jcvold Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 jeg vurderer å selge bilen min,men på grunn av forsikringsmessige årsaker er den registrert på min mor.når jeg da engang skal selge bilen,må hun da være med for å skrive under noe? hvilke papir må jeg skaffe før salg??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 kan ikke hun skrive under på tomme papirer da, og ha de med ved et eventuelt salg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 I og med at det er moren din som står som eier, så er det vel henne som skal fylle ut salgsmeld. som selger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 holder å skrive under. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2005 hvilke papir trenger jeg? kun vognkortet?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 Trenger bare underskrift på delen for melding om eierskifte på vognkortet, og på en evt kjøpekontrakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 trenger kun underskriften fra moren din på selve eierskiftelappen. Kontrakten er noe mellom deg og kjøper og der trenger du ikke moren din sin signatur. men vil kjøper absolutt ha underskriften hennes så få henne til og signere en blank kontrakt og så fyller Du ut det du mener bør være med på den ved salget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 En helt normal brukt standar i slike saker (min mor har vært eier av alle mine biler): Hun skriver under de stede som trengs (eierskifte + kontrakter), så tar man med papirene til kjøper. Ved kjøp er det bare å kjøpe i sitt navn, så registrere om etterpå. Er 2 mnd med fri omreg avgift etter en omregistrering. Den regelen er vel egentlig laget for å hjelpe selgere, men kan fint brukes privat... har gjort det 2 ganger alt. No Problemo, bare legge ved kvitering på betalt omreg avgift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2005 da vet jeg det! takk folkens.vurderer nemelig å selge " gullet " mitt http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=11151&highlight= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 Solgte bilen min for en liten måned siden, da hentet jeg frem kjøpskontrakten, og salgsmeldingen fra internett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 papirer for sånt ligger på http://www.dinside.no, men har ikke den nøyaktige linken nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 har alltid brukt denne kjøpskontrakten, enmkel og grei; http://www.naf.no/docs/privatkjop.pdf Og her er salgsmelding: http://www.naf.no/docs/eierskifte.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2005 når jeg kjøpte min ,brukte jeg en kjøpskontrakt fra motorbørsen sine nettsider.den var litt for detaljert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 hvis du har nye typen vognkort må også del 2 leveres til trangtilsynet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå