Gå til innhold

Dagboken til Toska

///M
 Share

Anbefalte innlegg

Men dette stridde imot toska's regler, hans ordrer var at våpenet bare skulle henge ned langs siden, det skulle ikke løftes mot noen engang, det var bare for å skremme å sjokkere politiet.

Herregud. Hvor naiv går det an å bli?

Hvorfor var våpnene ladet om de KUN var for å skremme, ALDRI for å avfyres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men dette stridde imot toska's regler, hans ordrer var at våpenet bare skulle henge ned langs siden, det skulle ikke løftes mot noen engang, det var bare for å skremme å sjokkere politiet.

Herregud. Hvor naiv går det an å bli?

Hvorfor var våpnene ladet om de KUN var for å skremme, ALDRI for å avfyres?

for at de IKKE skulle skyte først.. noe de heller ikke gjorde, men de trodde vel ikke politiet skulle blåse av over 100 skudd på domkirkeplassen.. å ting tok lenger tid en det skulle, pga at ruta var skuddsikker, så egentlig skulle ikke politiet kommet engang.. TOSKA gjorde en bra plan, gjennomføringen var helt grei, men langt i fre feilfri, hadde den gått som det skulle, hadde det ikke blitt skyting i det hele tatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd å holde meg utenfor denne diskusjonen, gidder ikke kommentere det angående om Toska er idiot eller om andre her er idioter osv, men om man skal få gjenomført et sånt ran nytter det ikke å stille opp uten våpen værtfall, tror dere politiet hadde stått å sett på 7 mann rane banken uten å gjøre noe ? tror dere ikke politiet hadde stilt opp med våpen uansett ?

sier ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd å holde meg utenfor denne diskusjonen, gidder ikke kommentere det angående om Toska er idiot eller om andre her er idioter osv, men om man skal få gjenomført et sånt ran nytter det ikke å stille opp uten våpen værtfall, tror dere politiet hadde stått å sett på 7 mann rane banken uten å gjøre noe ? tror dere ikke politiet hadde stilt opp med våpen uansett ?

So what!? Hva faen er det dere tror? At folk skal få rane hva de vil uten at politiet setter hardt mot hardt? Om politiet ville dukke opp og begynne å skyte, så visste jo ranerne at de måtte svare. Det visste jo såklart Toska også (geniet som han er...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So what!? Hva faen er det dere tror? At folk skal få rane hva de vil uten at politiet setter hardt mot hardt? Om politiet ville dukke opp og begynne å skyte, så visste jo ranerne at de måtte svare. Det visste jo såklart Toska også (geniet som han er...).

var på en måte det som var poenget mitt da, er man først gall nok til å gjenomføre noe sånt, så må man også ha med utstyr til og forsvare seg "koste hva det koste vil" man gjør ikke noe sånt å tror at politiet bare står å ser på, derfor kan man heller ikke stille opp uten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på en måte det som var poenget mitt da, er man først gall nok til å gjenomføre noe sånt, så må man også ha med utstyr til og forsvare seg "koste hva det koste vil" man gjør ikke noe sånt å tror at politiet bare står å ser på, derfor kan man heller ikke stille opp uten...

Nei det er jo klart. Og derfor er det vanvittig naivt av Steffen å tro at Toska ikke var klar over at skuddveksling i verste fall kunne skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Men han ga klar beskjed om at det ikke skulle skytes eller siktes på noen som helst, heller ikke politiet når de dukker opp, toska tok det opp i forkant med hver enkelt av de som skulle stå vakt utenfor...

JAVEL.. toska kunne vel da like gjerne sagt til de andre ranerne: "IKKE tråkk på "de hvite gangfelt strekene" når dere løper over veien til fluktbilen.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Men han ga klar beskjed om at det ikke skulle skytes eller siktes på noen som helst, heller ikke politiet når de dukker opp, toska tok det opp i forkant med hver enkelt av de som skulle stå vakt utenfor...

Var vel derfor våpnene var ladd da??? Hvis det var kun skremselspropaganda som var meningen her, så har de jo den allerede med uladede våpen da..... Dette strider jo mot all sunn fornuft. :roll:

Og SteffenK; Du sier det blir feil å dra inn Columbine her.... Det blir ikke det vettu, det var du selv som begynte å glorifisere filmverdenen. Det Henrik prøvde å fortelle deg var nok at Columbinetragedien begynte på den måten også. To tullinger som satt å glorifiserte en filmverden..... Syns du bør sette deg ned å tenke over uttalelsene dine litt her...

