Kjell Z3 Skrevet Oktober 2, 2005 Share Skrevet Oktober 2, 2005 Da jeg leverte bilen til oljeskift i Tyskland var det 1 grønt lys igjenn i servicelampene, det var da 1 år og 11000 km siden oljeskift og insp 2. Fikk beskjed om at insp1 ikke var før om ca 20000 km. Da jeg fikk bilen tilbake var de grønne lysene igjenn på plass. Da jeg kom hjem ser jeg at det er bare 4 grønne lys, en uke senere 3 lys, sånn har den tellet ned i rasende tempo siden 17 aug, og i dag kom altså det gule lyset etter bare 1500 km. Jeg trodde at når det gule lyset kom på ville det vise om det lyser for oljeskift eller inspection, men det er lysende skrift i begge. Har nedtellingen min gått amok eller er det jeg som ikke helt skjønner noe her? Det er nå 15500 km siden insp.2 og 1500 km siden oljeskift. Har noen opplevd lignende eller har en teori om hvorfor det er slik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 2, 2005 Share Skrevet Oktober 2, 2005 Da har det blitt noe feil med elektronikken,koble i fra batteriet i 15-30 minutter og få gjort en ny reset på lampene.Det skal gå 300l bensin mellom hver lampe som slukker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2005 OK, men når det gule lyset kommer på slik som hos meg, kommer det da lys i inspection eller oljeservice teksten, eller begge slik som hos meg. Trodde man skulle kunne se om det er insp eller oljeservice det gjelder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Ingen som vet om det blir lysende skrift der det står oljeservice og inspection sammtidig eller om det lyser bare på den det gjelder når det gule indikatorlyset kommer på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 Mener da bestemt at det skal lyse henholdsvis Inspection eller oljeservice de gangene det er tilfelle. Ikke begge samtidig. Da hadde det vel ikke vært noen grunn til å ha en indikator for begge, kunne jo like godt stått service eller noe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Ok, da skal jeg nullstille bare oljeservicr først, da vil jeg vel finne det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 For meg høres det hvertfall ut som noe er feil. Nøyaktig hva og hvordan du får fiksa det kan jeg ikke si, men du kan jo bare ta en tlf til et Bmw-verksted og høre da? Får sikkert et svar som gjør deg litt klokere, og kanskje en løsning til og med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå