Gå til innhold

Møte med fjell veggen

Bjarne_M
 Share

Anbefalte innlegg

sure greier det her... men godt han vil gjøre opp for seg.jeg for min del gir grei beskjed til alle som låner/kjører mine biler at smeller det så er bilen din....med mindre jeg har kasko,da driter eg i det.hvorfor skulle jeg betale for andres udugelighet??? klart at om føreren havnet i en situasjon som jeg følte at han gjorde sitt ytterste for å unngå og var rett og slett maks uflaks,så hadde jeg nok tatt litt av støyten jeg og.

sjåføren betaler om ikke andre spesielle forhold ligger til grunn mener nå jeg da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

siden sjåføren har blitt fortalt å roe ned så føler vel ikke jeg at du trenger ha så dårlig samvittighet for at han betaler. Blir nattesøvnen din dårlig på grunn av det får dere heller vurdere å halve på kostnadene eller no :)

synd med bilen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har vi blitt enige om hvordan vi skal gjør det.

Vi skal dele 50/50 på det, er jo ikke helt fornødd med det,

men vennskapet betyr mer enn penger..

Dersom han ikke ordner opp etter seg, er det ikke mye til kamerat!!

Hadde jeg ødelagt bilen til en kamerat hadde jeg selvsagt fikset opp etter meg!

Ikke la han slippe unda med så lite!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en sak har oftest flere sider,men utifra ditt ståsted/din side så hadde jeg gitt faen i om det VAR en kompis eller ikke.prinsippsak.han må være såpass voksen at han tar ansvar for egne handlinger.smelle en bil i en fjellvegg er regelrett å drite på draget,spesielt siden det ikke er din egen.begynner en deretter å krangle på saken for å snyte en kompis for noen kroner, da er bleia rimelig full spør du meg :!:

kjørte han for fort på anmodning av deg?

var det han eller du som kjørte over evne?

noen spesiell grunn egentlig til at han vil at du skal betale halve fuckupen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men problemet er at han er ganske kjip av seg, og han kan være så tullekuk at viss eg sier at eg skal ha alt, så bare driter han i

og betale noe i de heile tatt, for det er han som sitter på pengene,

og det står ingen regler om at sjøfør betaler, så eg må godta halv parten.

Ja det va i grinde , sto på falken på søndag, nå står den sjå ein kamerat.

Det va ein fin bil ein gong ja;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri,aldri,aldri om jeg hadde funnet meg i det!!! masse du kan gjøre for å få han til å betale alt.bare å bruke fantasien det.

går jo utifra de andre i bilen er litt bedre kompis enn han her,så om du plutselig fornakket deg til purken ang fart og andre forhold så blir han rimelig svett kan eg love deg.brev fra advokat funker greit og.bare å gi gass :twisted:

spørsmålet her er jo også hvem som skal overta bilen.er jo noe verdi igjen i vraket om du selger i deler. uansett hvordan jeg snur å vender på denne 50/50 situasjonen så må han kompisen din være smålig og lite lur egentlig. hadde han bare betalt ut bilen og solgt den i deler som normalt er,så hadde han ikke komt så verst ut av det MED æren i behold.om du bet halvparten og beholder vraket så syns jeg dette er veldig smålig av han å trøble om.å 50/50 pluss vraket for hans del er jo uaktuelt håper eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...