Gå til innhold

Motor spørsmål


Nils Jørgen
 Share

Anbefalte innlegg

Skal som nevnt tidligere her på forumet prøve å bygge en 2.8l M50 motor.

M50 blokk og stempler,veiv fra M52B28 og råder fra M20B20 (130mm)

Har tenkt å gjøre dette på den raskeste og mest mulig økonomiske måte.

Har daglig i bruk en M50B25 motor. Det er denne som skal under kniven.

Har ikke tenkt til å ta av toppen. Har altså planer med å gjøre hele oprasjonen fra undersiden. (skal ta ut motoren da motorommet skal lakkeres).

Det jeg lurer litt på da er:

- Må jeg sette nye rådelagere + veivlagere i M20 rådene,eller kan jeg bruke de som står der fra før. Vet det skal være teknisk mulig,men vil det holde? Tenker da på om veiva ikke vil like de nye ukjente skålene.

- Har videre tenkt å bruke ramlager og trustlager som M52 veiva er kjent med fra før. (Veiv og lagere har stått i samme blokk) Dette skal da over i M50 blokka.

Prøvde å se litt på div. veivlagere og trustlagere m.m på ETK å ser jo da at det finnes mange forskjellige. f.eks Thrustlager (59,50MM(+0,50)) og Thrustlager (59,75MM(+0,25)). Samme med veivlager Veivlager (44,50MM(+0,50)) og Veivlager (44,75MM(+0,25)). Hva er egentlig forskjellen? er dette noe jeg bør henge meg opp i?

Som sagt så skal dette prosjektet gå så raskt og billigst som mulig.

Håper noen der ute kan komme med råd og vink. [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolut anbefale deg å sette i nye lagre osv. hvis ikke vil jo dette bli et svakt punkt som du vil ha i bakhodet og det er ikke spesielt gøy.... når du nevner de dimensjonene her så er det noe endel lagre med "overdim" du har funnet... mer vet jeg ikke om det men når du bestiller så vet nok de hva du skal ha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...