4_13_4[1].gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt fascinerende at Toska har lagt så mye tid i planlegging og har interesse for det, og at han kom såpass til bunns i det og fikk gjort det så relativt bra, men ha måtte jo selvsagt møte på noen feil.

Det som er, er at en person med såpass mye ideer og tanker ikke bruker det på et mere fornuftig vis, og selvsagt lovlig vis. Som f.eks en ran-forebygger eller lignende. Som med data-hackere som plutselig blir forebyggere..

Hvor kan jeg lese mere om selve ranet? Sto liksom ikke så mye i den dagboka hans om det. Synes det er interessant å lese, fordiom jeg ikke støtter det i det hele å det store..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få sagt at jeg er irritert over at media får lov å "infiltrere" rettssaken så jævlig som de gjør... De ødelegger jo hele forbanna rettssaken, og gjør jo det verre for en av de å ikke bli dømt om han så er uskyldig. Syns det er hensynsløst og idiotisk at Tv2 skal sende 9 timer Nokas hver dag, pluss en dokumentar som aldri skulle sett dagens lys før en slik rettssak.

Når det er sagt, så får jeg dra meg litt mer ontopic.

Jeg er facinert over hvor god planlegger Toska er, og syns han gjorde en "god jobb" i planleggingen. Han gjennomførte et jævla bra ran, bortsett fra drapet da. Som da var "forårsaket" av en triggerhappy robocop, som fikk makkeren sin drept.

Jeg håper virkelig de SKYLDIGE i saken blir dømt (Selv om Tv2 og politiet hjelper godt på å få dømt de evt uskyldige der inne og), og får sin straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig de SKYLDIGE i saken blir dømt (Selv om Tv2 og politiet hjelper godt på å få dømt de evt uskyldige der inne og), og får sin straff.

Hvem i dine øyne er uskyldig i denne rettsaken? :shock:

Skjønner fremdeles ikke hva som er så fascinerende med dette eller andre ran. Jeg tror brorparten av oss her inne skulle klart dette (med noen unntak :whistle: ).

Det er bare det at vi har skjønt at man ikke raner andre mennesker.

Hadde vi ikke nettopp en sak gående her på bimmers?

Da var vel alle enige om at han som stjal bilen skulle henges og kvestes... ja det var ikke måte på. Hvor er den store forskjellen.

Dette er noe alle kan gjennomføre, men de fleste vet det er feil.

Fascinerende? Nei, ikke i mine øyne, vil aldri bli det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem i dine øyne er uskyldig i denne rettsaken? :shock:

Skjønner fremdeles ikke hva som er så fascinerende med dette eller andre ran. Jeg tror brorparten av oss her inne skulle klart dette (med noen unntak :whistle: ).

Det er bare det at vi har skjønt at man ikke raner andre mennesker.

Hadde vi ikke nettopp en sak gående her på bimmers?

Da var vel alle enige om at han som stjal bilen skulle henges og kvestes... ja det var ikke måte på. Hvor er den store forskjellen.

Dette er noe alle kan gjennomføre, men de fleste vet det er feil.

Fascinerende? Nei, ikke i mine øyne, vil aldri bli det...

Her er vi inne på noe. Tro om Steffen mener at Hr.Schultze også er en genila mann siden han har gjort så mange geniale lurerier uten å skade noen fysisk? Banditter er banditter og de fortjener å svi for det de gjør om det så er å naske en veske fra en gammel dame eller begår et ran. Men straffen må selvsagt stå i forhold til lovbrudd. Toska & Co fortjener livsvarig forvaring. PUNKTUM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden et slikt ran ikke er normal kost her og vi ser d helst på film tror jeg d er mange som synes d er litt interessant å fasinerende, kan til dels skjønne d, men som alle vet så gikk d liv og d kan man ikke se bort fra uansett hvor bra planlagt man tror et ran er...

Et ran er og blir et ran, uansett hvor bra planlagt d er. Og man kan kanskje ikke si at ranet var så bra planlagt siden d faktisk måtte gå et liv tapt, og ikke minst de ble jo tatt...! Mange kommer sikkert til å si at d var ikke med i planen, men han skulle jo ha tenkt ut at d faktisk kunne bli skuddveksling uansett!

Et godt planlagt ran eller ikke, jeg kan ikke si jeg liker d uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...