Neonlars Skrevet September 21, 2005 Share Skrevet September 21, 2005 Varmeapparatet mitt er litt ute på tur for tiden. Setter jeg viften på full spiker med varmen på fult (varm motor) så kommer det litt "lunken" luft ut i 10-15 sek, før den så nesten blir helt kald. Vrir jeg om igjen på kald, holder den der i 2-3 sek og vrir så til varmt igjen så skjer det samme. Har nok kjølevæske og temperaturen på denne er fin. Noen som vet hva som kan være årsaken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet November 21, 2005 Forfatter Share Skrevet November 21, 2005 ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 21, 2005 Share Skrevet November 21, 2005 virker ikke som om du får varmt vann fra motor til varmeregisteret, dette kan være sirkulasjonspumpa di, en liten pumpe som sitter på vannslangen fra toppen til varmeregisteret (den gjorde hvertfall det på min bil ) eller så kan det være en aller annen ventil som stenger... dette var hvertfall problemet på en kamerat sin 518, vaiern til denne ventilen hadde ryki og ventilen var stengt! dette fant vi ut når vi tok ut motoren før vi knuste bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet November 21, 2005 Share Skrevet November 21, 2005 eller så kan det være en aller annen ventil som stenger... dette var hvertfall problemet på en kamerat sin 518, vaiern til denne ventilen hadde ryki og ventilen var stengt! dette fant vi ut når vi tok ut motoren før vi knuste bilen Den hvite som ikke håggern ville ha? hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet November 21, 2005 Forfatter Share Skrevet November 21, 2005 virker ikke som om du får varmt vann fra motor til varmeregisteretDet går jo to slanger fra radiatoren frem til torpedoveggen sant. Disse er varme når jeg tar på de, men mener at en snakket om en slags radiator i kupeen som kunne være tett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 21, 2005 Share Skrevet November 21, 2005 den "radiatoren" du nevner er varmeregisteret! er den tett så har jeg en bra en som du kan få billig hvis du vil MacSi: Ja, det var den hvite ja Hvor faen er bildene? hehe.. blir skruing idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet November 21, 2005 Share Skrevet November 21, 2005 Det går jo to slanger fra radiatoren frem til torpedoveggen sant. Disse er varme når jeg tar på de, men mener at en snakket om en slags radiator i kupeen som kunne være tett? har du rørt disse to ledningene før? jeg og en kompis hadde samme problemet med begge våre e30'er, og vi hadde fikla litt der og satt di to slangene på feil sted (bytta di om). Da funker det dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet November 21, 2005 Forfatter Share Skrevet November 21, 2005 Nei, har aldri skrudd på de, men bare tatt hånden bortpå for å kjenne etter varme og det var det i begge to.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet November 21, 2005 Share Skrevet November 21, 2005 bare att å tenkte litt ang dissa to slangene som er varme. hvis det ikke er noen gjennomstrømning så vill vell bare den ene være varm? så da må det vell være full sirk i varmeregisteret? rett meg hvis jeg tar feil men er jo reint logisk. men igjen noe som bil til tider ikke er hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet November 21, 2005 Forfatter Share Skrevet November 21, 2005 bare att å tenkte litt ang dissa to slangene som er varme. hvis det ikke er noen gjennomstrømning så vill vell bare den ene være varm? så da må det vell være full sirk i varmeregisteret? rett meg hvis jeg tar feil men er jo reint logisk. men igjen noe som bil til tider ikke er hehe. Ikke dumt, men før jeg selger meg helt her skal jeg dobbelt sjekke at det virkelig er varme i begge slangene. Synes bare det er litt merkelig at det ikke er varme i apparatet. Hvis bilen har gått på tomgang i 5minutter og varmeapp har bare stått på "1" så er det faktisk en varm/lunken luft, men som forsvinner fort hvis jeg guffer opp eller begynner å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 hvis varmeregisteret har grodd igjen så vil det sikkert sirkulere litt vann der, men ikke i den grad det burde! hvis det er en liten gjennomstrømning der så vil jo vannet sirkulere og komme ut igjen i den andre slangen og vannet vil være like varmt selv om vifta står på fullt! ta ut varmeregisteret og spyl det evt bruk noe som løser opp all skitten som evt har tetta registeret, mulig det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet November 22, 2005 Forfatter Share Skrevet November 22, 2005 Ok, ska se hva jeg kan få til der. Men her i vår var jeg hos en kamerat av min bror som har GOD peil på disse bilene, og han "tyvkoblet" varmeapparet slik at det kom varm luft, men bare varm luft altså. Helt til jeg en dag vridde om til kald, da forsvant varmen og det ble bare kald luft. Men hvis han har klart det, så må jo vannet sirkulere i registeret vel..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 sjekk sirkulasjonspumpa di! mulig at den er problemet da,og du rett og slett ikke får nok sirkulasjon, at når du starter vifta så blåser det varmt med en gang, men kun til du har kjølt ned vannet, og hvis sirkulasjonspumpa er gåen så vil ikke det vannet du har kjøla ned i varmeregisteret byttes ut med varmere vann og det vil da blåse kaldt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå