Gå til innhold

ombygging....


stryn86
 Share

Anbefalte innlegg

Til Ola...

Du har nok garantert hørt om Juha Tuoma sin 745i?

Såvidt jeg husker låg det bremsepapirer på 350 hk med 0,9 bar ladetrykk inne på sida der?

Ja, og som jeg sier, øker du trykket mere så øker dreiemomentet, men ikke effekten.. Dette både grunnet trykkfall på turtall, som igjen kommer av mottrykk i eksoshus, og at kompressorsiden er ikke kapabel til å levere mere luft..

KKK27 skal i teorien være tom ved rundt 350hk.. Dette mener flere motor byggere, og turbo forhandlere jeg har snakket med under min byggeperiode..

Juha tuoma påstår han greier 380hk og rundt 650nm med chip og wg modd på org 745 motor, noe jeg tror er litt optimistisk,men kanskje ikke langt unna sannhet.. Dette skal vel være rundt 1,1-1,2bar såvidt meg kjent.

Min yter over 100hk mere ved samme trykk.. Jeg hadde jo 336hk på hjula ved 0,6bar... Så her ser man hvor mye mere effektiv mitt oppsett er.

(Jeg ønsker IKKE å bli oppfattet som skrytete her, men jeg elsker slike tekniske diskusjoner og har min bil som mitt beste sammenlignings grunnlag)

Disse tallene ser en jo igjen på den 545`n (dette er da vel en ombygd bil det å??) som er annonsert over her også, så jeg tviler sterkt på at det er brukt orginal turbo i den.. Synd det ikke står oppgitt motor bygge specs og årstall der, men det er helt klart en rå bil som er verdt pengene!!

Mvh

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare noen tanker ang 745 motorer. etter en utalelse fra tore østhus.

745 3.2 har 252hk ca orginales.

745 3,5 har og 252hk etter pappirene men dette er noe som ikke viser seg i benken. den er da vbillig til og strekke seg meget nærme 300 tallet som helt orginal motor. jeg har selv montert 3,5 montorer i 2 stk e30 og vil synest d er litt rart att dene e30´n som seff er en lettere bil enn en audi rs2 men har faktisk ikke problem med og ta sine 252 hk og slippe en rs på bakskjermen og bare dra ifra igjend. denne rs2´n var ogt trimmet litt. men utifra orginalt hesteantall 315 hk skulle d jo funke like greit vertfall som bmw sin 252 hk rett frem på et strekke. bare noen tanker jeg har. ikke vet jegt men jeg vet att den rs2´n hadde ikke sjangs til og komme lenger frem en bakskjermen på e30´n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, fyren der påstår jo at 545i er en bil bygd i få eksemplarer? Må være noe ombygd opplegg.. eller noe greier fra Sør-Afrika eller tilsvarende..

Husker at for mange år siden var det snakk om at en serie på rundt 100 (eller noe sånn) utgaver av E28 545i hadde vært produsert... men husker desverre ikke hvordan enden på den historia var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare noen tanker ang 745 motorer. etter en utalelse fra tore østhus.

745 3.2 har 252hk ca orginales.

745 3,5 har og 252hk etter pappirene men dette er noe som ikke viser seg i benken. den er da vbillig til og strekke seg meget nærme 300 tallet som helt orginal motor. jeg har selv montert 3,5 montorer i 2 stk e30 og vil synest d er litt rart att dene e30´n som seff er en lettere bil enn en audi rs2 men har faktisk ikke problem med og ta sine 252 hk og slippe en rs på bakskjermen og bare dra ifra igjend. denne rs2´n var ogt trimmet litt. men utifra orginalt hesteantall 315 hk skulle d jo funke like greit vertfall som bmw sin 252 hk rett frem på et strekke. bare noen tanker jeg har. ikke vet jegt men jeg vet att den rs2´n hadde ikke sjangs til og komme lenger frem en bakskjermen på e30´n.

Mener du at du kjørte en orginal 3,2 motor uten noe mods i en e30, imot en orginal RS2?

En E30 veier vel ca 1200kg uten fører med en slik motor har 0,21hk pr kg..

En RS2 veier nesten 1700kg, og har 315hk, som blir 0,18hk pr kg..

Voila :)

I tilegg har 4wd vesentlig mere motstand i driverk, og e30`n har lettere utveksling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare noen tanker ang 745 motorer. etter en utalelse fra tore østhus.

745 3.2 har 252hk ca orginales.

745 3,5 har og 252hk etter pappirene men dette er noe som ikke viser seg i benken. den er da vbillig til og strekke seg meget nærme 300 tallet som helt orginal motor. jeg har selv montert 3,5 montorer i 2 stk e30 og vil synest d er litt rart att dene e30´n som seff er en lettere bil enn en audi rs2 men har faktisk ikke problem med og ta sine 252 hk og slippe en rs på bakskjermen og bare dra ifra igjend. denne rs2´n var ogt trimmet litt. men utifra orginalt hesteantall 315 hk skulle d jo funke like greit vertfall som bmw sin 252 hk rett frem på et strekke. bare noen tanker jeg har. ikke vet jegt men jeg vet att den rs2´n hadde ikke sjangs til og komme lenger frem en bakskjermen på e30´n.

Mener du at du kjørte en orginal 3,2 motor uten noe mods i en e30, imot en orginal RS2?

En E30 veier vel ca 1200kg uten fører med en slik motor har 0,21hk pr kg..

En RS2 veier nesten 1700kg, og har 315hk, som blir 0,18hk pr kg..

Voila :)

I tilegg har 4wd vesentlig mere motstand i driverk, og e30`n har lettere utveksling..

var faktisk en 3,5. men jeg vil som jeg sa var denne rs2´n noe trimmet. men jeg vet ikke eksakt hk antall. men den hadde ikke nubbings vertfall. jeg tror vertfall 3,5 motoren har mere en 252. men d er jo bare meg..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro lesning for den som kanskje tror jeg sitter å finner opp ting om orginal turboen i 745 :)

Disse gutta virker det som folk hører på iaf :D

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... highlight=

resymè: kkk27: 350hk, meget dårlig respons..

Ser også at det er 300CC dyser orginalt i 745, noe jeg ikke var sikker på før.. Å hente 380hk ut av 6stk 300cc dyser, er nesten en tryllekunst vil jeg si.. Spesielt med motronic styringa.. en god regel er 1hk pr cc i en 6syl ved 90% duty.. LITT mere når en kjører dysene i 100% duty..

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=571820 han her skal tydeligvis ha 450hk med chip.. Sånne ting er det som gjør at jeg henger meg opp i dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henning Engen hadde 385 hk i den gamle 325 motoren sin og der var det datasprut og hele pakka!

Såvidt jeg husker, så hadde Henning godt og vel 1,5 bar på 385 hk...

Jo, han kjørte da med 1,5 bar! :wink: altså nesten dobbelt så høyt ladetrykk som trådstarter..

Dette har man i ettertid funnet årsaken til.

1. AMC toppen, som i praksis er en 320 topp med 325i ventiler. Dvs. at kanalene er alt for trange.

2. Original 325i bensinpumpe. Den holder til max 350 hk eller rundt 1 bar og da ligger man allerede på grensa. Dette har jeg selv opplevd, jeg har heldigvis bredbåndslambda så jeg så hvordan AFR'en steg opp mot sperra. Byttet til større pumpe og alle problemene med magring på høyere turtall og trykk var borte.

Henning kommer nok sterkere tilbake i 2006 med sin værsting 2.7 Turbo. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. AMC toppen, som i praksis er en 320 topp med 325i ventiler. Dvs. at kanalene er alt for trange.

Han hadde vel først 325i-topp på, før han monterte den AMCen...

BTW: Tror ikke at de AMC-toppene er noen suksess... Simpel overhalingsopplegg det etter min erfaring, egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. AMC toppen, som i praksis er en 320 topp med 325i ventiler. Dvs. at kanalene er alt for trange.

Han hadde vel først 325i-topp på, før han monterte den AMCen...

BTW: Tror ikke at de AMC-toppene er noen suksess... Simpel overhalingsopplegg det etter min erfaring, egentlig...

AMC satt på under bremsing. Det er fabrikksnye topper, ikke overhalte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Men eg byttet til en slik en på en 525 for en stund tilbake, og kanalene/portene såg ut som om det var yngste dattera mi som hadde styrt fresen... :roll:

Ja, det er jo det jeg sier. Det er en 320i topp med 325i ventiler, ergo alt for trange kanaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...