Gå til innhold

Dagnose kabel med USB kontakt for PC!

bimmerdude
 Share

Anbefalte innlegg

ahh ok.. hva mener dem me vag?

VAG = Volkswagen Audi Group

Volkswagen AG tror jeg nok du mener.. ;)

Volkswagen AG eier Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Lamborghini, Bugatti, Bentley og muligens flere som jeg har glemt i farten, så alt dette er egentlig VAG-biler.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel stor sjanse for at en slik kabel også finnes til Bmw. De fleste verksteder i dag bruker vel en 9-pins seriell kabel, men om det er seriell eller usb har jo ikke noe å si, det er jo softwaren som er mest vesentlig.

Men det å få tak i noe slikt til en rimlig penge, det er vel værre... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn som jg ser d så står d jo på finn at den støtter alle bil merker fra 96 og oppover?? eller tar jg feil?

Det er rett og feil. På amerikanske biler er det samme standard på diagnose på alle bilmerker. Men.. denne standarden ble ikke innført før i 2001 i Europa. Amerikanerne var tidligere ute altså.

Så finnes ikke noen diagnose standard på biler før 2001 modell for oss.

Hos BMW bruker de DIS. En forhistorisk datamaskin på nivå med 20-30 år gamle datamaskiner. Den er på størrelse med ett kleskap og koster noen 100 000 kr. De kjører spesiell software som ikke kan kjøres på PC også. Helt latterlig egentlig. Steinaldernivå.

Det finnes jo små apparater som kan lese BMW diagnose (på størrelse med en PDA ca.) men de er ikke laget av BMW. De er uansett ganske dyre og det må jo være mulig å lage ett slikt program for PC.

Jeg vil helst ha med USB kontakt. Paralell og seriell er bare shit. Vet ikke om min bærbare har det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...