boost Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 lurer på hjul lager på e-36 coupe 93 mod.. BAK påbilen er det vanskli å bytte dette er det ein guide til det? step by step? hvor mangen NM ska ein dratiligjen når du fester navmuttern? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 Her er en svensk bruksanvisning. 1. Lossa hjulnavsskyddet med en skruvmejsel. Akta så Du inte förstör plåten. 2. Hjulnavsbulten är fixerad genom en avfasning i bultens kant. Böj mycket försiktigt ut denna. 3. Lossa hjulnavsbulten. Här behövs starka muskler! 4. Banka ut hullagret genom att slå på baksidan. När det har kommit ut en bit kan man försöka med slaghammaren. 5. Hjullagret delar sig frmodligen i 3 delar. Du för ut ena delen av centrum och själva lagret. Kvar blir inre delen av centrum. 6. Slå ut inre delen av navcentrum med slaghammaren. 7. Så, nu är det bara att stta dit det nya lagret. Försök att ta hela på en gång så Du slipper dela på det. I öbrjan kan man banka in det med en hammare från utsidan. Mot slutet kan man med fördel använda sig av det gamla navcentrumet, för att på så sätt "förlnga" hammaren. 8. Skruva dit navbulten. (Gärna en ny). Drag åt tills Du mår illa, eller iallafall tills den intar den "gamla" vinkeln. 9. Sätt dit hjulnavsskyddet. Nu är det bara att stta dit bromsskiva och bromsok enligt ovanstående. Klart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 dær står jo at du skal slå inn lageret gjør du det så kan du risikere at lagret går istykker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjarne_M Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 som det står så er det jo en svensk bruksanvisning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 Prøv denne: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... hp?t=98164 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 Jeg gjorde dette selv i fjor. Det tok alt for lang tid for meg, og jeg kommer nok neppe til å gidde en gang til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2005 takker du.. nei spørs da om eg setter den inn på verkstad... men noen som har noen tips ang kjølevannet mitt? hehe har byttet termostat å pakkninger på verkstaden.. har sett på nye slanger men før det lekker den litt vann renner på slangene.. å eg har etterskrudd å alt .. men no gjer eg opp snart hehe ... noen trudde det kunne væra vannpumpa men det lekker ikkje noe rundt den da men.. er enno på ein 320 coupe e-36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 dær står jo at du skal slå inn lageret gjør du det så kan du risikere at lagret går istykker! Du MÅ slå for å få det inn,men først legger du det nye lagret i frysern ett par timer og varmer opp hullet det skal inn med en varmepistol eller hårføner så slipper du å slå istykker lagret når det skal inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dazium Skrevet Oktober 7, 2005 Share Skrevet Oktober 7, 2005 takker du.. nei spørs da om eg setter den inn på verkstad... men noen som har noen tips ang kjølevannet mitt? hehe har byttet termostat å pakkninger på verkstaden.. har sett på nye slanger men før det lekker den litt vann renner på slangene.. å eg har etterskrudd å alt .. men no gjer eg opp snart hehe ... noen trudde det kunne væra vannpumpa men det lekker ikkje noe rundt den da men.. er enno på ein 320 coupe e-36 Har du prøvd å bytte de slangene? Mine ble aldri tett og endte med utskifting.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå