Eika Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 de som ikke vil MÅ inn, men de som vil får ikke lov :/ jeg ville inn og masa om det men fikk faen ikke lov.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bart Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 de som ikke vil MÅ inn, men de som vil får ikke lov :/jeg ville inn og masa om det men fikk faen ikke lov.. Det er jo synd Sa de hvorfor? Jeg var i marinen, søkte meg dit. Første tiden var jo litt kjedelig, men etter hvert var det helt konge, møtte masse nye folk, og lærte mye nyttig Når jeg ser tilbake på det, så savner jeg det faktisk. Er noe man burde oppleve spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 jeg har meget sterk adhd/mbd ville inn i marinen men det skjærte seg jo... jævla dritt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3Cecotto Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Da er det vel på sin plass at jeg som jobber med dette sier noen ord også, min personlige mening. Har møtt mange som har sagt akuratt det samma som dere, "bortkastet år, vil ikke, har ikke råd, osv osv" For det første, forsvaret fryser billån (betaler renter), huslån, barnebidrag og alt det der - vi har mange dyktige jurister som det går an å ta en prat med dersom det er økonomiske årsaker til å ikke ville avtjene. Har sett de fleste dimmetriksa dere har kommet med, og for å si det slik - våre leger ser om dere faker eller ikke, det er trossalt profesjonelle folk. Mange har klart det, men jeg synes det er utrolig feigt å ikke gi det en sjanse. De fleste har godt av å komme seg ut og bort fra mor og far Men en ting dere må aldri finne på å gjøre for å slippe førstegangstjenesten er å dimme pga psykiske årsaker, enten det er selvmordstanker, drap, eller psykisk ustabil på andre områder. (pissing i seng, driting rundt omkring, kronisk ronker o.l) Gjør dere dette, får dere iallefall problem med å skaffe dere arbeid. Men å derimot sette seg ned med troppsjef, komp. sjef eller lege/psykiater å fortelle om sine problem, så er mulighetene bedre for å slippe, samt at papirene dine forblir "rene og pene" Men, jeg vil som andre her anbefale de som får muligheten til å satse på det, ja dere vil slite, svette, banne, steike - men alt dette vil dere flire av når dere sitter rundt bålet på dimmefesten, eller på reunionsmøtet 10/20 år etter. Til han som lurte på kurs: du kan igjennom voksenopplæringa søke utallige kurs, de fleste førekort typer, offshore kurs, dansekurs, fallskjerm, truck jegerkurs, osv osv.. Dette er ikke noe rekrutteringspropaganda, men ville si min mening om folk som er usikre på tjenesten - og som kanskje ser mest negative sider ved Forsvaret. Foresten, Nord er laangt ifra så jæ*lig som folket vil ha det til, har sett den mest urbane asfalt-gutten, bli skikkelig fjellgutt. Det var vel nok preken for idag Gi gass! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 har du mulighet for å få meg inn i militæret M3Cecotto? psykologene og div andre folk har sagt atte jeg ikke får lov å inn pga: når jeg var 16år så ville jeg ikke inn, og psykologen min snakka om militæret og sa: hva skjer hvis du får ett skarplada våpen i hendane? så svarte jeg vare: stakkars jævlar... men nå vil jeg faktisk inn å sier: stakkars blink.. jeg pisser ikke i senga, kronisk ronker osv.. eneste er atte jeg er lat og er litt ustabil pga: mbd/adhd'n.. så en frekk sersjant som presser for mye hadde kansje fått en strak høyre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 har du mulighet for å få meg inn i militæret M3Cecotto?psykologene og div andre folk har sagt atte jeg ikke får lov å inn pga: når jeg var 16år så ville jeg ikke inn, og psykologen min snakka om militæret og sa: hva skjer hvis du får ett skarplada våpen i hendane? så svarte jeg vare: stakkars jævlar... men nå vil jeg faktisk inn å sier: stakkars blink.. jeg pisser ikke i senga, kronisk ronker osv.. eneste er atte jeg er lat og er litt ustabil pga: mbd/adhd'n.. så en frekk sersjant som presser for mye hadde kansje fått en strak høyre jeg ble ikke innkalt i år, selv om mange av vennene mine blei det. Nå leste jeg i avisen at hvis du ikke blir innkalt neste gang da så blir du heller ikke kalt inn. stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Gjør som en kompis av meg, smell ei dame på tjukken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 er bare pingler som ikke vil i militæret.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Har vært i militæret og vet hvilken barnehage det er. Helt fullstendig bortkastet spør du meg. Halve dagen går med til venting, og resten av dagen driller man på noe helt tåpelig for Ola Nordmann. Helt i orden med en yrkeshær. Det hadde vært noe. For den saue-flokken som kommer i militæret er absolutt ikke interessert i å være der, og er heller ikke den gjengen jeg stoler på at ville forsvare Norge på en tilfredstillende måte. Og så har men i tillegg en gjeng med venneløse idioter til befal som peiser deg rundt og nyter at de har makt uten logisk tankegang overhodet. (med noen få unntak selvf.) Alle befal som kommer lenger enn til kaptein er stort sett veldig alrighte folk, men mange sersjanter og fenriker som kun blir der noen år fordi de får ikke videre engasjement. Gjett hvorfor.... Som regel kommer det for mange på ett innrykk (vet dette da jeg hadde ansvar for ganske mange innrykk...) Da sier "sjefene" når soldatene ikke hører det., " Vi har ikke plass til flere, håper noen dimmer" Og da er det lett å dimme. Smør godt på med problemer både her og der og vær skikkelige puslete og pysete, og du kommer rett hjem. En annen mulighet er å klage på vondt i magen hele tiden. Samt spise tannkrem. Da får du feber og legen finner ikke ut hva du feiler, setter på psykisk reaksjon og vips du er hjemme. (Viktig å alliere seg med foreldre som sier de rette tingene hvis forsvaret ringer, noe de gjør. Da kan far eller mor si "Nei han klarer nok ikke å være borte hjemmefra. Han er alt for avhengig av oss til det." Og vips, rett hjem. Eller gå berserk hos psykologen. Kast pc-skjermen i veggen og virk truende... si at du ikke klarer å bli kommandert, da klikker det for deg... -> Rett hjem. Og ang. jobb. Jeg har høy utdanning og vært på en del jobbintervju. Ingen har enda spurt meg om min førstegangstjeneste. Og i min klasse når jeg studerte var det bare meg som hadde gjennomført førstegangstjeneste. Hvis ikke man får jobb uten førstegangstjeneste er det jo snart ikke flere å ansette. Så det har ingen ting å si, hvis du ikke søker jobb i politiet eller noe sånt. Så stå på! Dimm i vei. Bruk heller året til å få arbeidserfaring. Det er også positvit ved søking av videre jobb. Jobber du det året i det offentlige, får du også ansinitet og mer lønn etter endt utdanning hvis du fortsetter i det offentlige... Men for all del, jeg hadde et flott år i militæret..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Da eg skulle i millitøret så søkte eg om utsettelse pga. lærlingtid, og det gikk bra..og så kom dagen da eg skulle inn..var vel på madla i 9 tiden for innsjekking, så en masse venting, til vi til slutt fikk rom i 12 tida. det var jo greit og vi gikk og la oss..neste morgen var det legesjekk og slikt, snakka med en lege, og sa at eg ville heller reise hjem og jobbe enn å være her, han rablet litt på en blokk og sendte meg videre.. Da vi sto og ventet på å gå inn til den siste doktoren, satt det 3 stk på et lite kontor, 2 som var veldi oppdressa og en som satt i sivilt lengst inne i lokalet..da det var min tur, var det kun han i sivilt som var ledig, så eg gikk inn til han..han bladde litt i noen papirer og sa : Eg ser du har lyst til å reise hjem igjen. Ja sa eg..Velvel du får vel få lov til det du da sa han.. Trodde ikkje mine egne ører der eg satt, klask der dimmet han meg:shock: Herligt.. Heldig? Eg syns det Var der tilsammen 13timer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 90% av de som kommer i militæret vil hjem... faen så irreteranes atte jeg som VIL ikke får lov !