titus41 Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Hei er ny medlem på forumet og er bare 17 år hehe UUFFF !! og jeg ser etter en bil jeg har tenkt å trimme. Har mye sikla på Henning sin BMW E30 325i hvor mye koster en E30 ? som jeg iallefal kan få en turbo og pop off på. jeg er ute etter at bilen skal dra mest mulig. hva er ca priser på disse bmwene noen som kan hjelpe meg med dette og er ganske ny i faget så prøver å lære meg mest mulig om bil pratet. er også intresert i kanskje en bil som er "ferdig" trimma. gi kontakt eller svar her hvis du er intresert i å hjelpe meg andrjo@online.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Hei og velkommen til forumet. Det er mykje å velga mellom. Først må me få vete maks budsjettet ditt. Da vil du sikkert få anbefalingar og linkar i massevis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet September 28, 2005 Forfatter Share Skrevet September 28, 2005 er jo som sakt meget ny i detta. og har satsa altfor mye på anlegget mitt. har link til avforum hvis noen vil se hehe.. men jeg må se på priser som går ann å hente.. vet ikke hva man får for en bra E30 jeg eller en annen fet bmw. har tenkt så jeg slepper å lakkere å styre og ordne på utsia.. tenker nå bare på motoren. da er det vell en fordell at motoren er litt stor fra før av for å få henta mest mulig Right?? Målet er iallefal turbo med pop of det SKAL jeg ha hehe.bra å sette mål. men det er vel ikke alle biler som man bare kan stappe turbo på. takker for Hjelp Klarte å trykke feil. så jeg lagde ny emne .. men kopirte og satte inn på real topic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 ... Spørs om det ikke snart er på tide å lage en sticky "Er du 17 og vil ha pssch-lyd?"-tråd med henvisning til Bilforumet.net... Klarer du ikke en gang å komme med verken effektmål, budsjett eller noe som helst annen info kan du ikke forvente å få noe fornuftig svar. Snakker uansett mange titalls tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 ...Spørs om det ikke snart er på tide å lage en sticky "Er du 17 og vil ha pssch-lyd?"-tråd med henvisning til Bilforumet.net... Klarer du ikke en gang å komme med verken effektmål, budsjett eller noe som helst annen info kan du ikke forvente å få noe fornuftig svar. Snakker uansett mange titalls tusen. Må si meg enig med Gunnar her, trenger ikke legge ut alle planene/ideene som "popper" opp i hodet dit... Må liksom tenke litt over det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 jeg er ute etter at bilen skal dra mest mulig. Dra hva? Tilhenger? Fjortiser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet September 28, 2005 Forfatter Share Skrevet September 28, 2005 det jeg mente å dra er at bilen skal akselere mest mulig og ikke ha en bil som OO 300km/t hvis dere skjønner.. Vi er i norge nå hehe.. kan høres litt amatør ut jeg nå men er ute etter å trimme en bil mest mulig. HK kan jeg jo ikke si når ikke vet åssen bil jeg skal ha engang hehe.. men kanskje litt over 200 ja.. lyst å gå til målet til Henning sin Bmw http://www.streetracing.no/henning/bilen-bilder2003.php sjekk også vidoen ca slikt mål jeg vil ha.. men detta koster jo skjorta av alt tenker jeg. så hvis dere kanskje kunne ha hjelpet meg med å finne en slik en bmw som henning så hadde det vært til stor takk hehe.. og en ting til jeg kommer garantert til å bygge meg oppover med bilen og bygge og innstalere nye deler for ny lønning hehe.. så det blir nok et langt prosjekt. men vet ikke helt hva jeg skal starte med osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bart Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 skal du ha litt over 200 hk er holder det med en e30 325, med fullt effektanlegg, fra motor og ut, chip, og nytt luftfilter. Det er iallefall mye billigere enn turbo, sånn i første omgang mener jeg Uansett, velkommen til forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet September 28, 2005 Forfatter Share Skrevet September 28, 2005 hvor mye koster det for et greit effektanlegg og luftfilter og chip da? vet ikke engang hvor mye en E30 koster brukt jeg hehe.. hva er en god pris på en bmw e30 da? Har funnet noen turboer på nettsider men sattan alle koster jo sånn ca 18.000 osv videre og da må du ha +++. hvor mye bedre effekt får jeg med en turbo?enn med luftfilter, effektanlegg og chip?? har dere noen gode nettsider for trimming? dere dere bestiller i fra osv. men man kan ikke bruke all trimming sett til alle slags biler ? vurderer også å kjøpe en Audi 80 Coupe eller en rs2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 kan høres litt amatør ut jeg nå men er ute etter å trimme en bil mest mulig. HK kan jeg jo ikke si når ikke vet åssen bil jeg skal ha engang hehe.. men kanskje litt over 200 ja.. lyst å gå til målet til Henning sin Bmw http://www.streetracing.no/henning/bilen-bilder2003.php Vel.. en grei E30 325i må du ut med 25-30k for, og skal du ha tilsvarende oppsett som Henning kan du sikkert begynne å telle titusener på mer enn to hender. Bare datasprutet koster jo 20k+.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bart Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 litt mye på engang men ok, brukt e30 kommer jo ann på års mod og stand osv. men ett sted mellom 20-30 tusen finner du deg sikkert en som er helt ok, effektanlegg fra motor og ut, kommer gjerne lett på 12-15tusen, ett sports luftfilter, koster vel mellom 500-1000 kr, chip til en e30 aner jeg ikke hva koster. Men skal du ha turbo i bilen, som drar på skikkelig må du sikkert regne 100 tusen lett. Har man turbo er det gjerne nytt eksos anlegg på bilen allerede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Chip, filter og effektanlegg kan ikke sammelignes med en turbo konvertering.... Det er som dag og natt....:)med turbo kan du oppnå alt fra 200-600hk... kommer helt an på hvor mye penger du skal bruke.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet September 28, 2005 Forfatter Share Skrevet September 28, 2005 men detta hørtes jo ikke ille i det hele tatt siden jeg har tengt meg en budsjett på bil til 50.000 og opp til 100.000 kr. og derfra har man jo MYE trimmings penger. men hva er en god "årgang" på en E30 da? finnes det ikke og billige turboer ? hvis man eksemper kjøper luft filteret og effektanlegget med turbo ? vill ikke dette begynne å bli bra da? eller funker det ikke sammen mon tro? finnes det noen ferdig trimma E30'er til salgs? da kan man jo bygge seg enda mer opp derfra og:) men det er vell også kvalitet på disse motorene alle er vell ikke så holdbarige i mange år til og trimma derfra må jo vøre bortkasta med spenn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bart Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 har du turbo , så har du nok det spreke luftfilteret også og effektanlegget. regn 100 000 på bare turbo konverteringen, så kommer bilen. blir fort dyrt. Bra årgang på en e30 er feks fra 89, da fikk de seg en facelift, tror det var 89. da kan du jo også finne en som har m-tech 2 styling, men vær obs på at prisene på en slik e30 kan fort kommer på mere enn 20-30 tusen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet September 28, 2005 Forfatter Share Skrevet September 28, 2005 kanke si at prisen er så ille.. men vet du om noen som selger en Sprekere enn originale E30? med pris og alt.. har tenkt å kjøpe bilen i April. men det hadde vært så Sinnsykt Gøy med pop of ventil ? TTSSCHH må si jeg elsker lyden. kan man klare å få den lyden selv om man ikke har turbo ? finnes vel et sted i motoren der det er et slikt trykk vell. eller er jeg helt på bærtur. vet du også om noen sider der dem selger ferdig trimma biler? Hva er Specsa på en Standard E30 forresten? er garantert noen her på forumet som har trimma den.. men slik jeg er ute etter kanskje uten turbo, hva vill dere si om at den drar da? man merker det for å si det sånn ? eller blir det bare helt greit.hvis dere skjønnte hva jeg mente .. mye SPM på engang her men men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå