Diesel power Skrevet September 26, 2005 Skrevet September 26, 2005 Hva er forskjellen på denne, samme som jeg har Kontra denne klimaen som de fleste har
M6 Bjørn Skrevet September 26, 2005 Skrevet September 26, 2005 Forskjellen er jo att du har ett automatisk klimaanlegg. Det andre der er et manuelt ac.
Gunnar Skrevet September 26, 2005 Skrevet September 26, 2005 Schtemmer. Men den nederste har også et tidlig "klimaanlegg". Man har individuell temperaturjustering for fører og passasjer, samt at den justerer temperaturen selv. Man setter 20 grader og den holder 20 grader. Det er ikke av og på som i andre biler. Det eneste den mangler er at den også styrer ACen automatisk..
hagenisse Skrevet September 26, 2005 Skrevet September 26, 2005 Er det bare jeg som ikke helt forstår disse manuelle klimanleggene? Jeg har jo slikt i min bil, men jeg må fortsatt styre både ac, vifte samt den reguleringdingsen på lufteslusa i midten selv - og da er jo poenget med temperatursaken helt borte.
Gunnar Skrevet September 26, 2005 Skrevet September 26, 2005 Øh? Hvorfor er poenget med den borte? Vil du ha 20 grader i bilen, så vrir du knappen på 20 grader og lar den stå der, så justerer den seg inn etterhvert. Da blåser den luft på 20 grader. Men du må gi den litt tid til å justere seg inn. I manualen på min står det også at greiene i fotbrønnene alltid bør være litt åpne, for sensorene ligger visst der. Og hvorfor skal du justere lufteslusa i midten? Den blåser jo bare uteluft, og har ikke noe med temperaturjusteringen å gjøre..
Diesel power Skrevet September 26, 2005 Forfatter Skrevet September 26, 2005 Schtemmer. Men den nederste har også et tidlig "klimaanlegg". Man har individuell temperaturjustering for fører og passasjer, samt at den justerer temperaturen selv. Man setter 20 grader og den holder 20 grader. Det er ikke av og på som i andre biler. Det eneste den mangler er at den også styrer ACen automatisk.. Ok. Da e æ litt på vei her, men det også nyere biler en min som har den nederste utgaven. Hva mener du da med tidlig utgave? En ting til, etter at bilen har stått litt så begynner spjeldene å jobbe. Virker som den driver å justerer noe.
Gunnar Skrevet September 26, 2005 Skrevet September 26, 2005 Ok. Da e æ litt på vei her, men det også nyere biler en min som har den nederste utgaven. Hva mener du da med tidlig utgave? At det er en litt "primitiv" og "tidlig" utgave av et klimaanlegg. Var jo ikke akkurat normalt med slik luksus da E34 kom på markedet for 17 år siden. Dette var jo standardanlegget på E34. Det du har er vel ekstrautstyr også på din årgang..
Diesel power Skrevet September 26, 2005 Forfatter Skrevet September 26, 2005 Ok. Da e æ litt på vei her, men det også nyere biler en min som har den nederste utgaven. Hva mener du da med tidlig utgave? At det er en litt "primitiv" og "tidlig" utgave av et klimaanlegg. Var jo ikke akkurat normalt med slik luksus da E34 kom på markedet for 17 år siden. Dette var jo standardanlegget på E34. Det du har er vel ekstrautstyr også på din årgang.. Kult, jeg har noe ekstra Da var det bare spjeldene da. Hvorfor begynner de å jobbe, ofte lang tid etter at bilen har stanset? Er det noe slags restvarmesystem på denne gamle lørja også?
hagenisse Skrevet September 26, 2005 Skrevet September 26, 2005 Da blåser den luft på 20 grader. Men hva er poenget med det? Synes det ender opp med eksakt det samme som et helt vanlig anlegg, med unntak av at det står temperatur og ikke bare rød/hvitt på bryteren. Skikkelige klima - hvor du setter den temperaturen du vil ha i bilen derimot.. Og hvorfor skal du justere lufteslusa i midten? Hva skal jeg gjøre med den da?
Gunnar Skrevet September 26, 2005 Skrevet September 26, 2005 Men hva er poenget med det? Synes det ender opp med eksakt det samme som et helt vanlig anlegg, med unntak av at det står temperatur og ikke bare rød/hvitt på bryteren. Skikkelige klima - hvor du setter den temperaturen du vil ha i bilen derimot.. Det er jo det du gjør med disse også. I en bil med helt vanlig anlegg må du drive og justere frem og tilbake kontinuerlig for å få den til å holde en komfy temp. Med det i E34 er det bare å sette det der du liker det, så jobber den selv og holder tempen kontinuerlig. Og hvorfor skal du justere lufteslusa i midten? Hva skal jeg gjøre med den da? Åpne den for å få litt friskluft når det passer deg? Klimaanlegg vet jo ikke når du vil ha friskluft og ikke de heller.. Her er det forresten mer om hvordan anleggene i E34 funker: http://www.bmwe34.net/e34main/trouble/Heating.htm
M6 Bjørn Skrevet September 26, 2005 Skrevet September 26, 2005 Da var det bare spjeldene da. Hvorfor begynner de å jobbe, ofte lang tid etter at bilen har stanset? Er det noe slags restvarmesystem på denne gamle lørja også? Det er bare spjeldene som lukker seg,så slipper du att småkryp eller bugs kryper inn i ventilasjonsanlegget ditt
Bjørn 320 Skrevet September 26, 2005 Skrevet September 26, 2005 Da blåser den luft på 20 grader. Men hva er poenget med det? Synes det ender opp med eksakt det samme som et helt vanlig anlegg, med unntak av at det står temperatur og ikke bare rød/hvitt på bryteren. Skikkelige klima - hvor du setter den temperaturen du vil ha i bilen derimot.. Med automatisk klimaanlegg vil temperaturen på lufta inn bli skrudd ned om du når temperaturen du har stilt inn, og bli skrudd opp igjen når det begynnar å bli kaldt. Med manuelt klimaanlegg vil det blåse inn luft som held f.eks 20 grader heile tid, og du bør f.eks skru det langt opp for å få varmen i bilen om vinteren. Kan samanlignast med moderne panelovn med termostat, kontra panelovn anno 1970 med reguleringsbrytar...
Kjell Z3 Skrevet September 27, 2005 Skrevet September 27, 2005 Nei, manuelt klima måler også temp i kupeen..
Gunnar Skrevet September 27, 2005 Skrevet September 27, 2005 Oops. Ser at URLen jeg la inn der oppe hadde en feil. Nå fungerer den. Der står systemet beskrevet.
valrun Skrevet August 5, 2006 Skrevet August 5, 2006 Bringer opp denne igjen. Hvis jeg så har det nederste "klimaanlegget", er det mulig å bygge om til det øverste? Uten alt for mye arbeid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå