FTE

Members
  • Content Count

    2640
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

FTE last won the day on August 14

FTE had the most liked content!

About FTE

  • Rank
    Ex-Moderator

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    F10 M5, '68 Charger

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. FTE

    F10 M5

    Det er riktig som Hpi sier, det skal visst være større toleranser på disse. Dette med oljebruk er jo veldig individuelt. Noen har nesten ikke oljeforbruk, andre må etterfylle hver 1000km. Jeg har selv ikke nok erfaring med min egen bil, da jeg har hatt den kun 1 måned, men jeg leste meg opp på mye M5-stoff før jeg gikk til innkjøp, så jeg visste om dette "problemet" før kjøp, så jeg bryr meg ikke nevneverdig jeg heller. Ser også flere i USA foretrekker Liqui Moly 5w-40, lurer på å prøve dette også når jeg skifter olje i vinter.
  2. FTE

    F10 M5

    Hei. På slike biler er jo service-historikk viktig, men det sier seg vel selv. Du kjøper ikke en m5 som mangler, eller ikke har fulgt opp servicer. Generelle ting med disse M5'ene: * De bruker olje. Regne med å etterfylle 1 liter olje pr. 1500-2500km. Noen rapporterer at de kan kjøre 4-5000km uten å etterfylle også, men det hører nok til sjeldenhetene. * En del rapporterer om batterier som tapper seg ved noen uker uten bruk. * Kjølevanns-lekkasjer og sprekte trykkrør fra turboer er også blitt rapportert, men sistnevnte er som regel fra tunede biler. De to første punktene har jeg selv vært ut for. Generelt er dette veldig bra biler, og spesielt dobbel-clutch DCT kassa er en stor forbedring fra forrige generasjons SMG. Forresten, det er et annet stort problem med disse, og det er å få feste til bakhjulene Det er mye pulver for to stk bakhjul å håndtere, spesielt om den er tunet
  3. FTE

    Min 2020 M5 Competition

    Gratulerer! Rå bil, og sprekt fargevalg 😎
  4. FTE

    Endelig!!

    Gratulerer med å endelig kunne hente ut drømmebilen! Og for en nydelig fargekombo!
  5. Disse selges. 9 og 10,5 bredde. Beholder helst dekkene selv, men kan selges komplett også. Dekk er Michelin Pilot Sport. Noen små hakk og en liten kantkjøring som jeg har sett, dette har blitt lakkert over av forrige eier. Ser stort sett pene og hele ut. Ingen vibrasjoner. Disse koster nye i Norge ca 8-9000,- for stykket. Sitter idag på en M5, som originalt har ET 34 på sine 9 og 10" felger. Selges for 17.000,- for kun felgene, eller 22.000,- komplett.
  6. FTE

    FTE sin F10 M5

    Takker for det Dette er jo en veldig ufornuftig bil egentlig, men når man har en tendens til å handle bil med hjertet og ikke med vettet, så blir det sånn 😄 Hadde det ikke vært for at jeg har firmabil til daglig, hadde jeg ikke kjøpt denne. Hvor mange aktive medlemmer her inne har F10 M5 egentlig?
  7. FTE

    FTE sin F10 M5

    Kjørte en tur til Espa (bolleland) for å møte en kompis ikveld, han har forøvrig vært aktivt medlem her tidligere. Tok en kaffe og kikket (og prøvet) hverandres biler 🙂 Fikk også prøvd nightvision på vei hjem, absolutt en kjekk funksjon å ha. Fikk også målt forbruket, mest motorvei, men også en god del landevei på hjemturen. Tror vel det ligger som forventet på en sånn bil 🙂
  8. FTE

    FTE sin F10 M5

    Takk for det! Egentlig helt enig med sorte felger, hadde aldri kjøpt sånne selv. Aldri kjøpt sorte felger til noen av bilene mine, og designet på disse Breyton-felgene er ikke helt min stil, jeg liker mye heller concave, eller 3 delte med polert kant. Men det var de som fulgte med. Breyton-hjula kommer nok for salg over vinteren Han som eide bilen før meg likte nok sorte detaljer over hvit bil, og det er forsåvidt ok, men ikke alle detaljene er jeg enig i at skal være sorte. Eksostippene var lakkert sort, de byttet jeg ut. Grillene blir byttet ut over vinteren, men må finne/lage noe som passer over nightvision-kameraet, da 2012 modellene har egen løsning på braketten til kameraet i motsetning til 13 modeller og oppover, og ALLE ettermarkeds twinspoke griller med NV er fra -13 og oppover Speilene synes jeg er ok sorte faktisk. Det sorte i fronten er folie ja. Ikke helt enig med meg selv om jeg liker det eller ikke, men lar det sitte på over vinteren, mest sannsynlig blir de dekket til med carbonsplittere.
  9. FTE

    FTE sin F10 M5

    Takker så mye
  10. For de som fikk det med seg så kjøpte jeg for under to måneder siden en 2016 530Xd, selv om drømmen jo var en M5. Når denne så dukket opp, var jeg ikke sen om å reise å se på den. En uke etterpå ble det bytte, og jeg har vært eier av denne i en snau uke nå. Jeg kjører firmabil til daglig, så jeg har nesten ikke kjørt denne siden jeg fikk den, men idag fant jeg en unnskyldning til å komme meg ut 😄 Noe stivere å kjøre enn 530n, men det kan jo ha noe med 21" hjulene som sitter på, som forøvrig er Breyton Fascinate 9 og 10,5x21". Er nok noe stivere fjæring ut fra fabrikk også. Denne er forøvrig tunet hos ATM chiptuning i Nederland hvor den er importert fra, og har steg 1, 680hk. Går godt 😎 Den er nedlesset med utstyr, bl.a nightvision, comfort access, elektrisk bagasjeluke, kameraer i alle hjørner, HUD, integrerte TV i setene ++
  11. FTE

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Her er min 2000 Honda VTR 1000R SP1, også kalt RC51 for de som er viderekomne innen Honda sine racing homologerings-sykler. Forgjengere er RC30 og RC45, for lengst klassikere. RC51 er masseprodusert i forhold, men fortsatt skjeldne iforhold til andre R-sykler fra samme år. 998ccm V-twin sørger for godlyd 😎
  12. FTE

    M5 F90 eksosanlegg

    Hehe, nei det var nok ikke oss. Men han digget M5en vi prøvde, så jeg prøver å oppmuntre han til å kjøpe en 😄
  13. FTE

    M5 F90 eksosanlegg

    Da kan det hende vi møttes ja Jeg og fattern prøvekjørte først X7en, før vi fant ut at om vi i det hele tatt skulle få oss en tur i M5en, måtte vi bare stelle oss fremst, der M5en alltid parkerte, og satse på å få en tur. Ble en tur ned til McDonalds og opp igjen. Har kjørt F10 M5 også, men selv den var ingen match imot Competition`en. Bor du i området?