Gå til innhold

ombygging....


stryn86
 Share

Anbefalte innlegg

Hei..

Er ny bruker på denne siden,d kan kansje vere gull verdt for mg...

Har fått kjøpt mg en 325 turbo motor dn skal vere på ca 350 hk med 0.8bar....Kan justeres opp til ca 1.5bar

lurte på kor masse eit e-30 325 cab karoseri er godkjent med og ka eg eventuelt må forsterke og bytte ut!??

Har vert i kontakt med biltilsynet,men di var lite behjelpelig med d... :(

Tenkte eg skulle registrere dn som ca.220-250,men kan ta d som er mest praktisk...

Noen som eventuelt har delene som trengst???

Setter STOR pris på inn spill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350hk på 0,8 bar trur eg ærlig talt at du kan ta med flæire teskeie salt. hjulspinn å en ruskete tomgang er ikkje synonymt med masse hest. her på holmen var det en kar som svidde av en masse peng på turbo på en 325 e30. enden på visa var at han vart grundig frakjørt av en kliss original 325 e30. skal du kjøpe en ferdig trimma motor må du be om bremsepapir,hvorfor skal motoren selges? skulle tru han ville ha den sjøl??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350hk på 0,8 bar trur eg ærlig talt at du kan ta med flæire teskeie salt.

Hadde det vært 350 hk med oppimot 1.5 bar... Det hadde stemt mer faktisk. Har sett endel seriøse bygg gjennom tidene, og M20 b25 med 1,5 bar ligger mellom 350 og 400 hk. Og da snakker vi datasprut osv...

Min gjetting er rundt 250+ hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren er ny bygget...

overhalt blokk,og den er oringet

neddreide stempler skal vere 8:1 i komp

btr 1.1:4

T04 og intercooler fra rs500

380ccm dyser

wasgten er fra en audi s2

toppen er portet 535lmm

turbo trykk FRA 0.7 og kan justeres opp til 1,2-1,5(kalkulasjoner)

dette her skal vere eit GANSKE RÅTT bygg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350hk på 0,8 bar trur eg ærlig talt at du kan ta med flæire teskeie salt.

Hadde det vært 350 hk med oppimot 1.5 bar... Det hadde stemt mer faktisk. Har sett endel seriøse bygg gjennom tidene, og M20 b25 med 1,5 bar ligger mellom 350 og 400 hk. Og da snakker vi datasprut osv...

Min gjetting er rundt 250+ hk

Ingen problem å bremse 350hk på 0.8bar..

Blei tilbudt eit komplett Turbokit på gamle 325´en eg hadde, garanterte 260hk på 0.5 på standar motor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viko, hvis man bruker 107%-regelen og tar utgangspunkt i 170 originale hk, så ender man på 315hk. Men en kompsenka motor har jo ikke lenger de 170hkene i behold, så teoretisk sett snakker man nok godt under 300hk ved 0.8 bar.

260hk ved 0.5 bar på en original motor er nøyaktig på 107%-regnestykket.. om de 170 originale hestene er i behold (og slike turbokits pleier jo bare være bolt-on på original motor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viko, hvis man bruker 107%-regelen og tar utgangspunkt i 170 originale hk, så ender man på 315hk. Men en kompsenka motor har jo ikke lenger de 170hkene i behold, så teoretisk sett snakker man nok godt under 300hk ved 0.8 bar..

Det er jo ikkje snakk om orginal motor da....

260hk ved 0.5 bar på en original motor er nøyaktig på 107%-regnestykket.. om de 170 originale hestene er i behold (og slike turbokits pleier jo bare være bolt-on på original motor).

Jepp er bolt on, og det er på stander orginal motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350hk på 0,8 bar trur eg ærlig talt at du kan ta med flæire teskeie salt.

Hadde det vært 350 hk med oppimot 1.5 bar... Det hadde stemt mer faktisk. Har sett endel seriøse bygg gjennom tidene, og M20 b25 med 1,5 bar ligger mellom 350 og 400 hk. Og da snakker vi datasprut osv...

Min gjetting er rundt 250+ hk

hmm, det var en 525 som benket 347hk ved 0.9 bar. kan stemme, da en får sirkus 107% økning ved 1bar på en motor som blir turbokonvertert. skal se om jeg finner linken til den senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viko, hvis man bruker 107%-regelen og tar utgangspunkt i 170 originale hk, så ender man på 315hk. Men en kompsenka motor har jo ikke lenger de 170hkene i behold, så teoretisk sett snakker man nok godt under 300hk ved 0.8 bar.

260hk ved 0.5 bar på en original motor er nøyaktig på 107%-regnestykket.. om de 170 originale hestene er i behold (og slike turbokits pleier jo bare være bolt-on på original motor).

mener jeg har lest en plass at det er 107% etter komp senk? hmm, hvis du legger 107% til i vektsfaktoren, altså da 2.07. 170 x 2.07 = 351 hk.

http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... ge=2&pp=15

der er den bilen som benket 347 hk ved 0.9 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener jeg har lest en plass at det er 107% etter komp senk?

Jeg forstå hva du mener, men jeg tror du tar feil.

Hvordan i alle dager skal man kunne lage noen regel på det når man ikke aner hvor mye forskjellige folk senker kompen, eller hvilken komp motoren hadde i utgangspunktet? Der er det jo mildt sagt variasjoner ute og går, så der er det ingen gitt fasit, mens det på atmosfærisk trykk + 1 bar overladningstrykk vil være mulig å regne ut ca. effektøkning i prosent, siden man vet effekten på så og så mye bensin/luft. 1 bar overtrykk er fordobling av trykk (i forhold til atmosfærisk trykk ved havnivå), så 107%-regelen er ikke ulogisk.

Så uansett hvor mye man senker komp er det nok ca. 107% økning på motoreffekten der og da. Har man senket komp slik at motoren bare yter 130hk, ja, så er det 107% økning fra 130hk. Ikke fra 170hk som motoren hadde originalt. Har ikke peiling på turbo/motor-mekking, men det er dette som er logisk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...