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jødahl Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Har fåt innkalling til sesjon nå! Skrev på egenmeldingen at jeg har problemer med sengevetting og hadde problemer med å bli bilsyk Pluss på sesjon skal jeg si at jeg IKKE vil inn! Så får se hva det blir til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre21 Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 fyr deg en bønne det funker og si at du røyker masse.og har et rus problem.legen har taushets plikt så han kan ikke si det til noen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 fyr deg en bønne det funker og si at du røyker masse.og har et rus problem.legen har taushets plikt så han kan ikke si det til noen vil ikke anbefale dette, er narko rassia/sjekk ved innrykk, MP går igjenom bagger osv etter alt mulig, både med hunder og seg selv, finner de noe blir du anmeldt, men rosinen i pølsa er at du må bli der alikevel, det måtte en jeg kjenner værtfall. MEN han måtte levere pisseprøve 1 gang i uka eller noe sånt, ble enda festligere for han Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Da er det vel på sin plass at jeg som jobber med dette sier noen ord også, min personlige mening.Har møtt mange som har sagt akuratt det samma som dere, "bortkastet år, vil ikke, har ikke råd, osv osv" For det første, forsvaret fryser billån (betaler renter), huslån, barnebidrag og alt det der - vi har mange dyktige jurister som det går an å ta en prat med dersom det er økonomiske årsaker til å ikke ville avtjene. Har sett de fleste dimmetriksa dere har kommet med, og for å si det slik - våre leger ser om dere faker eller ikke, det er trossalt profesjonelle folk. Mange har klart det, men jeg synes det er utrolig feigt å ikke gi det en sjanse. De fleste har godt av å komme seg ut og bort fra mor og far Men en ting dere må aldri finne på å gjøre for å slippe førstegangstjenesten er å dimme pga psykiske årsaker, enten det er selvmordstanker, drap, eller psykisk ustabil på andre områder. (pissing i seng, driting rundt omkring, kronisk ronker o.l) Gjør dere dette, får dere iallefall problem med å skaffe dere arbeid. Men å derimot sette seg ned med troppsjef, komp. sjef eller lege/psykiater å fortelle om sine problem, så er mulighetene bedre for å slippe, samt at papirene dine forblir "rene og pene" Men, jeg vil som andre her anbefale de som får muligheten til å satse på det, ja dere vil slite, svette, banne, steike - men alt dette vil dere flire av når dere sitter rundt bålet på dimmefesten, eller på reunionsmøtet 10/20 år etter. Til han som lurte på kurs: du kan igjennom voksenopplæringa søke utallige kurs, de fleste førekort typer, offshore kurs, dansekurs, fallskjerm, truck jegerkurs, osv osv.. Dette er ikke noe rekrutteringspropaganda, men ville si min mening om folk som er usikre på tjenesten - og som kanskje ser mest negative sider ved Forsvaret. Foresten, Nord er laangt ifra så jæ*lig som folket vil ha det til, har sett den mest urbane asfalt-gutten, bli skikkelig fjellgutt. Det var vel nok preken for idag Gi gass! Og jeg var på Bardufoss og kjørte 123 Gorm (Leopard) i 97-98. Stortrivdes jeg! Jeg gruet meg til jeg skulle inn, men etterhvert så ble det da bedre og bedre. Nord Norge er ikke så ille som enkelte tror, Tromsø og Narvik er sjefs partybyer. Og så har jeg kontakt med mange av de jeg var inne med sammen enda. Så jeg hadde lett tatt det året igjen om jeg hadde fått velge i dag. Såh, da har jeg vært "rasshøl" også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå