Gå til innhold

Slippe militæret

sn|per
 Share

Anbefalte innlegg

VÅKN OPP... det er faktisk mange som nettopp ofrer dette for å gjennomføre førstegangstjenesten. Hva gjør dere så mye bedre enn disse personene? Hva er det som gjør at dere skal slippe disse kostnadene og ikke de som gjør plikten sin?

Hva er det som gjør at de som VIL inn, ikke får komme inn. Mens de som IKKE VIL inn som mange av hos her MÅ inn! Hvor er logikken?

Virker som at de som plukker rekrutter fra bunken, har bind for øyne.

urettfeigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

VÅKN OPP... det er faktisk mange som nettopp ofrer dette for å gjennomføre førstegangstjenesten. Hva gjør dere så mye bedre enn disse personene? Hva er det som gjør at dere skal slippe disse kostnadene og ikke de som gjør plikten sin?

Hva er det som gjør at de som VIL inn, ikke får komme inn. Mens de som IKKE VIL inn som mange av hos her MÅ inn! Hvor er logikken?

Virker som at de som plukker rekrutter fra bunken, har bind for øyne.

urettfeigt.

Du har helt rett. Som sagt det er det eneste argumentet jeg kjøper:

Det er i praksis ikke allmenn værneplikt i Norge! Det er en skam :!:

Enten får de ordne opp å kalle inn samtlige (store kostnader) eller så får de gi skikkelige økonomiske ordninger å kalle inn frivillige (les yrkes hær og store kostnader) Her har politikerene våre en jobb å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere at det hadde vært håp om å dimme om jeg sendte inn et brev med begrunnelser å forteller hvor mye militæret kan ødelegge for meg?

Skal flytte i leilighet om et par måneder. De kan vel ikke pålegge meg å si opp den leiligheten når jeg blir innkalt? Er det kanskje enda en god grunn for å slippe?

.

Sist jeg ble innkalt skrev jeg brev om å få utsettelse/fritak. styret og regnskapsfører snekret også sammen noe som jeg la ved.

Da fikk jeg utsettelse, under tvil. Fritak var uaktuelt!

Så nå har jeg altså fått ny inkallelse og skal inn januar. Ringte og spurte litt ang. om å få utsettelse igjen. De sa jeg trengte ikke sende inn noe fler brev for jeg fikk ikke flere utsettelser. har fått utsatt to ganger allerede.

Arg.

Noen flere som skal til madla 8januar?

Hvis miliæret får viljen sin så ankommer jeg madla 2 dager etter deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at SÅ mange 18-19 åringer skal ha så elendige rygger?? Tror det stemmer som det sies, at unge i dag er i elendig fysisk form.

Men jeg tør påstå jeg hadde godt av treningen på rekruttskolen, selv om alle ikke var idrettsmennesker er det bare sunt med litt fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...