Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Borrer nok bare opp boltene/pinnene for å få det fra hverandre?
Stemmer det. Dette er bare et svinghjul vi skal eksperimentere litt med. Det stammer fra en M52B20 og veier ca 11,5kg originalt. Etter hvert begynner det å nærme seg 8kg nå. Fremdeles for tungt, men det hjelper å øve seg før man begynner med det svinghjulet som til slutt skal inn i rallybilen. Har ikke de heeelt store ambisjonene med motoren til å begynne med, men vil hvertfall gjøre slike ting som ikke koster meg noe mer enn litt arbeid. Alle bekker små......
Skrevet
[-X tror ikkje dette svingjulet vil vere i balanse etterpå :wink:
Hvis jeg skulle gjort den jobben selv, kan jeg garantere deg at du hadde fått rett. Men nå er det ikke jeg som gjør det, og da kan det plutselig gå bra. Det skal selvfølgelig balanseres ;-)
Skrevet
det hadde da vert mye smartere og brukt en dreiebenk istedenfor en drill du kunne sendt det til meg feks og eg skulle dreid av det så mye du ville gratis. bare du betalte frakta. da blir det i ballanse :wink:
Hehe. Drillen ble selvfølgelig bare brukt til å dele svinghjulet. Det er opprinnelig flere deler som er naglet sammen. Selve lettingen har utelukkende foregått i dreiebenken.
Skrevet
det hadde da vert mye smartere og brukt en dreiebenk istedenfor en drill du kunne sendt det til meg feks og eg skulle dreid av det så mye du ville gratis. bare du betalte frakta. da blir det i ballanse :wink:
Hehe. Drillen ble selvfølgelig bare brukt til å dele svinghjulet. Det er opprinnelig flere deler som er naglet sammen. Selve lettingen har utelukkende foregått i dreiebenken.

OK da er det jo greit. trodde dere lettet svingjulet med drill!! trodde dere var helt kokko :lol:

:oops:

Skrevet
OK da er det jo greit. trodde dere lettet svingjulet med drill!! trodde dere var helt kokko :lol:

:oops:

Borrer nok bare opp boltene/pinnene for å få det fra hverandre?
Stemmer det.

... :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Går litt sakte fremover nå, siden jeg jobber litt mye for tiden, men noe skjer da. Jeg har demontert hele understellet, og funnet litt rust (mer jobb). Og så har jeg tatt av forskjermene og sandblåst dem, siden de også var litt rustet i kantene. Dashbord og hele interiøret er ute, og venter på bur. Burdelene tror jeg er bestilt, men det er en kompis som står for det, og derfor er jeg ikke helt oppdatert. Jeg har fått hjem noen ekstra understellsdeler, og holder således på å bygge sammen nye traverser, bremser og skifter alle foringene. Bilen skal også få nye dempere (opptil flere typer), men det har jeg ikke bestilt enda.

Har gått over mesteparten av bilen med lakkrens, men skal gjøre det noen flere ganger før jeg bestiller lakk til forskjermene, slikt at den ikke får så mange forskjellige fargetoner. Har vasket motorrommet, og det ble faktisk helt greit. Der trenger jeg ikke gjøre så mye annet enn å montere motor. Jeg har ikke fått tak i motor enda, så hvis noen har liggende en M42B18 er det bare å gi beskjed.

Skal ta noen nye bilder snart. Er en stund siden nå.

Skrevet

Har ikke finregnet, men jeg bikket nok 41.000 på lørdag.

Da her jeg for eksempel ikke kjøpt motor, eksos, vinge, bur, ratt, stabstag, dempere, fjærer, foringer etc. etc. enda. Med andre ord er jeg fremdeles i begynnelsen av utgiftene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...