lomiss Skrevet September 29, 2005 Forfatter Share Skrevet September 29, 2005 ok.. hva koster noe sånt? å hvor kan d kjøpes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 Hva slags bil tenkte du på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liamo Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 tror at du kan hente ut 4-5hk med effektanlegg om du er heldig.. Får mest ut av det om du bytter ut luft filter o.l. Men, hører at effekten kan synke om du setter på k&n filter. Høres ikke så dumt ut i og med at luften motoren suger inn blir varmere. å varm luft hjelper jo ikke akkurat på effekten.. kan dette stemme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2005 jeg har lite peiling på sånnt ass... sorry... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 jepp, står skrevet i et annen tråd også, vist du skal ha noen som helst slags effekt av et k&n filter eller what ever merke, så må du passe på at det får kjølig luft, du kan f.eks lage et lite rør fra et hull i fangeren og opp til et avstengt område hvor du plasserer filteret. e.l.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2005 ah ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2005 kan noen forklare nermere hva et sound rør er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristensen Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 såg dår stod någe om at någen effektanlegg bare bråker mye og er irreterende og kjøre med,hvor mye må jeg ut me for å få et bra effektanlegg? og hva er et grenrør og kvasskam?er dette noe som følger med effektanlegget?og hvor kan jeg i så fall kjøpe et slik effektanlegg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2005 såg dår stod någe om at någen effektanlegg bare bråker mye og er irreterende og kjøre med,hvor mye må jeg ut me for å få et bra effektanlegg? og hva er et grenrør og kvasskam?er dette noe som følger med effektanlegget?og hvor kan jeg i så fall kjøpe et slik effektanlegg? jeg har ikke noe spes peiling på effektannlegg men jg tror dem ligger på runt 5-6 tusen for et som er bra?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0nn Skrevet Oktober 2, 2005 Share Skrevet Oktober 2, 2005 ca 5000 med frakt Er det kun grenrør eller hele eksosanlegget + grenrør ? Sebring, er det et bra merke ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bart Skrevet Oktober 2, 2005 Share Skrevet Oktober 2, 2005 kammen sitter i motoren, grenrørene er de som kobles til motoren, og leder eksosen i eksos anlegget. skal du ha ett komplett effektanlegg, med grenrør så må du nok ut med en god del mere enn 5-6 tusen kroner. De grenrørene jeg har sett på til e30'n kommer alene på 5-6 tusen, så kommer resten av eksosen i tillegg Sebring er bra det, gir fin lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2005 kammen sitter i motoren, grenrørene er de som kobles til motoren, og leder eksosen i eksos anlegget. skal du ha ett komplett effektanlegg, med grenrør så må du nok ut med en god del mere enn 5-6 tusen kroner. De grenrørene jeg har sett på til e30'n kommer alene på 5-6 tusen, så kommer resten av eksosen i tillegg Sebring er bra det, gir fin lyd hva skulle vi jgort uten bart hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Oktober 2, 2005 Share Skrevet Oktober 2, 2005 Man kan få litt mere effekt med grenrør, effektanlegg og kvasskam. Men saken er at når f eks BMW lager en M motor så absolutt alle delene tilpasset hverandre. Er ganske mye forskning bak en god motor. Om man får noe ekstra når man gjør dette selv kommer mer på flaks enn kunnskap. Jeg hadde Supersprint komplett effektanlegg med grenrør (kostet 15000 kr) og Shrick kamaksel på en E30 325i. Den hadde kanskje litt mere toppeffekt. Noe jeg ikke merket så mye av, til vanlig kjøring. Det jeg merket mest av var hvor ujenvt motoren gikk på tomgang (som danskebåten) og at den dro dårlig på lavt turtall. Jeg tror jeg ville fått mer utbytte av dette hvis jeg monterte sporstluftfilter også. Var nok orgianal filteret som var flaskehalsen på denne motoren. Skal ikke være nødvendig å mappe ECU for å få effekt av disse delene fordi hjernen tilpasser bensinforholdet etter luftmengden. Kommer det mere luft inn i motoren vil den også pøse på mer bensin. Altså tjener du litt på toppen av effektkurven men taper på bunn. DVS jevnt over kommer du like kort eller langt, bilen blir ikke noe særlig raskere i aks. Er den totale effekten du har tilgjengelig jevnt over turtallregisteret som teller i mine øyne. Egentlig burde bilprodusenter oppgi dette også og ikke bare toppeffekt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 2, 2005 Share Skrevet Oktober 2, 2005 ca 5000 med frakt Er det kun grenrør eller hele eksosanlegget + grenrør ? Sebring, er det et bra merke ? KUN BAKPOTTE for 5000,med hele anlegget blir det sikkert 12-15 tusen.Sebring skal være bra selv om det går for å være en kopi av Remus anlegg fra Østerike.Remus lager anleggene til AC Schnizer.En AC Schnizer bakpotte til E39 koster kr 10133 på ac schnizer.no. Et billigere alternativ er italienske Supersprint som lager anlegg med super kvalitet og finish.Eisenmann ligger i samme prisklasse som supersprint.Skal du ha mye lyd så kjøp et billig anlegg,skal du ha rett lyd så kjøp et dyrt du vil ikke angre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Oktober 2, 2005 Share Skrevet Oktober 2, 2005 19000,- skulle en butikk ha for komplett Supersprint effektanlegg til min bil. En helt sinnsyk pris spør du meg for så lite "ekstra" effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå