Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er "ingenting" i rallysammenheng. Men jeg skal forsøke å gjøre dette så billig som mulig til å begynne med, så får de gromme delene komme etter hvert.

• Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nei, det er innen bilcross. Rallybiler er noe helt annet, og selges som biler ellers. Jeg vet ikke hva den eventuelt kommer til å bli verdt, men det er garantert ikke like mye som jeg kommer til å bruke på den. Slik sett kan det jo sammenlignes med enhver forvandling man gjør med en bil. Man får sjelden igjen pengene man bruker på ombygging av bil. Men det er greit nok, jeg vet jo om det og forventer stort sett bare utgifter med min bilhobby.

På min forrige bil (som jo bare var en vanlig gatebil) brukte jeg sikker langt over 100000 på to år, før jeg i tillegg solgte den med en hel del tap. Slik er det bare ;-)

Skrevet
nå har eg ikkje god greie på dette men er det ikkje slik at bilen din kan bli solgt for en slikk og ingenting etter et løp?

Som sagt så er det innen Bilcross..

Bilcross er forøverig en utrolig vittig og billig sport.. Har du lyst til å begynne med det.. så er det bare å kjøpe seg belter og stoler og ta med 8000 på et bilcross stevne..

Når dette er ferdig kjører du hjem derfra med en bil du har gitt 8000 for.. og setter inn stolene og beltene dine.. (disse er noen av delene mann faktisk får beholde fra bilkrossbilen sin..)

Så kommer du tilbake neste gang det er stevne og kjører den stakkars bilen i stykker mens den forige eigeren står å ser på.. :P

Så når den dagen kommer at du kjører bra.. eller vinner noe.. Så kommer det en luring som starter på akkurat samme vis som deg og kjøper bilen din for 8000.. Og du står igjen uten bil :)

Du må faktisk selge bilen for 8000 hvis noen vil kjøpe den.. du kan værken si nei, eller kreve mer for den.. Dette er da et bra tidspunkt å ta med seg setene sine, bytte klasse.. begynne med rally :D

Skrevet
Begynne med bilcross Kalle? hehe... Nash skal selge en volvo 240 med lisens for 3000 el no...

Hadde vært moro da?.. Men jeg har ikke så mye å dra bilen frem og tilbake til bane med.. har heller ikke noe sted det hadde vært særlig populært å sette den fra seg :P

(Bilcrossbiler er jo ikke akkurat noe vakkert syn i naturen..)

Skrevet
Du må faktisk selge bilen for 8000 hvis noen vil kjøpe den.. du kan værken si nei, eller kreve mer for den.. Dette er da et bra tidspunkt å ta med seg setene sine, bytte klasse.. begynne med rally :D

Men du kan selv legge inn bud på din egen bil! Dersom det kommer inn mer enn et bud så blir det trekning, de som ikke blir trukket ut får igjen pengene sine, minus en avgift (500,- ?) pr bud. Så hvis du har en skikkelig grombil du har lagt ned mye penger i kan du legge inn mange bud for å øke sjansene for å bli trukket ut. Det koster noen lapper i avgifter til arrangøren, og du risikerer å måtte selge den likevel, dessuten må du ha med deg en hel del cash på løpet.

Forøvrig så må du ha lisens for å kjøre, det er ikke bare å kjøpe en bil og stille i et løp. Dessuten så er det langt i fra alle som bytter klasse fra bilcross til rallycross eller rally, tvert imot. Det er ikke så rent liten prestisje i NM i bilcross.

Skrevet

Det er ikke NM i bilcross, det er en landsfinale. Budavgiftene koster 300 kr pr bud, og bilcross blir akkurat like fort dyrt som alle andre motorsporter.

Er det noen av dere som har noen teorier om hvordan man skal få en M42 motor til å gå som ett fly, i denne bilen ?

Skrevet
@gaute.. Er bilen klar til rally stavanger?
Tja, vet ikke. Hvilket år mener du? :lol:

Seriøst: Jeg håper nå virkelig det.

I går ble den snudd på siden, for å få sveiset inn noen forsterkninger på traversfestene bak. Hadde ikke med meg kameraet, men knipset to kjempedårlige bilder med mobilen:

59PI0017.jpg

59PI0018.jpg

Tror jeg skal dra med meg fotoapparatet i kveld, og se om jeg kanskje kan få noen litt bedre bilder.....

Skrevet

Fikk ikke tatt bilder i går (var så mye annet å gjøre).

Men jeg håper da seriøst at bilen er klar en god stund før Rally Stavanger. Hadde håpet å få med meg noe vinterkjøring med den. Nå er traversfestene forsterket, og det så meget bra ut. Det var også noen små rusthull under, og de er borte nå, og bilen står på bukker igjen. Det ble ingen merker etter at den lå på siden, men det var jammen nervepirrende å snu den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...