Gå til innhold

olje i kardang?


mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

det er litt vanskeligere ha på ny olje på kardangen når den er montert på bilen, det blir litt trangere. Men det er som oftest grei nok plass.

Du skal ha på olje til det begynner og renne ut gjennom påfyllings skruen.

Husk og kjøpt spesial olje om det er kardang med sperre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører denne på diffbremsen min:

Castrol SAF-XJ 75W/140

Fullsyntetisk olje beregnet til de fleste kjøretøyer med eller uten differensialbrems, hvor kravet er en olje ifølge API GL 5. Fremragende additiver gir ekstra slitasjebeskyttelse og støydempning av differensialer. Eksklusiv BMW godkjennelse til sperreredifferensial.

Jeg kjøpte olja hos mekonomen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske enkelt bare å spørre på bensinstasjonen/bilsjappa du kjøper olje hos, men ikke forvent deg ett skikkelig svar overalt!

nåtildags selger de jo bare pølser der......

Nytter ikke å spørre om en dritt på 99.9% av alle bensinstasjoner. De har og kan ingenting lenger, bortsett fra potetgull, film og pølser. Skulle ha eksosklemme her om dagen, ikke det hadde de engang! På den tredje eller fjerde stasjonen hadde de en bitteliten en.. for opp til 48mm eller noe. Trengte 57mm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

1,1-2L mener jeg å huske. Bare fyll til det renner over i øverste hullet. 0.9L på diff. Samme prosesdyre der. Bare skru PÅfyllingsskruen ut først, slik at du ikke tapper av oljen og det viser seg at påfyllingspluggen ikke vil opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær klar over at hvis du fyller olje som er beregnet til vanlig åpen diffrensial(uten brems) så vill diffen med brems slites mye fortere og etter en liten stund begynne å lage lyd og til slutt gå i stykker.

Veldig viktig at du har olje beregnet til differ med diffbrems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...