny tilkobling? Ligger på samme sti som forrige. Det er kanskje mer rett. Der kan du koble til privat nettverk. Uansett...happy hunting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 18, 2005 Forfatter Share Skrevet September 18, 2005 takker for tips. Noen bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet September 18, 2005 Share Skrevet September 18, 2005 hvorfor ikke bare kjøre msn på begge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nokiaas Skrevet September 18, 2005 Share Skrevet September 18, 2005 Hei eg veit det skal vere eit program for og kommunisere på nettverket! Hva mener du egenlig med å kommunisere? Chat? eller overføring av data mellom 2 pc'r? Eller å sette opp ett nettverk med deling av filer og skrivere osv? Hva slags OS har du? WinXP Home eller Pro eller win2k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 18, 2005 Forfatter Share Skrevet September 18, 2005 nettverket er der med deling av filer skrivere osv osv men det skal vere et program som eg kan åpne, og skrive ein mld. da skal det automatisk komme om et vindu hos den andre pcen med meldingen i og så kan du svare på den. Msn er greit men vil prøve og finne dette programmet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nokiaas Skrevet September 18, 2005 Share Skrevet September 18, 2005 Hei. Det eneste pogrammet for å sende beskjeder med i windows 2000/XP er Messenger eller DOS utgaven "NET SEND", men det er ikke GUI for net send, men her er det noen som har laget det: http://www.codeproject.com/csharp/dotnetsenders.asp NB! For å sende beskjeder med "net send" så må tjenesten "messenger" kjøre på maskinen, dette finner du ved å høyreklikke på "min datamaskin" velg "behandle" gå til "tjenester og programmer" så på "tjenester" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå