Gå til innhold

Sveise aleminium ?

jonr
 Share

Anbefalte innlegg

bruker mig/mag aparat med aluminiums tråd.. men kan jo tigge men det tar jo mye lengere tid men blir bedre da, å jeg hakke sertvikat til å tigge aluminium.. halvtime??

trenger bare og slipe ett 2-3mm dypt spor som er 3-5mm breit så blåse vekk støvet og legge en sveis over så slipe ned sveisen til det ser bra ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal

-Pinne sprikken\såret

-Slipe det ned kanskje er det trangt og du må bruke dremmel

-Rengjøre etter sliping med rødsprit, dette er for og få bedre heft

-Slike vekk fuga

-Polere så det ser bra ut

Tar nok litt tid men vist du klarer det på 5 min ok da skal eg spise verneskoa dine. og det meiner eg dønn seriøst.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta og tig det hvis du har vekselstrøms app.

Blir mye bedre,og sant som flere sier-er ikke gjort på 4min.

Kommer det noen inn på verktedet hos oss og spør en av oss om hjelp til å sveise noe småtteri så er det ingen som tar noe for det.Gåe sprekken igjennom så legg en streng på baksia også,etter og ha slipa ett godt spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass... er bare og slipe sprekken 2-3mm dyp og 3-5mm brei og blåse den rein... og når man begynner og sveise så må man ha mer strøm for å komme mellom det belegget som er på utsiden av aluminium som tåler 1600-1700grader å med engang man har kommet mellom det belegget så må man stille ned strømmen pga: sjølve aluminiumen tåler bare 800grader...

rødsprit hjelper ikke en dritt når det er såpass varmt, felgen og sveisen smelter seg sammen...

så begynner det som tar "lang" tid å slipe ned sveisen etterpå så det blir finere.. poleringa får jonr ta seg av etterpå...

det er detta jeg gjore på sveisaprøva mi så stoler mer på resultatet på den for jeg fikk sveise sertvikat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...