Gå til innhold

motor


SanMiguel
 Share

Anbefalte innlegg

KJenner du ikke om den går som en 320 eller 325?

den går no bedre enn 320, men tror nok den skal gå enda bedre.. mulig det har noe med at den går ujevnt på tomgang.. at noe er feil med'n mener jeg..

mye mulig at jeg er helt på jordet, ikke umulig den går som den skal.. men virker som den mangler litt toppeffekt.. rask i flere områder men fra 170 og utover dør den ut rasker enn jeg trodde den skulle gjør..

kan jo være en lekkasje ett eller annet sted.. herje over med startgass å se etter.. drit kjett om det er kompresjonsfeil i sylindre.. bruker ikke mye olje.. men veldig mye bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

M52 har lokk i forkant,den kom i 95 og har aluminiumsblokk og vanos,M52TU er samme motor med dobbel vanos.M50 har støpejernsblokk og lokk i bakkant,påfylling til servostyring kan se ut som ett oljefilterhus her er M50 motoren http://hem.passagen.se/alpina91/photos/bmw23.jpg

da kan jeg si med sikkerhet at det er m50 da.. mangler jo vanos så at det er m50 er ganske grei.. målte rør etter lmm og er 2,5 tommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 2.0 M50/B20 M50 - 2.0L DOHC-24v/L6 -

M50 2.5 M50/B25 M50 - 2.5L DOHC-24v/L6 - M3.1

er det en av disse så lenge oljepåfyllingslokket er ved torpedoveggen?

hmm.. eller er jeg helt på jordet?

Det er nok korrrrrekt 8)

Mål diameteren på røret etter luftmengdemåleren, på 320 mener jeg det er ca 2 tommer, og på 325 ca 2,5 tommer. Men det finns folk på forumet som har en 320 eller 325 i garasjen, ut å mål folkens så vi kan få avklart det her en gang for alle!!!!!

ups jeg tok feil, har nettopp kjøpt meg en e-36 325 cab. og innsugs røret på den er ca 3 tommer 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målinga av insuget for å finne ut om det er 320 el 325 er jo litt vanskelig egentlig.. insuget mitt er mindre enn på 325, men jeg har en 328... Og lokket sitter foran. (98mod)

Det er en grunn til att det bare er 1 hest mere i 328 enn 325 selv med 3 dl mere volum, innsuget er begrensninga, så dvs hvis du setter på 325 innsug så kansje du fåre inn mere luft og dermed får mere effekt. Bare ett forslag det her.

Men jeg mener å ha hørt noe om det her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis den bruker mye bensin og går ugjevnt på tomgang, si alt ifra

300rpm-1200rpm på det værste, og bare hopper litt opp å ned når den ikke som værst. så er det mest sannsynelig lambdaen din som er ødelagt, det koster 1500 for ny, inkludert arbeid.

Hadde nettop samme feil på min....

Rett etter dette brant jeg en ventil på sylibder nr1, da gikk den ikke ugjevnt, den hoppet og det var en helt uvanlig risting i hele bilen.

da merker du det på bakke start da masse av effekten er borte og jeg måtte bruke hånd bremsen mange steder.

da bruker jo bilen helt sinnsykt mye bensin, min brukte da 2 l/mil på PEN langkjøring.

trur det er lambdaen din som er fucka.

at ventiler blir ødelagt er veldig skjelden, bor du i oslo området kan vi møtes så kan jeg høre på den å si hva jeg trur det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målinga av insuget for å finne ut om det er 320 el 325 er jo litt vanskelig egentlig.. insuget mitt er mindre enn på 325, men jeg har en 328... Og lokket sitter foran. (98mod)

Det er en grunn til att det bare er 1 hest mere i 328 enn 325 selv med 3 dl mere volum, innsuget er begrensninga, så dvs hvis du setter på 325 innsug så kansje du fåre inn mere luft og dermed får mere effekt. Bare ett forslag det her.

Men jeg mener å ha hørt noe om det her..

Stemmer det.. Får rundt 20HK mer ifølge ESS. Men er endel jobb, fordi det er ikke bare å sette rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis den bruker mye bensin og går ugjevnt på tomgang, si alt ifra

300rpm-1200rpm på det værste, og bare hopper litt opp å ned når den ikke som værst. så er det mest sannsynelig lambdaen din som er ødelagt, det koster 1500 for ny, inkludert arbeid.

Hadde nettop samme feil på min....

Rett etter dette brant jeg en ventil på sylibder nr1, da gikk den ikke ugjevnt, den hoppet og det var en helt uvanlig risting i hele bilen.

da merker du det på bakke start da masse av effekten er borte og jeg måtte bruke hånd bremsen mange steder.

da bruker jo bilen helt sinnsykt mye bensin, min brukte da 2 l/mil på PEN langkjøring.

trur det er lambdaen din som er fucka.

at ventiler blir ødelagt er veldig skjelden, bor du i oslo området kan vi møtes så kan jeg høre på den å si hva jeg trur det er.

jepp! flere som mener det kan være lambdaen.. får bestille en ny lambda. mye koster delen da? ¨må det spesielt verktøy til? jeg bor rett nord for kongsvinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lambdaen sitter på eksosen, rett ved motoren, veit ikke hvor mye delen koster, men jeg satt på en brukt en og med arbeid ga jeg 1000 spenn så er ikke så vanskelig trur jeg.. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...