jonr Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 noen som har peil på om det går å sveise aleminium ? har 1 stk m3 GT felg (tror jeg den heter) som det er blitt sprekk i så den lekker luft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 ikke no prob å sveise aluminium Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet September 23, 2005 Forfatter Share Skrevet September 23, 2005 hvor gjøres dette å hva koster det ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 du kan nokk stikke på ett sveiseverksted og få det gjort.. hvor lang er sprekken? hvor i vestfold bor du ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet September 23, 2005 Forfatter Share Skrevet September 23, 2005 Bor i Horten, er ikke sikker på hvor lang den er, kjøpte nye 18"'ere i steden for å mekke noe mer med de men om det ikke koster skjorta å sveise hadde det jo vært greit å ha de i orden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 oki.. en sprekk på 5-15cm tar de 2min og slipe/klargjøre for sveis og sveisinga tar 1min.. så det blir nok ganske så billigt sveise aparatet vårt står på hytta eller så skulle jeg gjort det for deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet September 23, 2005 Forfatter Share Skrevet September 23, 2005 nice, er nok ikke noe større en det værtfall vil tippe 3-5 cm, er det ikke noe spessielt vanskeligere å sveise aleminum altså ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 hvis du har litt sveise erfaring går det greit.. må bare føre pistolen MYE fortere enn med mig/mag og lære deg og stille inn aparatet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 Hvis det er et sted de retter felger i nærheten av deg så har de peiling på slikt der.. De sveiser i aluminiumsfelger stadig vekk.. Hvis du stikker innom der hvor du pleier å handle felger og dekk så har de sikkert noen kontakter som har peil på slikt.. For det er faktisk ganske skjeldent at de gjør det selv. Tipper det koster deg mellom 500 og 1000kr.. Litt avhengig av humør og hvor mye som må gjøres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 Tipper det koster deg mellom 500 og 1000kr.. Litt avhengig av humør og hvor mye som må gjøres jeg tipper ett sveise verksted tar absolutt maks 500kr for en sånn jobb siden det er gjort på såpass kort tid.. hadde noen kommet innom meg når jeg jobba som sveiser så hadde jeg gjort det gratis hvis jeg hadde tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 Kansje det.. men folk flest jobber ikke gratis.. Jeg tipper de vil kreve nærmere 1000kr, men det vet du ikke før du sjekker steder hos deg lokalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 Kansje det.. men folk flest jobber ikke gratis.. Jeg tipper de vil kreve nærmere 1000kr, men det vet du ikke før du sjekker steder hos deg lokalt.. de fleste sveisere vet hvor liten jobb det er og legge en sveis på 3-5cm og tar nok lite/ikke betalt for det stikk innom ett lokalt sveiseverksted med felgen og spør pent om noen kan legge en liten sveis over sprekken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 oki.. en sprekk på 5-15cm tar de 2min og slipe/klargjøre for sveis og sveisinga tar 1min.. så det blir nok ganske så billigt sveise aparatet vårt står på hytta eller så skulle jeg gjort det for deg jevli så dyktig du er da! er umulig og gjøre det så fort som du sier, og det er ikkje bare og bare og sveise aluminium Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 det er ikke noe problem å sveise aluminium.. er det umuligt å gjøre det så fort? å slipe en 3-4mm åpning tar ikke lang tid.. og fylle den opp med sveis går enda fortere... jeg har sveisa endel aluminium og har sertvikat på det.. ekke no prob Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 jonr kom deg til porsgrunn en dag til uka så kan vi stikke nedom gamle jobben min å sveise den felgen.. så kan vi ta tia for å se hvor fort det går.. eneste som tar litt tid er å slipe sveisen etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå