Gå til innhold

ASA aluminiumsfelger

530DAT
 Share

Anbefalte innlegg

har hørt at chromen på ASA felgene skal lett flasse av...men, dette er selvsagt reklamasjon uansett så...ASA DM3 (samme som AR1 bare skrudd) er noe av de peneste og rimeligste du får til uansett bil.

jeg fikk pris på 9500,- for 8,5x18" ASA AR1 med Toyo Proxes dekk hos shariff!

Lykke til, og kjøper du de felgene er jeg misunnelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte en sesong med ASA JS5 7,5x17 på e30'n jeg hadde før. Felgene var helt greie de selv om de opplevdes som litt mjuke. F.eks satt senterkoppene som et hælvete og selv om jeg brukte lett polstring rundt en flat skrutrekker for å få de av så var det lett å sette merker. Utover det var det ingen problemer med de.

Etterhvert så jeg dog "lyset" og fant ut at de gamle skrudde 15" BBS-hjula jo var MYE finere enn 17" ASA på e30. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente vel det fordi det ble lett merker i dem. Tror de fleste alufelger er omtrent like mjuke (unntatt smidde). Aluminium er ganske mykt. Derfor godset blir ganske tykt og vekta blir høy. Alufelger trenger ikke være lettere enn stålfelger.

Smidde felger er tingen. ASA har også smidde felger tror jeg, så noe drittmerke er det ikke. De er vel også laget på samme fabrikkene som BBS muligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...