Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Ser meget bra ut Gaute :D Når er det løp i Stavanger?
Rally Stavanger er 19. April.

Vi trenger forresten mange flere funksjonærer/publikumsvakter til løpet. Så hvis noen har mulighet til å hjelpe til denne lørdagen... Tror jeg lager en egen tråd om det.

Skrevet
Nå så den jo skikkelig staselig ut, Gaute!

Har du skiftet til M42 motor nå?

Takk.

Det gjorde jeg i begynnelsen av forrige side på denne tråden ;)

Har kjørt med M42 motor(er) siden Vålertreffet i fjor.

Skrevet

Det går litt i surr her av og til. :lol:

Jeg ser jo nå at jeg har lest om motorbyttet tidligere men siden du har vært på jakt etter M42 motorer nå i det siste fikk jeg det for meg at du kanskje ikke hadde byttet.

Du får ha lykke til denne sesongen! Håper du får mange fine opplevelser bak rattet! :)

Skrevet
Det går litt i surr her av og til. :lol:

Jeg ser jo nå at jeg har lest om motorbyttet tidligere men siden du har vært på jakt etter M42 motorer nå i det siste fikk jeg det for meg at du kanskje ikke hadde byttet.

Du får ha lykke til denne sesongen! Håper du får mange fine opplevelser bak rattet! :)

Det går nok ikke så mye i surr, Frode. Du har fått med deg mer enn de fleste. Jeg fikk rådebank i den første is-motoren i høst, og har nå i en annen (som jeg kjøpte i januar), mens jeg "restaurerer" den første en del.
  • 3 weeks later...
Skrevet

I går hadde vi rallytrening på Rennesøy utefor Stavanger. Det ble en deilig dag :)

Bilen fungerer meget bra. Fikk testet litt forskjellige innstillinger på understell, og det hele fungerer nå veldig bra.

RallytreningRennesy5april08022.jpg

Venstre forskjerm og vinge skal altså lakkeres, men har ikke kommet til det enda :-)

Har heller ikke fått på all reklame/dekor enda, men det kommer etter hvert.

Skrevet
Deilige fremfelger, Gaute! :) Skikkelig racing!
Takk. Dessverre har jeg for få av dem. Hvis noen har slike BBS felger å selge meg, er jeg svært interessert. Til løp blir det nå M3GT felger :D
Skrevet

Jeg har noen spørsmål til deg :) Jeg har også montert m42 i en bil med originalt M40. Hvordan løste du problemet med servotanken? Og hadde du problemer med at motornett og pluggledninger ble for kort til å bruke det originale coilfestet? Min motor kommer fra coupe, og står derfor lenger bak i min sedan så ledningene blir for kort til å henge coilene på "den originale" plassen. Ellers lurer jeg litt på om du har gjort noen modifikasjoner på din motor :) Og om det er merkbart? jeg har M40 svinghjul på min kontra m42 dobbelmasse. Veier vel 3,5 kilo mindre hvis jeg ikke husker feil. Har også Chip, AC Schnitzer eksos samt åpent luftfilter. Har null peiling på om dette gjør at bilen min går bedre enn en std. IS.

Skrevet

Servotanken laget jeg bare en brakett til. Ikke noe stress. Motornett og coil-ledningene passet helt fint i min bil. Der kom donormotor også fra en coupè. Den motoren som står i nå er ikke modifisert i det hele tatt. Jeg har imidlertid en motor stående i smådeler. Den får nå balansert veiv, reimhjul, svinghjul og clutch. Den blir nok til slutt gående med en annen løsning for innsug, hjerne og ventil/flow. Men hva vet jeg ikke enda. På eksos har jeg 2,5" tvers gjennom, med egenbygd kollektor, og to potter man kan se rett gjennom. Skal etter hvert få målt effekten i motorene, men har ikke gjort det enda.

Skrevet

Okey. får lage en brakett til min og. Brukte du de originale slangene til tanken da? jeg sliter med å finne en løsning der jeg ikke får knekk på slangene. Forstår ikke det der med coilene på min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...