Gå til innhold

Dagboken til Toska

///M
 Share

Anbefalte innlegg

la oss si at det sitter en jeger her inne da.. å en dyreelsker, som spesialiserer seg på elg å hjort.... det blir også veldig forskjellige meninger, om at "et dyr har et liv dem også, vi skal ikke ødelegge det" så sier den andre "herregud, vi må jo ha mat vi også, drit i dyr liksom". er seff anderledes med bankran. men er innpå noe av det samme.. FORSKJELLIGE MENINGER. ja kanskje drøyt å syntes at bankran er en fasinerende ting.. men som sagt det er alltid noen som har forskjellige meninger.. men livet betyr ikke noe mindre for det, siden jeg kommer med en slik utaelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det mulig å sutre så inne i helvete mye over at folk liker toska, elr syns han er en smart kar.. faen skulle nesten tro det var pappa'n deres som var skutt jo?!?!

Se hva du selv skriver da mann!

Hva om det var pappaen din da? Prøv å bruk fantasien litt og sett deg inn i deres sted. Vanskelig sikkert, men prøv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt greit å ha forskjellige meninger om Toska og dagboka hans. Er vel ikke det som er saken her. Det som er saken er sympatisøren som legaliserer denne type aktiviteter og samtidig som han sier at han gjerne gjør tilsvarende "jobb" selv. Da er man ute på tynn is og ingen burde reagere på at noen tar avstand fra slike innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt greit å ha forskjellige meninger om Toska og dagboka hans. Er vel ikke det som er saken her. Det som er saken er sympatisøren som legaliserer denne type aktiviteter og samtidig som han sier at han gjerne gjør tilsvarende "jobb" selv. Da er man ute på tynn is og ingen burde reagere på at noen tar avstand fra slike innlegg.

Hør, hør!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å si sannheten...

Man trenger ikke være så jæ(/& smart for å utføre et slikt ran. Skikkelig planlegging er alt som skal til. Pengene flyter jo uten vakthold her i dette landet. Det er jo bare å labbe rett inn og hente pengene og dra sin vei igjen.

Siden de ble tatt, var de nok heller dumme enn smarte. De smarte kriminelle er de som ikke blir tatt. Leie bil i Sverige f.eks, og kjøre til Sandnes og "glemme" et kart over byen i baksetet med kvittering på leiebil osv. Ikke særlig smart.. spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mulig å sutre så inne i helvete mye over at folk liker toska, elr syns han er en smart kar.. faen skulle nesten tro det var pappa'n deres som var skutt jo?!?!

Hva om det var pappaen din da? Prøv å bruk fantasien litt og sett deg inn i deres sted. Vanskelig sikkert, men prøv da.

se hva ejg selv skriver??? jeg sier "ser ut som det er pappaen deres som har blitt skutt jo" detjeg mener da er "at vis det hadde vært det, hadde jeg hatt den fulle forståerlse for at en person hadde sagt at det er for jævli osv", for det er seff jævli at han ble drept, noe som ikke skulle skjedd, jeg sier at et veeeldig pent bankran, elr kupp, er fasinerede, som f.eks oceans eleven..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se hva ejg selv skriver??? jeg sier "ser ut som det er pappaen deres som har blitt skutt jo" detjeg mener da er "at vis det hadde vært det, hadde jeg hatt den fulle forståerlse for at en person hadde sagt at det er for jævli osv", for det er seff jævli at han ble drept, noe som ikke skulle skjedd, jeg sier at et veeeldig pent bankran, elr kupp, er fasinerede, som f.eks oceans eleven..

Har du tenkt på det flg måte?: Om tosken Toska og banden hans ikke hadde gjort dette i utgangspunktet så hadde ikke denne personen blitt drept.

Det er noe som heter konsekvensanalyse! Alle personer som forener konsekvensanalyse med empatiske verdier innser at å begå slike ran er ensbetydende med potensielle dødsfall og/eller alvorlige skader. Så enkelt er det!

Noen av innleggene her i dag tyder forresten på at nettopp empati er mangelvare hos noen... Skummelt om jeg tenker nærmere etter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toska kalles "mersterhjernen" innad i gangstermiljøet. Jeg tror faktisk ikke at han er smart på noe måte. Sitter bare å pønsker ut faenskap. Noe som det er helt logisk at noen gjør her i dette landet. Politiet har jo ikke noe å fare med, og de vet jo de kriminelle svina så utrolig godt.

Ran som Nokasranet og lignende fascinerer meg ikke i det hele tatt. Sånne som utfører sånt er noen jævla griske egoister med tanke for kun seg selv!

Og at noen er så bortdrømt i filmverdenen og dens glorifisering av såkalte "snille" kriminelle!?! Våkn opp da folk. "Snille" kriminelle eksisterer ikke i denne verden!

BTW: De gutta som gravde seg inn i bankhvelvet i Brasil.. Den historien var litt morsom pga dens B-gjeng preg. Men heller ikke slike tyverier fascinerer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, man kan være smart som få , og alikevell ha et ton med skirve feil. :wink:

Uasnett, har ikke respekt for Toska eller andre som mener at bankran er en baggatell ting !! :evil: Og ty til våpen og true noe på livet er så sinsykt feil som det kan få blitt !!

Er dere klar over skrekken de ansatt og de forbi passerende ble utsatt for!! De er psykisk merkett for resten av livet!

Det vil ikke gå en eneste dag uten at de tenker på hva som skjedde !

Ikke en eneste dag uten frykt! For våpen,maskerte menn, skudd ja alt ! ! Fy faen sier jeg bare !! Skulle slitt balla av fyren og døtta ned i halsen på han for den måten han har merket andre på !! :evil::evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk tar litt av her.. Altså, jeg sa at NOKAS ranet var genialt planlagt, og det er bare ren fakta. Jeg sa at ran i Oceans Eleven stil er veldig facinerende, der er det ingen kontakt mellom ranerne og de som jobber der. Altså, det er som om det skulle hvert utført på natten når ingen er der, jeg skrev klart og tydlig at det ikke skal være personskade i bildet. Synes folk tar i litt for mye her, den drittslenging deres synes jeg dere kan spare dere, når jeg blir sammenlignet med gutta som utførte massakren på Columbine i USA blir det bare litt for drøyt.

At jeg synes Toska er en genial mann som jeg respekterer, og at jeg kunne blitt med på noe sånt selv, skjønner jeg er provoserende, så det er greit.

Vil forresten tilføye at jeg har ingen som helst respekt for mannen som drepte Klungland. Men dette stridde imot toska's regler, hans ordrer var at våpenet bare skulle henge ned langs siden, det skulle ikke løftes mot noen engang, det var bare for å skremme å sjokkere politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste SteffenK.

Det du og Hustler har liret av dere her i dag har nok provosert mange her inne. Og det skjønner jeg godt!

Da får du tåle å høre de andres meninger. Jeg mener fremdeles at din innstilling er usunn og ikke er bra for samfunnet.

Du er i tillegg utrolig naiv når du sitter og sier at Toska har gitt beskjed om at det ikke skal avfyres skudd under ranet.

Du ser jo hva som skjedde? Drit i hva han sier, se heller på utfallet av ranet. Ett menneskeliv gikk tapt og mange har fått psykiske skader, noe de må leve med lenge, kanskje hele sitt liv.

Bare for at noen mennesker (som deg) synes det er helt rått å rane en bank/eller nokas i dette tilfellet. Uansett om det er mennesker tilstede eller ikke er dette feil, har du ikke lært det?

Og hvem betaler for dette tapet SteffenK???

Jo, allmennheten, deg og meg...

Vil du fremdeles krangle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...