Psyfoon Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Noe litt kjedelig som har skjedd.. Kom over en gammel mazda 818 fra rundt midten av 70-tallet i god stand som sto avskiltet i Oppdal, der dama mi er fra. Bilen hadd lite rust og så veldig pen ut, tross alderen. Km.stand ca. 108.000km. Jeg fikk litt lyst på denne bilen, men det ble ikke til at jeg kjøpte. Men i all hemmelighet kjøpte dama bilen til meg i 2årsdagsgave for å overraske meg. Hun betalte selvfølgelig ikke så mye for bilen, og den ble stående der den sto utenfor et firma i et industriområde. Men igårkveld har vitner observert 4 unger rundt 10-12årsalderen som lekte i området, og i dag tidlig så fikk vi vite at bilen er ramponert.. Taket er hoppet på, ruter knust med store steiner, panseret er bulket, noe av interiøret ødelagt osv... Dette var selvfølgelig veldig kjedelig for dama mi, som gledet seg til å overraske meg. Spørsmålet er hva som er lurt å gjøre med saken? Skal vi anmelde med en gang eller vente å prøve å finne ut hvem som har gjort det? Rimelig åpenlyst at det er de ungene da. Siden bilen ikke er registrert, men forrige eier sannsynligvis står oppført som eier enda (det er ikke levert omregistreringsskjema), er det han som må anmelde forholdet?? Må bilen takseres osv..? Det er vel klart at bilen ikke er så mye verdt kanskje, men den er vel relativt sjelden.. Gjør meg bare så irritert, så jeg vil ikke at de små bøllene skal slippe fra dette sånn uten videre. Her er et bilde av tilsvarende bil, bare at den er blå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 anmeld det med engang.. og hvis du finner ut hvem de ungene er så navngir du de eller ringer foreldrene og sier atte du kommer til å anmelde de hvis ikke de betaler... hvis du anmelder det så spør purken om det skal bli tatt opp i konflikt rådet, si nei eller så må de vaske en skole noen dager og du får ikke en eneste krone.. når jeg var en liten jævelunge så var jeg glad hvergang noen av sakene mine kom i konfliktrådet.. jeg måtte vaske en skole 3-4timer i 3dager for å sleppe og betale en skade på 25000kr... jeg vil jo ikke kalle det straff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bart Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Lurer på hva slags glede det kan gi noen, å ødelegge en bil Anmeld forholdet, la de ungene få sin straff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre21 Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 anmeld dem eller gi dem et realt tupp i ræva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Både anmeld de og gi de ett tupp i ræva, ettersom tuppet ikke gir noe avkastning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eliot Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 slike drittunger skulle fått et sikkelig smakk på fingra så de ikke gjør noe slik igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Jeg ville anmeldt det. Prøvd å fått fatt i hvem som gjorde det å få foreldrene til å stå til ansvar for hva ungene sine bedriver på fritiden sin. Husker for et par år siden så kjørte jeg og min far i kø på gamleveien fra forus(for dem som vet hvor d er) så kommer det en liten gjeng med småunger i ca 10-12års alderen som gikk på fortauet. Så kaster pokker meg den ene dritten en ca 8cm i diameter stein rett i passasjer døra! Sånn helt ut av det blå! Far min bare bokstavelig HOPPET ut av bilen og nappet tak i forbryteren å fikk ungen til å fortelle hvor hun bodde. Og den stakkarslige faren måtte punge ut med retting og lakkering av en rimelig splitter ny Audi A6...ble dyrt gitt... Regner med den ungen enda har husarrest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Anmeld det, og gjør noe selv også. Ikke la dem slippe billig unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Føler med både deg og dama. skikkelig synd ass.. vist du får tak i dem, snakk me foreldrene deres, og fiks en slik deal at de må betale med egne