Bimmerlars Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Hallo! Driver å prøver å få fatter'n til å kjøpe en E39 5-serie. F. eks 530D Hva er typiske feil på disse bilene? Har hatt Toyota Camry, og den er det jo aldri noe gæli med, og han er ute etter en driftsikker bil, men prøver å overtale han til å kjøpe noe annet enn dissa plastskranglete japsebila! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 jeg har en 520d 2003modell gått 100.000 km ikke hatt noen problemer, selvom det er chip på den Men rust! Svakhet: rust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 29, 2005 Forfatter Share Skrevet September 29, 2005 Hvor ruster den da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Hvor ruster den da? rusta faenma under panseret! og vinduskarmen eller hva det kalles, den metalldingsen som holder vinduet og visker arm så jo faen ikke ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Jeg har sett og hørt et det er et problem med disse diselbilene. Insuget blir igjen klistret av olje å shitt fra veivhuset( der det kommer oljedamp), det står en ganske stor ventil som skal forhindre dette, men vist den ventilen er litt defekt, så kommer dette og legger seg som en gjørme på insiden av insuggs manefoild. Man kan sjekke dette med å skru av insuget i toppen og stikke fingeren inn for å se om det kommer noe dritt ut. Dette gjør selfølgelig at bilen går tregere etter vert. jeg har hørt at dette kan forekomme på noen merchedes disler . dette er noe jeg har hørt på et BMW verksted, og jeg har sett det. Man må selfølgelig holdet dette vedlike, og da sjekker man den ventilen. det er det jeg vet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 29, 2005 Forfatter Share Skrevet September 29, 2005 Takktakk Det med rusta overraska meg! 2003 modell også allerede full av rust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Takktakk Det med rusta overraska meg! 2003 modell også allerede full av rust tok det rett på garantien + reklamasjon Men ellers så er diselbil jævla hissig! Hvartfall 530d der sitter det en 5syl. jævla grom lyd + hissig med dreiemoment Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Ja trodde E39 var meget godt galvanisert, og lite plaget med rust. Selv de tidligste modellene jeg har sett har ikke tegn til rust. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Ja trodde E39 var meget godt galvanisert, og lite plaget med rust. Selv de tidligste modellene jeg har sett har ikke tegn til rust. Ja, det er bare forsette å tro at 5 serie ikke ruster mange i slektningen min som har 5er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tangen Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 E39 ruster vel i dører og bakluke på lik linje som E46 ruster under panseret... Rusta pleier å bli tatt på garantien!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 29, 2005 Forfatter Share Skrevet September 29, 2005 E39 ruster vel i dører og bakluke på lik linje som E46 ruster under panseret...Rusta pleier å bli tatt på garantien!! Men kommer den tilbake i tide og utide? så det blir et evigvarende problem liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage-A Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 E39 har svake foringer i bærearmene bak, samt bærekuler(alltid problem på bmw) .. I noen tilfeller er også vannpumpen et svakt punkt. Ellers lite. Dette gjelder mest for biler som har rundt 150k på telleren. Koster lite å fikse, men er en kjedelig jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 Mine erfaringer ang E39 (har hatt to stk) er at det er relativt lite feil. Har selvfølgelig sine "barnesykdommer" som nevnt over, men alt i alt en solid bil. Eneste jeg har opplevd er litt rust på bakluka. Min første E39 hadde gått ca 200 000 km når jeg solgte den, uten at jeg hadde byttet noe annet enn slitedeler. I tillegg kommer selvfølgelig litt styling for egen glede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cc300 Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 Føyer meg inn i rekken som fornøyd ex-eier av E39. Kjørte bilen fra 80000km til rundt 195000km på meteret og hadde omtrent ingen feil bortsett fra vanlig vedlikehold av slitedeler som bremser, foringer, dempere, katalysator osv... Det eneste var en airbag-sensor som stadig krangla og et par dørhåndtak som brakk av i sterk kulde med frosne dørlister . Ellers superfornøyd med den bilen! Ikkeno rust. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 Ja fattern selger nå BMW 520d 2001 mod, 110% rustfri, meget pen i lakken også. skjønner ikke at dere har hatt problem med rust, men er vel kanskje der dere bor salt på veiene? Selv min 318is 94 mod er 100% rustfri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå