Tech9 Skrevet September 18, 2005 Forfatter Skrevet September 18, 2005 Fant den ikke på verken etk eller tis for noen av m5 modellene eller 535 modellene, men må være en slags sensor av et slag.. kansje jeg er helt på jordet, men automatisk justering av lyset? eller kansje den bare kutter strømmen når du løfter på setet? enig med deg at det så originalt ut ja.. alarm sensor? (tennbryter til bombe ) skal høre litt med bekjente rundt om kring, kjenner en del BMW mekanikere her rundt og i oslo, håper å finne ut hva det kan være.. hehe, f*** så nysjerrig nå..en tidligere annsatt på BMW verksted sa at det kunne være en såkalt "veltepetter" slik at vist du velter så kutter den strømmen. har var ikke helt sikker da men.. Var ute å kikka litt nå, å den kutter ikke strømmen til kupèlyset iallefall.. Og det er selve baksetet som trykker den ned..uavhengig om noen sitter på det eller ikke.. Rart om en velt skulle ha noe å si også egentlig, da må baksetet løsne i tilfelle.. Jeg har prøvd å trykke den ned med tenninga av og på, og med motoren i gang, men kan ikke registrere at det skjer noe i det hele tatt.. Det er jo ikke sikkert den er koblet til noe da, men det må jo være en grunn til at den er der originalt.. Snodige greier ja..
Gunnar Skrevet September 18, 2005 Skrevet September 18, 2005 Synes fortsatt det er rart at delenummeret ikke finnes i ETK, selv om det åpenbart er et BMW-nummer. Kan jo minne fælt av en av disse, selv om den ikke er helt identisk: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=35 Delenr. er heller ikke langt fra.
bjalle Skrevet September 18, 2005 Skrevet September 18, 2005 Ser du noen lyspære i batterirommet ,det er enkelt å greit en strømbryter som slår på ett lys når du fjerner setet.
Tech9 Skrevet September 18, 2005 Forfatter Skrevet September 18, 2005 Ser du noen lyspære i batterirommet ,det er enkelt å greit en strømbryter som slår på ett lys når du fjerner setet. Har ikke sett noe til det nei..får ta en titt i morgen når det er lysere..heh Det hadde uten tvil vært kjekt..har knotet neddi der flere ganger i mørket av mangel på lommelykt.. Tror jeg hadde lagt merke til det om det var noe der, men skader ikke å kikke en gang til.. Synes fortsatt det er rart at delenummeret ikke finnes i ETK, selv om det åpenbart er et BMW-nummer.Kan jo minne fælt av en av disse, selv om den ikke er helt identisk: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=35 Delenr. er heller ikke langt fra. Den ligner på en blanding av nr. 3 og nr. 5 der ja..så litt på det bildet der tidligere jeg også..
Tech9 Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2005 Finner ikke noe lys eller noen ting under setet jeg nei.. Ingen som har en E34 med batteriet under baksetet som gidder å sjekke om de har en slik bryter da? Hadde vært morsomt å vite hva den egentlig er til...
hypolisot Skrevet Oktober 1, 2005 Skrevet Oktober 1, 2005 har ikkje en slik bryter under sete på min iallefall, men det har ikkje noke med den kjørekomuteren og gjøre? sier i fra vist baksetet ikkje ligger årntlig på? men synst at lys i batterirommet virker som ett sansynlig forslag.
lomiss Skrevet Oktober 1, 2005 Skrevet Oktober 1, 2005 bmw har ikke sensor for sikkerhets belte bak...
Tom Skrevet Oktober 1, 2005 Skrevet Oktober 1, 2005 Har ein '92 e34 525, batteri bak, og med bryter. Jeg vet heller ikke hva den bryteren er til. Trodde i utgangspunktet at det er en bryter som skulle gi et varsel viss du kjørte med baksetet ute av posisjon, men jeg fikk ingen alarmer en gang eg kjørte uten baksete i de hele tatt. Så det er et lite mysterium ja.
lomiss Skrevet Oktober 1, 2005 Skrevet Oktober 1, 2005 på 5 serien vi hadde.. var d litt sprengstoff i bagasje rommet ved batteriet som skulle da "sprenge"/kobla av strømmen.. sikkert dårli forklart men... kan d være du ser på bilde=?
x25Touring Skrevet Oktober 1, 2005 Skrevet Oktober 1, 2005 Har samme bryteren på min, E34 525iT 1993. Har også stusset på den uten å finne ut av det.
Tom Skrevet Oktober 1, 2005 Skrevet Oktober 1, 2005 Har ikke klart å utløse alarmen på min bil ved å bruke den bryteren. Men på en annen side, tanken er god, for det virke for meg sannsynlig at en eventuell biltyv kunne tenkt seg å kikke nedi batterirommet i enkelte samenhenger
Tech9 Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2005 Har ikke klart å utløse alarmen på min bil ved å bruke den bryteren.Men på en annen side, tanken er god, for det virke for meg sannsynlig at en eventuell biltyv kunne tenkt seg å kikke nedi batterirommet i enkelte samenhenger Jeg tenkte også på dette, men det ville jo være liten vits, i og med at tyven måtte jo da allerede være inne i bilen..
Scirre Skrevet Oktober 2, 2005 Skrevet Oktober 2, 2005 det her har sikkert into å si.. men på mæsja vår er det noe lignende følere som har med airbagene å gjøre.. men det er forann da så..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå