Nils Jørgen

Medlem
  • Innholdsteller

    750
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Nils Jørgen

  • Rang
    Oberst

Profile Information

  • Interesser:
    Alta

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Nils Jørgen

    Hjelp!! Noen som vet hvor felgen kommer fra? M550xd

    https://tempedekk.no/content/ysm-038-silver?rim_diameter[0]=19&rim_depth[0]=8.5&rim_pcd[0]=5x120
  2. Nils Jørgen

    BMW dieselmotorer

    Holder på med en E87 120d M47 163/340. Downpipe uten dpf og større intercooler. Kjørte noen målinger i går med livedata med stock programvare, lå da på 255kpa og minus 5 i innsugstemp (10minus ute) La inn stage 2 (Sedox) i dag med egr/dpf delete, kjørte ny livedata måling med sammen resultater. Bilen går bedre uten tvil, men hvordan er det mulig med tilsynelatende samme ladetrykk? Er litt usikker på om jeg har fått overgangene til ny intercooler helt tett. Vil man kunne merke/måle en liten lekasje? Artig bil forøvrig, lett bil med høyt momemt og manuell er fin kombo. Skyver bra!
  3. Nils Jørgen

    Performance Power Kit B47

    Fikk det i vognkort sist uke også.
  4. Nils Jørgen

    M-Performance eksos til 435i - lite lyd

    Ble det mere lyd? 😊
  5. Nils Jørgen

    Performance Power Kit B47

    200/420 var den gamle motoren 205/440 på B47 Kjør på! (hvis du ikke allerede har gjort det)
  6. Nils Jørgen

    Performance Power Kit B47

    Om jeg skjønner det rett så er denne 320n med MPPK målt til 210hk og 460nm. Usikker om det er Aut eller manuell. Aut får høyere moment med MPPK enn manuell. 210hk/460nm målt av en tuner (som sikkert ønsker størst mulig før og etter forskjell) må være godkjent
  7. Nils Jørgen

    M-Performance eksos til 435i - lite lyd

    En slags ull som potta er kledd med innvendig
  8. Nils Jørgen

    M-Performance eksos til 435i - lite lyd

    Det blir mere lyd etter litt bruk. Dempervatten i potta svekkes/brennes. Ta deg en lengre tur med litt "aktiv" gassbruk, så fremskyndes prosessen👍
  9. Ny i eske. Passer 2014-2017 modeller med B47D20 motor. 163/400 og 190/400 En fin og nødvendig(?) oppgradering til alle som f.eks skal tune opp sin 163hk eller 190hk motor med annen programvare (chip, optimering fra andre leverandører enn Bmw.) Nypris GS: 4880,- 3900,- inkl.mva og frakt
  10. Nils Jørgen

    M Performance Kit til F11 520d 2015-modell

    Bremsene følger vel med i kittet til en sterkt redusert pris, send meg reg.nr så kan jeg sjekke
  11. Nils Jørgen

    M550dX effekt, holdbarhet osv

    "40-50 biler" har optituning tunet alle m550d'er i Norge da eller?
  12. Nils Jørgen

    Performance Power Kit B47

    Kan legge til at jeg tror de oppgitte tallene ikke er oppskrytte drømmetall, om de hadde oppgitt 220hk og 480nm hadde jeg trodd på det.
  13. Nils Jørgen

    Performance Power Kit B47

    Ja, da har jeg fått testet litt. De første minuttene etter jeg hentet bilen merket jeg lite forskjell annet en annen lyd av motoren. Mulig den gikk ørlite bedre. Men hadde lest et sted at du ikke får full effekt før den er driftsvarm med powerkit. Det viste seg å stemme! Vil si det er en markant forskjell på mellomreg. Toque "surget" er mere fremtredene nå og det varer lenger! Det resulterer i at den føles mye mere kontant ved pådrag i alle gear. Den øker meget pent og uanstrengt opp i fart også over 100 og i 8.ende gear. Definitivt en bra oppgradering, jeg kan tenke meg at mindre biler blir MEGET kjappe med samme motor/kit. Verdt å merke seg at automat biler får 440nm, mens manuell får 430nm (1750-3000rpm på begge mot 400nm 1750-2500rpm orginal) Ulemper: Jeg mener at det er litt hardere/ruffere gange i motoren nå, høres mer ut som en Diesel. Også på tomgang. Om noen har samme erfaring vil jeg gjerne vite det! To timer installasjonstid står det i papirene til Bmw.
  14. Nils Jørgen

    Performance Power Kit B47

    Rapport kommer!
  15. Nils Jørgen

    Performance Power Kit B47

    Bilen er nå på verksted, får den senere i dag. Tror dere man burde ha betalt Norsk mva. på jobben for å få godkjent "ombyggingen"? Planen var å ikke betale svensk mva, for så å betale Norsk mva. på tolla, men Bavaria Skellefteå hadde lite eller ingen forståelse på hvorfor vi ikke skulle betale Svensk mva., så de hadde tydeligvis ingen rutiner på dette. Han sa bare at ingen stopper, alle kjører rett over. Et alternativ er å betale både Svensk og Norsk moms, så søke om å refundert én av dem. Var ikke så geara på å ende opp med å betale begge. Noen som har vært i en lignende situasjon?