Gå til innhold

Bimmeren har kolapset (motortrøbbel)


Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Gamlingen skulle fixe et par småting på lørdag!

Har ikke fått varm luft i i bilen i det siste, så han mente det va falsk luft i kjølesystemet...

Det ble til at bilen gikk endel på tomgang (noe den ikke klarer uten at jeg ruser den endel, regner med det er bensinfilteret som er tett.) Så fyllte vi på med frostvæske og jeg skulle ta en prøvetur...

Det skulle jeg ikke gjort, for jeg kom ikke lenger en 500 meter før hele bilen streiket...merkeligste jeg har vert med på! Pedalene reagerte ikke, rattet låste seg, og batteri lyset lyste!Fikk såvidt svingt innom en parkeringsplass før den kolapset helt.

Batteriet ble da ladet opp for ikke så lenge siden, så det kan ikke være feilen! Jeg startet den igjen etter noen minutter og prøvde å komme meg hjem igjen, men det klarte jeg ikke, kom bare hallveis og klarte å svinge in på Esso.

Gamlingen kom ned og mente det var for høyt trykk i kjølesystemet siden vi hadde fyllt den nesten til topp med kjølevæske...så vi slapp ut trykker og skulle prøve igjen, men neida! Hva i alle dager har skjedd her??

Hvorfor låser rattet seg? Hva kan være galt? Noen som har noen forslag?

Har fått bestillt time til å skifte bensinfilteret på tirsdag, men jeg tviler på at det skal fikse alt...er nok noe mer som ligger under her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det hadde vert servoen så hadde det vel gått an å vri på rattet omtrent normalt... er ikke såå store forskjellen når jeg er vandt med bil uten servo også! Rattet sat ikke helt bom fast, men var usansynlig tungt å vri om, måtte nesten henge meg på det for å få svingt bilen litt..

Servolyset hadde vel kanskje lyst også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler med servo, blir mye tyngre enn biler uten servo, når motoren stopper. Så det henger nok i sammen med at bilen stoppet. Samme gjelder for ladelampa, den begyneer jo å lyse hvis bilen stopper. Så det du må finne ut av er jo hvorfor bilen stoppet. Kanskje bensinpumpa?? Men det henger nok i sammen med det at den ikke gikk på tomgang. Det med kjølevannet er nok et kapittel for seg selv, hvis ikke den koker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde eit lignende problem på opelen min.. Alt begynte å lyse, cd-speleren skrudde seg av og på, kun bremsepedalen som funka og bilen berre kubba.. Når bilen stod i 1.gir og eg satte på nødblinken så blinka det nesten ikkje, men når eg satte den i fri, så blinka det som fan.

Sentrallåsen låste seg og kilte seg fast, så eg måtte klatre ut vinduet.. Nåke jævla drit...

Det var DYNAMOEN som var ødelagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mitt batteri gikk fyken for et par år sia var bilen et sant helvete å ratte når jeg fikk den slepet til et verksted. Bremsene funka heller dårlig. Hvis du har laddet batteriet og ikke kjørt mye etterpå kan dette være årsaken. Ville sjekka batteriet. Kanskje du må ha nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da har vi fått oppklart endel...

Det ene festet på radiatorslangen er knekkt, og alt kjølevannet har rennt ut der :P tempmåleren fikk aldri tid til å slå ut heldigvis..

Det var også en vakumslange som hadde hoppet helt av :shock:

Denne er helt morken med masse sprekker i, så den må skiftes!

Det forklarer jo fuskingen til motoren, fått masse falsk luft....:P

Får fikset disse tingene på tirsdag, så jeg krysser fingrene for at alt er bra etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er slanger å sånn dritt kostert det ikke mye heller, hørtes mye værre ut når du forklarte, godt det ordner seg. vakum slangen på min bil hoppet av i sommer på vei hjem fra danmark, jeg ble rimelig nervøs jeg også. poff så stoppet det, jeg fikk fikset det for 300spenn og et brett med Tuborg på et Cheverolet/citroen verksted i sverige. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hylland: tipper du ALDRI kjøper opel igjen,eller???helt normalt det der på en opel :roll: instrumentpanelet på en calibra er jo rene discoen på kveldstid.

Aguilera:noe av det jævligste som fins er om du har dårlig tid/stressa,kjører gjerne litt fortere enn du burde,det regner som faen og reima til servopumpa er slakk.gjett om hjertet tar et par slag ekstra i ren panikk om det kommer vann på reima i en knapp sving :shock: !!!!!

batt.lyset vil lyse om motoren stopper,mens oljelampen ikke kommer på fordi det fortsatt er litt trykk en stund etter motoren har stoppet.

tenker det meste hadde en logisk og (forhåpentligvis) enkel årsak jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, skal til verksted kl 5 i ettermiddag, så jeg håper det fikser problemet...utrolig at en liten vakumslange og en liten plastikk shit kan lage så mye styr :twisted:

Kommer tilbake med oppdateringer senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...