lommepenger som de har spart opp. eneste som hjelper+ annmeld det.. men har ikke firmaet forsikring som dekker det meste som er på deres eiendom da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Både anmeld de og gi de ett tupp i ræva, ettersom tuppet ikke gir noe avkastning.. He he, eller film det i tilegg og legg det ut på nette til salg Pess unger som får deng kan du kalle det .. leit at det skjedde. Må være dritt for dama di med, hun gledet jo seg til og gi deg noe som er litt anderledes. Ikke alle gutter som for "hjul" av dama si Hadde andmelt det, ikke gjør mer. Si nei til konflikt råd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet September 27, 2005 Forfatter Share Skrevet September 27, 2005 Takk for mange gode tips! Har mange som driver å undersøker for oss der oppe nå. I tillegg har vi sendt mail til ungdomsskole og barneskole for å få lærere til å ta det opp i klassene. Prøver å blåse opp saken og skremme det frem, evt. få andre ærlige sjeler til å tyste. I et såpass lite samfunn må jo noen ha hørt noe! Hvis dette er guttestreker, noe som er høyst sannsynlig tviler jeg på at de klarer å holde tett om det. Dette er noe de kommer til å skryte av i lang tid. Helt til de ikke får ukepenger lenger Her er forresten noen bilder av herværket.. Det er ikke så ille bortsett fra taket... Ser tvilsomt ut at det kan rettes opp og bli pent igjen uten å bruke proff oppretter og mangfoldige tusen kroner.. Forresten, noen som vet om den personen som anmelder saken må stå oppført som eier på bilen?? Siden bilen ikke har vært registrert på noen år, og dama mi ikke har levert inn omregistrering så står vel bilen egentlig fortsatt i selgers navn.. Skaper dette noe problem ved anmeldelse, slik at det er ansvarlig eier som må levere den..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 utlov en liten dusør til den som tyster ekke mange 10-12åringer som klarer og si nei til 1000-2000kr... hvis du kan bevise atte du kjøpte bilen føre de jævelungene gikk løs på den så er det ikke noe problem.. kvittering osv funker som kvittering.. hvis ikke purken godtar det som bevis så kan du prate med gamle eiern å be han ta en telefon til purken å si atte du har kjøpt den håper seriøst de ungene blir tatt og atte saken ikke havner i konflikt rådet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet September 27, 2005 Forfatter Share Skrevet September 27, 2005 Hei og hallo:) Jeg må si meg rimelig forbanna på de som ødla den "perfekte" gaven til kjæresten min.. Og rettferdigheten bør seire! Må si at det er utrolig surt at dette skulle skje. Skulle ønske jeg hadde bestemt meg for å få noen andre til å hente bilen for meg før jeg kom meg til Oppdal, men jeg hadde så lyst til å være med å frakte den Uheldigvis for oss, så kunne ikke bilen vente i 1 1/2 uke på meg.. Som jeg glede meg til å gi ham den, og gledet meg til vi skulle begynne å fikse den opp, sammen Men den gang ei. Gikk fra å være lei meg til sint til FLY FORBANNA på bare noen timer etter nyheten kom. Håper på å ta de som gjorde det og gi de sin straff! INGEN bør slippe unna etter å ha gjort noe sånt..! Med vennlig hilsen Irene, dama til Psyfoon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 En kamerat har en strøken svart metallic golf gti av forrige versjon. Husker ikke helt hvordan han oppdaga det, men hvertfall så var det en liten drittunge som sto og kasta grus på den. Han visste hvem det var, men var så forbanna at han ikke turte dra opp til faren til han ungen den dagen. Dagen etter, da han hadde klart å roe seg ned sånn passelig, stakk han selvfølgelig innom. faren i huset viste svært liten forståelse, og var mer av typen: "So? hva har det med meg å gjøre?" Kameraten min visste at han ikke var helt god han heller, og klarte å holde seg rolig. Fikk hvertfall penger til en grundig polering til slutt. Mye rare folk rundtomkring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå