Gå til innhold

Møte med fjell veggen

Bjarne_M
 Share

Anbefalte innlegg

Offf...triste greier!Først og fremst - godt at alle kom fra det med mindre skader!!!

Grunnen her var jo at han som skulle ver sjåfør hadde altfor høy fart med en bil som ikke er hans... da er det for pokker meg han som skal ta skylla også!!!Han er ansvarlig for sine egne handlinger... :twisted:

Viss jeg hadde leid sjåfør for helgen (noe som ALDRI hadde skjedd) så hadde sansynligvis grunnen vert at jeg selv skulle på fylla og ikke kunne kjøre! Og om du er en smule eller to full, så er det ofte svært vanskelig å bedømme om sjåføren faktisk kjører som han skal.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vel, eg sa de gikk for fort, eg var sterkt berusa, så ka vett eg?

han som er edru og sjøfør bør kjøre ite forholdene.

men eg sa det mange ganger, og det sa di andre i bilen at han måtte roe seg ned i den svingen.

eg føler meg veldi råten for at han må betale det, men han meiner sjøl at han bør gjera opp for seg...

IMG_0003.jpg

BMW_005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! Helt klart et poeng der. Men hvis for ekesempel Bjarne ikke vært i bilen må jeg si at sjåføren burde ordne opp i alt. Hva mener dere? For min del er jeg sjåfør kanskje 1-2 helger i måneden, dvs de helgene jeg selv ikke er ute. Men er mer forsiktig med andres biler enn min egen...

Her er eg i allefall heilt klar, dersom ikkje eigaren av bilen er i bilen, ja då er vel heller ikkje den som køyrer bilen sjåfør for nokon andre enn seg sjølv (dersom ikkje målet er å heile tida er å halda bilen "varm" hehe)

I dette tilfellet er det klart at føraren er "sin eigen herre", og må stå til annsvar for det han/ho gjer...inklusiv det å rydde opp i eit vrak som står klistra i fjellet!

PS eg ville ikkje ha vore sjåfør eller lånt ein bil som ikkje var fullforsikkra. Dersom den er det er max erstattningsannsvar eigenandel + bonustap. Dette er ein sum som forsikkringsselskapet fortel deg ved skade.... På denne måten er risikoen avgrensa.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ann kjørt forsvarligt, og det hadde sjedd et uhell med olje i kjørebanen eller noe lignendes, hadde eg hjelpt han med det.

Men når du kjører i 80kmh i en 90graders sving, så går de jo bare rett fram.

ja bilen er nok kondemde, så viss noen trenger deler, eller heile delebil, så bare ta kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få litt spec på bilen da??

Mod, type, utstyr, km osv..

Sjåfører´en din kjørte uansvarlig og burde dekket skaden, og i ditt tilfelle kor kondemnering er inne i bilde burde den uansvarlige sjåføren kjøpt en tilsvarende ny bil til deg, eller betale den den var verd, er min mening.

Hadde det vert eit uhell hadde det vert noe anna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en 320i 91model, kjørt 288 000 ganske mye, men følgt alle servicer og går veldi fint enda, bakakslingen er nettop skiftet ut, er en 325i bakaksling, intriøret er helt fint, er mørkt stoff intriør, dassbord og alt slikt er helt.. er det noe bare send pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au au au....

Kondolerer for tapet av pen bil... Bra det ikkje ble større personskade.

Når kræsjen er forårsaket av overmot hos sjåfør og det er blitt påpekt av passasjerer, så er det nok rett at sjåfør må betale.

Eg låner ikkje vekk bilen(e) mine til folk generellt, og hvis eg gjør så veier eg erfaring, kjørestil og slikt litt opp mot hvilket ærend vi har med bilen..

Pickupen min får nesten alle låne til forskjellige ting, selv om det bare er ansvar. Men her opplyser eg fint i forkant at all skade skal dekkes av sjåfør.

M3'en får ingen låne. Og 324'en blir ikkje sluppet av syne i det hele tatt den heller. Klart til ett lite ærend hvis de skal rett bort i hugget og hente noe, men ikkje over lengre tid/der det er fare for at det kan skje noe.

Og har eg sjåfør på bilen er det kun når eg bare har meg ett par pils og bilen skal være under min observasjon hele tiden....

Generellt er eg aldri sjåfør på biler selv som er verdt noe særlig, med mindre det er skikkelig forsikring på de. Har ikkje råd til å legge ut f.eks 100K på ett uhell for å beholde en kompis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er tilstanden til felgene? Ser at den ene må ha fått seg en smell, men er den i fremdeles i kjørbar stand?Jeg overlever felger med litt kantsår, det kommer vel med tiden uansett...

Hvilke dim er det på dem?Og hvor mye skal du evnt. ha for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...