Jump to content

FTE

Members
  • Content Count

    2678
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

FTE last won the day on June 14

FTE had the most liked content!

1 Follower

About FTE

  • Rank
    Ex-Moderator

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    F10 M5, '68 Charger

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. OEM hjul på til EU kontroll. Blir ikke like aggressiv i looken, men de er absolutt pene, og passer F10 bra 😎
  2. Skrudd opp KW'n litt og satt på OEM hjula for firehjulskontroll og godkjenning av senk. PS: senterkopper er på vei i posten 😄
  3. Hadde bilen på detailing hos en kompis i påsken, det var visst mye å henge fingrene i ifølge han 🥴 Kan anbefale Ole Olsrud AS dekk felg og bilpleie, han er utrolig serviceinnstilt, og gjør bra arbeid. Han brukte nesten 20 timer på denne før han ble fornøyd, og ingenting går ut av porten der før han er fornøyd 😋 Coated med Kamikaze Miyabi 👌
  4. Faktisk samme situasjon med F10 M5. Den kunne også fåes i manuell, kun i USA og Canada.
  5. Var ute en tur på torsdag og luftet både bilen, meg selv og dattera mi. Hjemmekontor og aktivisering av en 5 åring tar på når vi snakker 3 dager på rad 😉
  6. Ikkeno som en liten hjertet i halsen-opplevelse for å sprite opp hverdagen litt 😄
  7. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=173451229 Ny snart-påske-pris, løp å kjøp! OBS! KUN felger.
  8. Handlet inn OEM M5 hjul da de manglet ved kjøpet av bilen. En av de peneste OEM design BMW har kommet med etter min mening 😎
  9. Ja, liker å gå for OEM når det kommer til reparasjoner. Slangeklemmer med skrue hadde heller ikke passet under varme-kappene. Har ikke studert "hot V"-konfigurasjonen så mye, men etter hva jeg har lest så er det en stor ulempe akkurat dette med varmeutviklingen. Men tror ikke det skader motoren, så lenge man er nøye med oljeskift og riktig olje ikke minst. Blir det for varmt for oljen (feil type), går det jo utover resten av motoren også. Også et tips å la bilen gå på tomgang et par minutter før man skrur av, hvis man har kjørt litt hardt. Bilen har eget kjølesystem for turboene, som går flere minutter etter man har skrudd av, men oljen sirkulerer ikke. Kjedelig om det blir liggende å kokse. Fordelen er jo at et turbo-bytte blir relativt enkelt, når de sitter oppå motoren så og si 😉
  10. Luftet bilen et par turer i februar (før snøen atter kom 😤), og etter første turen tenkte jeg å sjekke hvordan det stod til med kjølerørene til turboene som sitter under pyntedekselet. Fant noe tørket kjølevann oppå varmedekselet til turboene, og mistenkte en liten lekkasje, noe som er vanlig på disse bilene. Så fikk vasket det av, tok en ny tur og sjekket igjen. Joda, det var en lekkasje i en eller flere av slangekoblingene som går fra pumpe og inn på turboene. To av rørene var det lekkasje på, jeg kunne lett vri på slangene som gikk inn på turbo-rørene, det var ikke noe hold i klemmene lengre, så bestilte fire nye klemmer og to stk varme-kapper som skal sitte rundt slangene. Satser på at det gjorde susen
  11. Nye 90mm eksos enderør, passer proporsjonelt bedre til bilen synes jeg.
  12. Det med oljemerke kan du lese deg i hjel på. 100 forskjellige meninger om hva som er best. Så lenge du holder deg til anbefalt viskositet så er det ingen fare. Jeg leste masse om dette da jeg skulle skifte olje på min F10 M5, men ga opp. Gikk for en viskositet som var anbefalt av BMW, og som var et av de vanligste brukte i alle forumer jeg leste, 0W-40. Din skal så vidt jeg ser ha nettopp 10W-60. Fet bil forresten
  13. Tørre fine veier på østlandet, måtte bare la den strekke seg litt. Fin mulighet til å teste coiloversene, sjekke at hjulene ikke subber noe sted, og at oljenivået er ok etter oljeskift i høst 👍
×
×
  • Create New...