Gå til innhold

Vasking av turbo !!


BMW_Racing
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke utsatt lagerdelen på turbo hverken for oppvaskmaskinen, eller diesel.. Eksos huset, og kompressor huset derimot, kan du skru av å utsette for alt som ikke kan skade aluminium og jern..

Lagerhuser kan du heller vurdere å børste rent med en tannbørste el.l. med litt diesel, men ikke spyl/dynk det slik at det kommer i berøring med simringer, og åpninger inn til lager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke utsatt lagerdelen på turbo hverken for oppvaskmaskinen, eller diesel.. Eksos huset, og kompressor huset derimot, kan du skru av å utsette for alt som ikke kan skade aluminium og jern..

Lagerhuser kan du heller vurdere å børste rent med en tannbørste el.l. med litt diesel, men ikke spyl/dynk det slik at det kommer i berøring med simringer, og åpninger inn til lager..

Det er beste forslaget så langt. men vist du ikkje vil kløyve turboen vil eg foreslå sprit og tannkost! evt stålull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kløyv den og vask del for del! er den full av olje og dritt så får du lite sannsynlig all dritten vekk hvis ikke du deler den! glassblås eksoshus og kompressorhus og gjør rein lagerdelen med skovlene med tannbørste og avfetting! dette blir strøkent!

Pass på så du ikke får blåsesand i nærheten av lagerhuset :wink:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting å huske på er å sette et sprit-tusj merke på aksel og impreller, så vet du akkurat hvordan det satt mot hverandre når du plukket det fra hverandre. Da unngår du (mest sannsynlig) ubalanse når du setter sammen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting å huske på er å sette et sprit-tusj merke på aksel og impreller, så vet du akkurat hvordan det satt mot hverandre når du plukket det fra hverandre. Da unngår du (mest sannsynlig) ubalanse når du setter sammen igjen.

I følge GIK og KRB må "turboen avbalanseres når den har vært oppe, så en så omfattende deling av turboen er ikke å anbefale, men å dele den i tre deler kan alle gjøre og da kreves ingen avbalansering!"

Jeg spurte om dette da jeg ville kjøpe rep-sett og overhale den gamle t3`n selv! Dette er sikkert ikke helt sant da de helst vil tjene penger, men jeg turte ikke dele den i småbiter selv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting å huske på er å sette et sprit-tusj merke på aksel og impreller, så vet du akkurat hvordan det satt mot hverandre når du plukket det fra hverandre. Da unngår du (mest sannsynlig) ubalanse når du setter sammen igjen.

I følge GIK og KRB må "turboen avbalanseres når den har vært oppe, så en så omfattende deling av turboen er ikke å anbefale, men å dele den i tre deler kan alle gjøre og da kreves ingen avbalansering!"

Jeg spurte om dette da jeg ville kjøpe rep-sett og overhale den gamle t3`n selv! Dette er sikkert ikke helt sant da de helst vil tjene penger, men jeg turte ikke dele den i småbiter selv :wink:

Jenspeed overhalte min og han også anbefalte det, men i mitt tilfelle merket han bare. Det pleier ikke være noe problem, men min var på vei til å gå allikevel, noe den gjorde også, på bremserulla, hehe. Da knakk akselen tvers av!

turbo001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mangen Gode ider. Fikk kjøpt turbo i dag, jippi :D

og masse andre ting fra en bmw 745i for en latterligg sum av 350 ,- haha.

Men siden jeg ikke har "heila vede" så tror ikke eg tutbon blir skrudd så mye i.

samla alt i en eske.

P1010023.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...