Gå til innhold

Pollenfilter


Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

Har du ikke AC er ikke pollenfilteret inne i kupeen (dashbordet) men sitter på vifta i motorrommet.

Så vidt jeg vet har alle E36 pollenfilter. En på BMW sa at det var ekstra utstyr men det tror jeg er bullshit. I følge alt jeg har lest var pollenfilter standard på alle E36.

Det kommer ikke støv inn i kupeen pga tett filter men det blåser dårligere av vifta. Men pollenfilteret i disse modellene er ikke så gode så de slipper inn litt støv. Luftekanalene på min er også litt støvete så det er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å se pollenfilteret selv om du har AC (altså at det sitter i dashbordet). Jeg skiftet på min 93 mod i sommer og du ser bare et håndtak mot torpedoveggen (til venstre foran hanskerom). Vri på håndtaket så kan du dra ut filteret.

Men det er helt rett som folk her på forumet sier, det kommer VELDIG lite luft inn i kupeen når filteret er tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte DIY til bytte av mikrofilter/pollenfilter her inne for en uke siden. Kjøpte filter for ca. 170 kr (hos lokal butikk for bildeler), og har AC så filteret i mitt tilfelle satt under, bak og til høyre for hanskerom. Tok ut det gamle filteret, det så ikke spesielt tett eller møkkete ut, men hadde dårlig luftgjennomstrømmning i bilen så bestemte meg for å prøve å bytte siden jeg likevel hadde kjøpt meg et nytt filter.

Forskjellen var som natt og dag, eller rettere sagt mellom en svak pipling av luft ut til et skikkelig lufttrykk som får bort dugg på frontruta på sekunder eller vekker deg opp med litt kaldluft på lange kjøreturer.

Ble også kvitt problem med mye dugg på innsiden av alle vinduene etter å ha latt bilen stå parkert natten over etter jeg byttet mikrofilteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...