Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har handlet en E36 318i som skal bygges til rallybil.

Så langt ser den slik ut:

DSCF1071.JPG

DSCF1072.JPG

DSCF1073.JPG

DSCF1074.JPG

Det er noe rust her og der, og så skal jeg bytte motoren. Det skal bli en 318is, og den skal være registrert med vanlige hvite skilt.

Bremser, understell, drivlinje, interiør, motor - alt dette skal modifiseres til å passe til rallybruk. Oppdaterer etter hvert som mer info og bilder kommer på plass.

I denne uken satser jeg på å demontere det meste av interiøret og motor.

• Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takker.

Jeg tror det skal bli morro!

Men det tror jeg alltid helt i begynnelsen av et prosjekt :?

Denne gangen (for første gang) skal jeg også føre "regnskap" over prosjektet. Alt jeg har gjort med biler tidligere har jeg også tatt vare på alle kvitteringer rundt, men har vært rimelig rask å få dem i permen, uten å noen gang summere sammen hva ting har kostet (det har jeg aldri våget). Denne gangen har jeg begynt med et budsjett, og jobber ut i fra det. Kan godt prøve å oppdatere kostnader også her, så folk kan få et innblikk i hva det koster å gjøre slik som dette. Så langt har jeg kommet til ca 18.000,- og regner med å havne på ca 16.000,- i løpet av uken (selger den originale motoren). Så får jeg passe på å ta litt bilder innimellom. Midt i prosjektet skal jeg også flytte bilen til et annet mekkelokale, og det blir jo faktisk et prosjekt i seg selv, for jeg regner ikke med at bilen har understell når det skal gjøres. Time will show.......

Skrevet

Knallmoro, Gaute! :o

Prisen på bilen hørtes jo absolutt ikke ille ut. Har du i tillegg vært så heldig at du har funnet en som er tidlig førstegangsreg. i Norge?

Hva var grunnen til at den gikk så billig, og at den stod uten skilt?

På bilde nr. 3 ser det ut som den har kraftig positiv camber på høyre bakhjul! :shock: .. har den fått seg en smell, eller er det virkelig bare stroppen som gjør det, eller?

Skrevet
Knallmoro, Gaute! :o

Prisen på bilen hørtes jo absolutt ikke ille ut. Har du i tillegg vært så heldig at du har funnet en som er tidlig førstegangsreg. i Norge?

Hva var grunnen til at den gikk så billig, og at den stod uten skilt?

På bilde nr. 3 ser det ut som den har kraftig positiv camber på høyre bakhjul! :shock: .. har den fått seg en smell, eller er det virkelig bare stroppen som gjør det, eller?

Prisen: den var ikke verdt mer. En del rust, mangler bremser, motor trenger overhaling, interiøret var ikke bra, (så jeg kjøpte den uten). Den er tatt inn til Norge i '98, så det blir dyrt å registrere den med større motor. Jeg har ikke regnet ut hvor mye enda. Grunnen til at den har litt "anderledes" hjulvinkler er bare enkelt og greit fordi det ikke er bremseskiver påmontert. Felgene hviler normalt sett mot bremsene, og når de mangler er det ikke så lett å få hjulene til å stå riktig. Det ordner seg når jeg en gang monterer bremser på den. Men det er en stund til ennå.
Skrevet
(selger den originale motoren)

Skal du selge girkassen også?? :lol:

Hehe. Jeg tør ikke. Det viser seg at de forskjellige E36'ene har veldig forskjellige girkasser :lol:
Skrevet

Nå har jeg jobbet i hele kveld med å ribbe kupeen i bilen. Skal ta noen bilder i morgen når jeg begynner på demontering av motoren. Skal hilse å si det ble en del til overs ja :lol: Det ligger en hel haug med tepper, plastdeler, konsolldeler, sikkerhetsbelter og deksler utefor bilen nå. Det var deilig å bare rive det meste ut :-D

Skrevet

Får håpe det er noen som trenger alt du river ut da, Gaute. :)

Har du veid den før og etter? Blir moro å se hvor du ender opp!

Kjøper du ferdig bur? Må kanskje det for FIA-godkjenning? Hva veier slikt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...