Gå til innhold

ABS lyset lyser av og til. hva er galt?


DaggEn
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en e36 325i og idag skule jeg ut en tur og ABS lyset lyste når jeg startet bilen. Jeg kjørte noen km og stoppet bilen. Etterpå når jeg skulle starte igjen så lyste det ikkje, men så lyste det igjen seinere på dagen da jeg skulle kjøre..

Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt dette. Fikk beskjed at det kunne være føleren til ABS-en. Sitter i hjulbua foran på førersiden. Hvor i selve hjulbua er jeg usikker på. Hos meg forsvant det av seg selv. Fikk kjørt diagnose på det, men de fant ikke noe. Lyser ACS-lampa også? Det gjorde min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror disse følerene koster litt.. Hvis det er de som ligger på selve navet dere mener. På de japsebilene eg har byttet på har de kostet mellom 1000 - 2000 kr. Grei sak å bytte, kanskje litt lett å ødelegge, men ellers greit.

Når abs lampen lyser, virker heller ikkje abs'en. Greit å ha i bakhodet, har selv blitt skremt litt av det en gang. Hjort, forventet abs, svingte til, men ingen abs = hjertebank...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du heldig så er det bare støv ol. som har lagt seg på feil sted. Spyl bilen godt under (hjulbuene) og du skal se at det forsvinner.

Hadde en venn med en e46 som lenge hadde samme problemet (han vasker aldri bilen sin) der ble problemet løst med litt vann under trykk.

Hos meg var det selve sensoren som var ødelagt. Kostet meg 1400 kroner ferdig fikset hos merkeverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...