Bart Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Jeg bodde sammen med noen svensker for noen år siden, og da jeg lånte bilen til han ene en liten tur til butikken, var det kontroll, gikk helt fint det, sa bare at jeg lånte bilen til en kamerat fra sverige, og at jeg kun skulle til butikken, gikk helt fint det, trengte bare å vise vognkortet hans og det var det Så er det en liten tur, så er det ikke noe problem, men gjør du det i en lengere periode, kan du få problemer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet September 27, 2005 Forfatter Share Skrevet September 27, 2005 Kjørte den uten SMG-girkasse og den hadde den SPORT KNAPPEN! 6-girs manull kasse. OG JA DET DRAR MYE BEDRE NÅR MAN TRYKKER PÅ GASSEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet September 27, 2005 Forfatter Share Skrevet September 27, 2005 I dag kom det en slektning fra Gøteborg til besøk hos oss. Kjørte E46 M3èn hans. faen så nydelig biil. Så jævla fett at man må ha høy turtall for å gire. Pass deg for å kjøre hans bil i Norge! Det er helt vanvittig strengt for nordmenn med bostedsadresse i Norge å kjøre en svenskregistrert bil! Ellers - misunner deg testen! Hadde vært moro å prøve en E46 M3. Stemmer det. Bilen kan bli inndratt, du må betale tollen på bilen samt straffetoll på ca. 80% tror jeg... Dette skjedde nemlig med fetteren min, men han klarte heldigvis å komme seg unna med det. Grunnen var at han hadde glemt å melde flytting til Tyskland. På vei tilbake etter en ferie ble han stoppet ved innkjøringen til Kiel-ferga. Golfen ble beslaglagt i over ett år!!!! Det var MYE frem og tilbake før saken ble løst. Heldigvis var også bilen registrert på et tysk firma. SKumle saker! Vi lever i en ren og skjær BANDITTSTAT hvorfor i helvete skal han få det? han kom på besøk, les ordentelig :S oh herregud. han har dratt tilbake han bor i Sverige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet September 27, 2005 Forfatter Share Skrevet September 27, 2005 kjønner forsatt ikke åssen jeg skal legge ut bilder:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 520d, ja, jeg leste skikkelig og fikk med meg at han kom på besøk. Så lenge man kjører svensk bil og er norsk med bostedsadresse i Norge kan man få trøbbel. Hvordan politiet utøver slike regler er opp til hver enkelt (se f.eks sakene til Bart og skillbill), men du kan få problemer om noen gjør seg vanskelige. Sitter eieren på regner jeg ikke med at det blir problemer i noen av tilfellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Hør her nå!!! Jeg skal flytte til Sverige iløpet av neste år så dette måtte jeg uansett ha et ordentlig svar på... Jeg ringte til Toll- og avgiftsdirektoratet for å få klarhet i dette. Reglene er som følger: Hvis du er registrert utvandret til feks. Sverige har du mulighet til å kjøre svensk bil. Om du har norsk ektemake og/eller norskregistrerte barn under 18 år forsvinner denne muligheten (altså ALLE må bo i Sverige). Det finnes ÈN mulighet til å låne vekk bilen til en norsk statsborger!!! Det er hvis eier sitter i passasjersetet OG ER OPPEGÅENDE (det vil si at man ikke skal være ravende full osv.). Hun uttrykte veldig klart at bilen vil bli beslagtlagt om man oppdages. Hva det lokale politiet evt. velger å gjøre er opp til dem - men skal de følge reglene er det slik! De av dere som har opplevd at det bare var å prate seg ut av en slik situasjon har vært på nåde av politiet og har således vært HELDIGE! Er flaks noe dere vil stole på i en slik situasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Det er hvis eier sitter i passasjersetet OG ER OPPEGÅENDE der forsvant muligheten for en svensk bil værtfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Hør her nå!!!Jeg skal flytte til Sverige iløpet av neste år så dette måtte jeg uansett ha et ordentlig svar på... Jeg ringte til Toll- og avgiftsdirektoratet for å få klarhet i dette. Reglene er som følger: Hvis du er registrert utvandret til feks. Sverige har du mulighet til å kjøre svensk bil. Om du har norsk ektemake og/eller norskregistrerte barn under 18 år forsvinner denne muligheten (altså ALLE må bo i Sverige). Det finnes ÈN mulighet til å låne vekk bilen til en norsk statsborger!!! Det er hvis eier sitter i passasjersetet OG ER OPPEGÅENDE (det vil si at man ikke skal være ravende full osv.). Hun uttrykte veldig klart at bilen vil bli beslagtlagt om man oppdages. Hva det lokale politiet evt. velger å gjøre er opp til dem - men skal de følge reglene er det slik! De av dere som har opplevd at det bare var å prate seg ut av en slik situasjon har vært på nåde av politiet og har således vært HELDIGE! Er flaks noe dere vil stole på i en slik situasjon? Beklager at denne diskusjonen her blir ganske mye o.t, men men..jeg syns ikke dette har noe med nåde/flaks og gjøre..politiet har i de fleste tilfeller mulighet til og tolke loven utifra hver enkelt situasjon..på stedet..der og da.. at det i norges lover står svart på hvitt at bla bla bla, nordmenn har ikke lov til og kjøre svensk regga bil bla bla bla..hva så? de fleste oppegående politi-folk syns ikke dette gjelder korte prøveturer, uansett om eier er med i bilen eller står hjemme i hagen! sålenge man beviser/forklarer at det kun er en kort prøvetur..og man kjører pent noe mer gidder jeg ikke skrive i denne diskusjonen..du får si/mene hva du vil, HenrikE30+..uansett hva toll og avg.dir sier, så holder jeg meg til det jeg opplever og hva politiet mener om saken der og da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Selvfølgelig får du mene hva du vil... Jeg har da aldri sagt at du SKAL mene det jeg mener, men det blir litt annerledes i denne sammenhengen. Loven er IKKE åpen for tolkning her og det er ren og skjær flaks om du slipper unna med slikt - enten fordi politiet er greie folk eller fordi de rett og slett ikke vet. De har sine instrukser fra instanser OVER dem og skal pr. definisjon følge disse. Hva du velger å mene er for så vidt revnende likegyldig om du havner utfor den riktige drittsekken. Og bare for å ha sagt det: Jeg er selvfølgelig ikke enig i denne loven!!! Vi lever i en bandittstat og jeg kan ikke får sagt hvor mye jeg gleder meg til å forlate dette landet... Du sier: noe mer gidder jeg ikke skrive i denne diskusjonen..du får si/mene hva du vil, HenrikE30+..uansett hva toll og avg.dir sier, så holder jeg meg til det jeg opplever og hva politiet mener om saken der og da... Vel, jeg får bare håpe at du er heldig i fremtiden... Ikke kom å klag om du skulle oppleve å få X antall 100K i krav fra det offentlige. Du er herved advart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Helt feil!!! Det er strengt forbudt for en nordmann å kjøre utenlandske biler (hvis du da ikke bor der selv). Her finnes INGEN slingrinsmonn! Det er faktisk så gale at om du kjører en utenlandsk leiebil i Norge uten de riktige papirer så vil bil bli beslaglagt og straffetoll faller på deg. Det finnes INGEN formildende omstendigheter... Definer riktige papirer? Med riktige papirer mener jeg at om man kjører feks. en tysk leiebil til Norge så skal man stoppe på grensen, fremvise vognkort, leiepapirer (kontrakt osv), pass, førerkort m.m. Du skal da få et stempel fra tollstasjonen som gir deg dispensasjon til å bruke bilen i Norge i et gitt tidsrom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 kjønner forsatt ikke åssen jeg skal legge ut bilder:D Som skreve på side 2 i tråden: MEN JEG KLARER FORSATT IKKE Å LEGGE UT BILDENE!Forresten så er M3 en hans til salgs. 260.000NKR 2001modell. 20"felger Opprett en konto på www.photobucket.com og registrer deg og last dei opp der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå