Gå til innhold

Feil ved E39


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo!

Driver å prøver å få fatter'n til å kjøpe en E39 5-serie. F. eks 530D

Hva er typiske feil på disse bilene?

Har hatt Toyota Camry, og den er det jo aldri noe gæli med, og han er ute etter en driftsikker bil, men prøver å overtale han til å kjøpe noe annet enn dissa plastskranglete japsebila!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett og hørt et det er et problem med disse diselbilene.

Insuget blir igjen klistret av olje å shitt fra veivhuset( der det kommer oljedamp), det står en ganske stor ventil som skal forhindre dette, men vist den ventilen er litt defekt, så kommer dette og legger seg som en gjørme på insiden av insuggs manefoild. Man kan sjekke dette med å skru av insuget i toppen og stikke fingeren inn for å se om det kommer noe dritt ut.

Dette gjør selfølgelig at bilen går tregere etter vert.

jeg har hørt at dette kan forekomme på noen merchedes disler . dette er noe jeg har hørt på et BMW verksted, og jeg har sett det.

Man må selfølgelig holdet dette vedlike, og da sjekker man den ventilen.

det er det jeg vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine erfaringer ang E39 (har hatt to stk) er at det er relativt lite feil. Har selvfølgelig sine "barnesykdommer" som nevnt over, men alt i alt en solid bil. Eneste jeg har opplevd er litt rust på bakluka.

Min første E39 hadde gått ca 200 000 km når jeg solgte den, uten at jeg hadde byttet noe annet enn slitedeler. I tillegg kommer selvfølgelig litt styling for egen glede. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg inn i rekken som fornøyd ex-eier av E39. Kjørte bilen fra 80000km til rundt 195000km på meteret og hadde omtrent ingen feil bortsett fra vanlig vedlikehold av slitedeler som bremser, foringer, dempere, katalysator osv... Det eneste var en airbag-sensor som stadig krangla og et par dørhåndtak som brakk av i sterk kulde med frosne dørlister :shock: . Ellers superfornøyd med den bilen! Ikkeno rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...