Gå til innhold

stygg lakk -> polering

bigwill
 Share

Anbefalte innlegg

Angrefrist på 10 dager på kjøp av bruktbil privat? NÅ har jeg hørt det også! Er bare netthandel der man får angrefrist. Til og med varer i vanlige butikker er det ikke noe angrefrist så lenge de ikke har en spesialordning.

Man har faktisk plikt på seg til å undersøke en bil ordentlig før man kjøper den og er det slike ting som lakken som man burde ha sett så tror jeg ikke man kommer langt.

Han som sa at Turtle sin poleringsmaskin til 500 eller noe er bedre enn de til 100 kr dummet seg ut ettersom det er akkurat samme modellen Biltema selger til 169 kr. Hvis jeg ikke husker helt feil. De så i hvertfall klin like ut og har samme effekt.

Jeg ville prøvd med rubbing over hele bilen og så polering. Det gjør underverker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det lakk med eller uten metallic?

jeg ville ikke brukt polering med farge. bare søppel, det varer 1 vask.

Enig, uansett hvilken farge det er på bilen, så bruk ikke polering med farge!

Jeg er helt uenig. Voks med farge holder lenge hvis du bare hiver på ettpar lag med autoglym extra gloss protection (lakkforsegler) etterpå.

autoglym suger.greit for folk som ikke kan noe men for de som driver

proffosjonelt er ikke dette noe de kan bruke.dårlig kvalitet og holdbarhet

Autoglym er knall til den prisen. Langt bedre enn Turtle, det er ihvertfall sikkert. Ulempen med Autoglym er YL-gruppen den hører til. Ikke sunt for kroppen, så verneutstyr er ett krav ved bruk av den. I tillegg så er det greit å bruke den derre toppglans saken over polishen, og kanskje også hive på extra gloss på toppen. Da varer det lenge, og om bilen er matt, bruk paint renovator først. Den var rimelig bra. Tok nylig bilen til svigers, den skulle vært rød, men var nå hvit på bakluke og tak, rosa på sidene. Ble utrolig blank, men jeg brukte 6timer uten maskin.

Skal du ha noe bedre må du doble prisen og litt til. Fra +500,- og oppover finnes det en del produkter som virkelig er bra, men disse må du ihvertfall jobbe med. Knall hardt, og en maskin er å anbefalle, så du slipper slække i ledda dine :wink:

Vet at "Asbjørn" i Kristiansund bruker ett stoff til nesten 900,-+mva. Husker ikke hva det heter, men han er en av de fremste i landet på bilklargjøring, og leverer helt utrolige resultat. Han fjernet blant annet lakkskaden min som oppstod ved lagring hos Toyota importøren. Jernbanestøv hadde lagt seg på bilen, og de som har kjennskap til dette, vet at dette normalt krever omlakkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt uenig. Voks med farge holder lenge hvis du bare hiver på ettpar lag med autoglym extra gloss protection (lakkforsegler) etterpå.

Autoglym er knall til den prisen. Langt bedre enn Turtle, det er ihvertfall sikkert. Ulempen med Autoglym er YL-gruppen den hører til. Ikke sunt for kroppen, så verneutstyr er ett krav ved bruk av den. I tillegg så er det greit å bruke den derre toppglans saken over polishen, og kanskje også hive på extra gloss på toppen. Da varer det lenge, og om bilen er matt, bruk paint renovator først. Den var rimelig bra. Tok nylig bilen til svigers, den skulle vært rød, men var nå hvit på bakluke og tak, rosa på sidene. Ble utrolig blank, men jeg brukte 6timer uten maskin.

Skal du ha noe bedre må du doble prisen og litt til. Fra +500,- og oppover finnes det en del produkter som virkelig er bra, men disse må du ihvertfall jobbe med. Knall hardt, og en maskin er å anbefalle, så du slipper slække i ledda dine :wink:

Vet at "Asbjørn" i Kristiansund bruker ett stoff til nesten 900,-+mva. Husker ikke hva det heter, men han er en av de fremste i landet på bilklargjøring, og leverer helt utrolige resultat. Han fjernet blant annet lakkskaden min som oppstod ved lagring hos Toyota importøren. Jernbanestøv hadde lagt seg på bilen, og de som har kjennskap til dette, vet at dette normalt krever omlakkering.

Jeg har brukt MYE autoglym, men har sluttet med det pga at det er for tungvint å jobbe med, samt at det ikke varer lenge. Seld med dardwax lakkforsegler på toppen.

Bruker maxwax sin acrylpasta til rubbing (grov rubbing) ellers er det Meguiars som gjelder. Den er ikke den letteste å jobbe med den heller, men dæskern hvor den funker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt MYE autoglym, men har sluttet med det pga at det er for tungvint å jobbe med, samt at det ikke varer lenge. Selv med hardwax lakkforsegler på toppen.

Bruker maxwax sin acrylpasta til rubbing (grov rubbing) ellers er det Meguiars som gjelder. Den er ikke den letteste å jobbe med den heller, men dæskern hvor den funker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som sa at Turtle sin poleringsmaskin til 500 eller noe er bedre enn de til 100 kr dummet seg ut ettersom det er akkurat samme modellen Biltema selger til 169 kr. Hvis jeg ikke husker helt feil. De så i hvertfall klin like ut og har samme effekt.

jepp nå dummet jeg meg grådig ut hahahaha!

hvis du syns de er like er du nerd, og trenger laserbehandling av øynene.

turtle maskina:

http://www.jula.se/Butik/assets/product ... 2004_b.jpg

biltema maskina:

http://www.biltema.no/Archive/Product_i ... -044_l.jpg

ser du noen likheter? :lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrefrist på 10 dager på kjøp av bruktbil privat? NÅ har jeg hørt det også! Er bare netthandel der man får angrefrist. Til og med varer i vanlige butikker er det ikke noe angrefrist så lenge de ikke har en spesialordning.

Man har faktisk plikt på seg til å undersøke en bil ordentlig før man kjøper den og er det slike ting som lakken som man burde ha sett så tror jeg ikke man kommer langt..

Er nå ganske sikker på den angrefristen gjelder jeg da.. Men skal ikke si det 100% sikkert, men 85% kanskje. :) Men, da må vi få hjelp av noen som vet litt om dette... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om Zymöl's nye superwax til $6000 (dollar, altså) noen som har prøvd den ?

Visstnok spesiallager de den til bilen man skl bruke den på.. og man får gratis refill resten av livet...

er Zymöl noe bra i det hele tatt ? Koster mer å kjøpe et startsetten å kjøpe en ny bil..nesten..sattpåspissen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke lett å bli klok på hva som er best her nei, det er jo så motstridende opplysninger at jeg vet ikke hva jeg skal velge :? . Minner meg om to damer jeg kjenner som ble hjernevasket og begynnte med homeparty for å selge hver sin type sminke, IKKE særlig enige de heller, :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke lett å bli klok på hva som er best her nei, det er jo så motstridende opplysninger at jeg vet ikke hva jeg skal velge :? . Minner meg om to damer jeg kjenner som ble hjernevasket og begynnte med homeparty for å selge hver sin type sminke, IKKE særlig enige de heller, :lol::lol:

hehe

Godt sagt, og veldig enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...